Israel Hayom

יורו :2020 שלב הבתים מסתיים - וההכרעה מגיעה ל"בית המוות"

עד לפני כמה שנים היה הכדורגל ההונגרי בשפל שלו ● הנבחרת ספגה שביעיות ושמיניות, באצטדיון הלאומי השתמשו בשירותים כימיים, והענף היה רחוק מלהיות שיח מרכזי ברחובות ● אחרי התיקו מול אלופת העולם צרפת, אפשר להכריז - ניצחנו! ● הסנסציה הבאה הערב מול גרמניה?

- בנצה בורבולה | כתב נבחרת הונגריה בעיתון "נאמזטי ספורט"

את מה שקורה בימים האלה בהונגריה אפשר לתאר רק במילה אחת פשוטה: אקס טזה! אחרי ה 1:1 המדהים מול אלופת העולם צרפת, כל המדינה עברה לדבר על כדורגל, וכעת הנושא המרכזי - שמעולם לא היה כזה בקרב אלה שלא מתעניינים בענף - ממלא לכולם את הזמן, ובעיקר את הראש.

מי שנכח בשבת האחרונה באצט דיון פושקאש ארנה לעולם לא ישכח את האווירה ביציעים. בסיום המחצית הראשונה הצליח אטילה פיולה לעלות לרגע אחד לרשימת האנשים הכי פו פולריים ברחבי אירופה, כשכבש את שער היתרון מול הצרפתים.

פיולה לא נחשב לכדורגלן המוכשר ביותר מבין בני גילו .(31) בילדותו, אולי כמו רוב הילדים, הוא בכלל חלם להיות לוחם אש. הוא גדל בפאקס, עיר הונגרית קטנה עם אוכלוסייה שלא עוברת את 30 אלף התושבים, ורק בזכות הנחישות והענווה שלו הצליח להפוך לכדורגלן מקצוען.

בודפשט, יחד עם כל הונגריה, בו ערות מקדחת כדורגל בימים האלה. האוהדים המקומיים לא רק שממלאים את כל היציעים בכל משחק, בניגוד ללא מעט מדינות אירופיות אחרות שעדיין שקועות בברוך הקורונה ועל האצטדיונים שלהן יש הגבלות קהל - הם גם נאספים בפארקים העירוניים, שם הוצבו מתחמים מיוחדים עבורם. החגיגות בסיום התיקו מול צרפת לק ראת שעות הערב נראו יותר כמו חגי גות ניצחון מאשר סיום משחק שבו אספה הנבחרת נקודה אחת בלבד.

חשוב לזכור: בזמן שערכה הכספי של נבחרת צרפת נאמד בכ 900 מיליון יורו, החברים מנבחרת הונגריה בקושי מדגדגים את רף 70 המיליונים. הפע רים? נכון, ברורים.

 ??  ?? אטילה פיולה אחרי השער מול הצרפתים. הכניס מדינה שלמה לטירוף
אטילה פיולה אחרי השער מול הצרפתים. הכניס מדינה שלמה לטירוף
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel