Israel Hayom

"מתייחסים לאיומי סינוואר ברצינות"

בחמאס העלו את רף האיומים - והרבש"צים בעוטף ערוכים לכל תרחיש: "המתיחות תמיד קיימת" ● בצה"ל מעריכים: לא יפרוץ עימות בשבועיים הקרובים, ברקע המגעים להסדרה ●

- לילך שובל ואיליה יגורוב

למרות האיומים מצד מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר על אפשרות להסלמה בדרום, במערכת הביטחון מעריכים כי ככל הנראה במהלך השבועיים הקרובים לא יפרוץ עימות מחודש עם חמאס.

זאת, בין השאר, לאור ההערכה שבשבוע הבא תתקיים מעין פסגה בקהיר בנוכחות משלחת ישראלית, שבה יידון נושא השבויים והנעדרים כמו גם המשך הליך ההסדרה וההקלות ההומניטריו­ת ברצועה. נזכיר כי ישראל מתנה צעדים הומניטריים בפתרון בעיית השבויים והנעדרים.

נוסף על כך, בימים אלה מתקיים דיון על אופן המשך העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה, כאשר בישראל מעוניינים להעבירו דרך הרשות הפלשתינית ולא במזוודות דולרים לחמאס. ההערכה היא שכל עוד ישנו שיח בנושא, לחמאס אין אינטרס להבעיר את השטח. אך אם השיח ייפסק, מסיבה זו או אחרת, ולא יימצא פתרון לסוגיות הללו - לא מן הנמנע שנמצא את עצמנו במציאות מחודשת של הפרחת בלונים מרצועת עזה, ואף חמור מכך, מה שיכול להוביל לדינמיקה של הסלמה. במקביל, בעוטף עזה מודאגים מאיומי חמאס אך מצהירים כי רוחם לא נשברת לנוכח המציאות המטלטלת באזור. צוותי הביטחון באזור סיפרו כי לא התקיימה הערכת מצב מיוחדת מצד קק"ל או כוחות הכיבוי לאור איומי בלוני הנפץ, ונכון לעתה הכוחות במצב שגרה. גם כוחות כיבוי האש בדרום בכוננות. "זמן התגובה שלנו מאוד מהיר, ובתוך דקות אנחנו עוברים משגרה לחירום", נמסר ממערך הכיבוי בדרום.

רפי בביאן, רבש"צ המועצה האזורית שדות נגב אמר כי האיומים מכיוון הרצועה נלקחים ברצינות רבה. "כשיש איום אנחנו בודקים את עצמנו כדי להיות ערוכים. כיתות הכוננות וצוותי החירום מאורגנים", הבהיר בביאן.

"שת"פ חסר תקדים"

בתוך כך, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, המבקר בארה"ב, נועד אתמול עם מפקד סנטקום, הגנרל קנת' מקנזי, מפקד סוקום, הגנרל ריצ'רד קלארק ובכירים נוספים במטה סנטקום. הרמטכ"ל דן עם מקנזי בלקחי הפעילות המבצעית של צה"ל במזרח התיכון לאחרונה בזירה הצפונית ובגזרה הפלשתינית, בשיתופי הפעולה המבצעיים והמודיעיני­ים בין הצבאות ובתוכניות חדשות להרחבת שיתוף הפעולה המבצעי. כמו כן, הוא הציג את עיקרי העשייה של צה"ל במבצע שומר החומות.

"שיתוף הפעולה המבצעי של צה"ל עם הצבא האמריקני הוא חסר תקדים בהיקפו והגיע לשיאים באיכותו. יעד פעולה משותף לשני הצבאות הוא איראן, שפועלת לבסס כוחות טרור במזרח התיכון וממשיכה להוות איום אזורי בהיבטי הגרעין, מערכות נשק מתקדמות, טילים בליסטיים ומימון צבאות הטרור", אמר כוכבי.

 ?? צילום: יהודה פרץ ?? שריפה בעוטף עזה בעקבות שיגור בלון תבערה
צילום: יהודה פרץ שריפה בעוטף עזה בעקבות שיגור בלון תבערה
 ?? צילום: דובר צה"ל ?? כוכבי בארה"ב
צילום: דובר צה"ל כוכבי בארה"ב
 ??  ?? סינוואר
סינוואר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel