Israel Hayom

בריטניה לוחצת על הצעירים להתחסן: "הקיץ בסכנה"

- ארז לין

התפשטות הדלתא, הווריאנט ההודי של הקורונה, כבר מכונה בקרב רבים "הגל השלישי של הקורונה" בבריטניה, ונראה כי הוא עשוי לשבש את התוכניות לחופשת הקיץ של רבים.

גם ברחבי אירופה עוקבים בדאגה כדי לראות עד כמה ההתמודדות הבריטית עם הזן ההודי יכולה ללמד על מה שצפוי אצלם, ואף נשקלת האפשרות להחזיר את ההגב לות אם המצב בממלכה יחמיר. בשבוע שעבר הודיע ראש הממשלה בוריס ג'ונסון כי הסרת ההגבלות על התקהלות תידחה בכמה שבועות בשל המצב, ואתמול דווח כי בממלכה החלו להפעיל מכבש לחצים על הצעירים במדינה שייצאו להתחסן בהמוניהם. זאת מתוך הערכה כי אם הם יצטרפו למחוסנים, יהיה קל יותר להביא לדעיכת קצב ההתפשטות של הנגיף.

כותרות העיתונים עוסקות במבצע השכנוע כחלק מהניסיון "להציל את הקיץ" – בשל ההבנה כי הארכת ההגבלות תהיה צעד בלתי נמנע אם במדינה לא יגיעו לרמת חסינות עדר משמעותית.

האפליקציות סנאפ צ'ט, יוטיוב ורדיט יצאו בקמפיין משולב עם הממשלה, במטרה לדרבן את הצעירים הרבים שמשתמשים בפלטפו רמות הדיגיטליות לצאת להתחסן. נראה כי לפי שעה המהלך נוחל הצלחה גדולה: מי ליון תורים נקבעו לקבלת חיסון בטווח של 48 שעות.

הדלתא, שהוא למעשה שילוב של שני וריאנטים, אמנם אינו מסוכן יותר כשלעצמו, אך יכולתו להתפשט כנראה גבוהה במיוחד. לכן קיים חשש כי הוא יגרום לעוד ועוד מקרי הדבקה שיובילו במקרים מסוימים לתחלואה גוברת, בעיקר משום שרבים מקרב הצעירים מסרבים להתחסן. כזכור, החיסונים השונים פותחו על מנת למנוע תחלואה, וככל הנראה גם עוזרים למניעת הדבקה.

בתוך כך, רבים במערכת הבריאות אומ רים שללא קשר לווריאנט הנוכחי, יש צורך להיערך כעת להזרקת מנה שלישית של החי סון כבר בסתיו הקרוב, לאור ההערכה שיעי לות החיסונים עשויה לפוג.

 ??  ?? ג'ונסון מלווה את מבצע החיסונים
ג'ונסון מלווה את מבצע החיסונים
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel