Israel Hayom

נתניהו: לפיד פוגע בביטחון; לפיד: תודה על העצות

יו"ר האופוזיציה ביקר את שר החוץ, שהתחייב לא להפתיע את האמריקנים בסוגייה האיראנית ● לפיד: "מצאנו הרס והזנחה שאי אפשר לתאר במשרדים"

- יהודה שלזינגר

שר החוץ לפיד סיכם עם ארה"ב על מדיניות "אין הפתעות" בנוגע לאיראן - נוהג של עשרות שנים. אך כעת, באופן לא מפתיע, הגיעה הביקורת הח ריפה מצד יו"ר הליכוד נתניהו.

בישיבת הסיעה של הליכוד את מול, תקף ראש הממשלה לשעבר את שר החוץ, שאותו כינה "ראש הממשלה בפועל", וטען כי הסכמה כזו מול וושינגטון פוגעת בביטחון המדינה. "מדובר בהתחייבות ישרא לית מדהימה שפוגעת פגיעה חמו רה בליבת הביטחון הלאומי שלנו", אמר נתניהו.

"אם בגין היה מתחייב למדיניות 'אין הפתעות', לא היינו משמידים את הכור הגרעיני בעיראק", שחזר נתניהו. "במשך 15 שנותיי כראש הממשלה התבקשתי על ידי ידידינו האמריקנים לתת התחייבות כזאת פעמים רבות. תמיד סירבתי. לפע מים עדכנתי אותם מראש בפעולות שבכוונתנו לעשות, ופעמים רבות לא עדכנתי אותם. אבל מעולם לא הת חייבתי להודיע מראש על כל פעו לותינו, שכן הודעה כזו מראש יכולה להזמין לחץ לא לבצע, או הדלפות לתקשורת שיסכלו את המבצעים הר גישים ביותר שלנו ועל ידי כך לה פקיע מידינו את חופש הפעולה מול איראן בעניינים קיומיים.

"לכן סירבתי בעקביות להיענות לבקשה של 'אל תפתיעו' אותנו בכל הקשור לגרעין האיראני. כך עשיתי רק לאחרונה כשבקשה זאת הופנ תה אלי בשיחת טלפון מביידן ומשר ההגנה שלו אוסטין בביקורו כאן. הת שובה שלי היתה 'ניקח בחשבון את בקשתכם' ותו לא".

אלא שנתניהו שוכח שגם בת קופתו כראש ממשלה, הן בתקו פת אובמה וגם בימי טראמפ, הוא עצמו נמנע מלהפתיע את האמרי

קנים ותיאם איתם לפרטי פרטים כל תכנית בנייה ביהודה, בשומרון ובירושלים.

לפיד דחה את האשמותיו של נתניהו ומסר בתגובה לדבריו: "אני מודה ליו"ר האופוזיציה על העצות. אנחנו נמשיך מכאן".

"לא באו לריב ולהעליב"

עם או בלי קשר לדברים הללו, לפיד סנט בנתניהו גם בהקשרים שגרתיים יותר. הוא טען שבמש רדי הממשלה אליהם נכנסו נמצאו הרס והזנחה.

"ישבתי אתמול בישיבת הממשלה ואני רוצה להגיד לכם מה ראיתי: ראיתי אנשים שבאו לעבוד. לא באו לריב, לא באו להעליב, באו לעבוד" .

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ הכריז כי לקואליציה "יש הרבה עבודה. ההרס וההזנחה שמצאנו במשרדים הם בלתי נתפסים. אנח נו לא מתחילים לעבוד מאפס, אלא מתחת לאפס. במקום לדאוג למדינה, הממשלה הקודמת דאגה רק לעצמה ולמקורביה".

נתניהו השיב לו בסרקזם ש"ארבעה מהמשרדים הללו היו מוחזקים בידי סיעת כחול לבן".

ח"כ אריה דרעי מש"ס הצטרף ל"חגיגה" ואמר: "לפיד בטח מתכוון למשרדו של ראש המשלה החליפי".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? בנימין נתניהו
צילום: אורן בן חקון בנימין נתניהו
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? יאיר לפיד
צילום: אורן בן חקון יאיר לפיד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel