Israel Hayom

עוד תקווה לאלטע הקטנה: ישראל תנסה להציל אותה מניתוק המכשירים בבריטניה

ביהמ"ש קבע כי יש לנתק את הפעוטה שסובלת מנזק מוחי חמור ● מחר: דיון באפשרות הערעור

- חנן גרינווד

מאבק משפחת פיקסלר בני סיון להציל את חייה של בתם הפעוטה, אלטע, ולהפוך את החלטת בית המשפט הבריטי - מגיע לשיא.

מחר צפוי להתקיים דיון בבריטניה בשאלה אם יתאפשר לבני המשפחה לערער לבית המשפט העליון במדי נה על ההחלטה שהתקבלה, שלפיה יש לנתק את המכשירים שמותירים את אלטע בת השנתיים וחצי בחיים.

לאחר שבועות ארוכים של נתק מצד הממשלה הקודמת, אתמול בבוקר התקשר, לראשונה, שר החוץ החדש יאיר לפיד לאברהם פיקסלר, אב המשפחה, ואמר כי הוא מתייצב לצידם. בשיחה אמר לפיד כי הוא הורה למשרדו לבחון את האפשרויות השונות כך שלא יזיקו להליך הקיים, ומנגד יתגייס לסייע למשפחה.

"שר החוץ של מדינת ישראל, יאיר לפיד, שוחח איתי, ואמר שיפעיל צוות במשרד החוץ על מנת לעשות הכל כדי להביא את אלטע לישראל", אמר אברהם ל"ישראל היום". הוא התחנן לסיוע במה שכרגע, אם לא יצליחו לערער, הינו גזר דין מוות לפעוטה הקטנה. "אני מתחנן! יש לנו עוד יומיים בלבד להילחם על חייה".

אף שנעשו כמה מהלכים כדי להביא את הפעוטה לישראל, ובהם

פניות של השגרירה בבריטניה ציפי חוטובלי, נשיא המדינה ראובן ריבלין והרב הראשי דוד לאו, במשפחה מר גישים כי אינם מצליחים לשכנע פו ליטיקאים ושרים להתגייס לטובתם.

הם מקווים כי אם יוכלו לערער לביהמ"ש העליון הבריטי, הם יקבלו כעת סיוע ממשלתי מטעם ישראל. זאת, לאחר שלפני כמה שבועות דחה בית המשפט העליון לענייני משפחה בבריטניה את בקשת משפחת פיקס לר להעביר את אלטע בת השנתיים וחצי לישראל, והחליט כי יש לנתק אותה ממכשיר ההנשמה.

 ??  ?? משפחת פיקסלר
משפחת פיקסלר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel