Israel Hayom

ברזיל: הנגיף מכה בעוצמה חדשה

- דמיאן פצ'טר

הנגיף פוגע קשות במדינות הדרום אמריקניות, וב רזיל בראש עם שיא שלילי חדש, לאחר שחצתה הש בוע את רף חצי מיליון המתים מתחילת המגיפה. קצב ההדבקה עומד על כ 40 אלף ליום, ומספר הנפטרים - כאלף ליממה. בתי החולים מתקשים לעמוד בעומס, ומבצע החי סונים מקרטע עם כ 10 אחוזים מכלל האוכלוסייה שחוסנו בשתי מנות. במקביל, הווריאנט ההודי מתפשט במדינה.

בארגנטינה המצב דומה, אך הדרך למשבר היתה שונה: בעוד השכנה הגדולה השתדלה להשאיר את רוב הכלכלה פתוחה, הממשלה בבואנוס איירס תחת הנשיא אלברטו פרננדס נקטה שיטה הפוכה, בדמות סגרים "חונקים" והגבלות ממושכות בחופש התנועה. אולם הטקטיקה נכשלה והמספרים ממשיכים לטפס עד לכמעט 90 אלף קורבנות, נכון לעתה. הציבור איבד את מעט האמון שהיה לו בפרננדס, שיתקשה מאוד לבצע צע דים נחרצים לאחר שאיבד את הסמכות מול בוחריו.

מקסיקו היא יוצאת הדופן. הענקית הדרום אמריקנית, בעלת אוכלוסייה של 127 מיליון תושבים, הצליחה להתייצב מעט לאחרונה. עם זאת, כ 230 אלף אזרחים מתו כתוצאה מהנגיף, אך יש אפשרות שתמונת המצב האמיתית גרועה יותר ועוד לא מש תקפת במאגרי המידע. גם הממשלה מודעת לכך וייתכן כי מספר הקורבנות גבוה הרבה יותר.

 ??  ?? מיצג ורדים לזכר המתים בברזיל
מיצג ורדים לזכר המתים בברזיל
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel