Israel Hayom

המסיכות חוזרות

זן הדלתא ממשיך להתפשט - ורה"מ בנט נאלץ להכריז: "מתייחסים למצב כהתפרצות חדשה" ● ההמלצה: מסיכות במרחבים סגורים ● הגבלות שוב על הפרק: קבינט הקורונה חוזר ●

- מיטל יסעור בית אור, נועם )דבול( דביר ואסף גולן

מספר החולים הפעילים עולה, ואיתו ההבנה כי נדרש חי שוב מסלול מחדש בכל הנוגע לת קנות הקורונה שהוסרו.

"בואו נחזור לחבוש מסיכות במ קומות סגורים", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט. "אני מנחה את שרי הממשלה, את מנהיגי הציבור, מהרגע הזה במקומות סגורים לחבוש מסיכה". לדבריו, "הסיבה שזו עדיין לא הנחיה מחייבת היא כי אנחנו רוצים לראות במשך כמה ימים רציפים אם אנחנו מעל קו 100 המאומתים ביום. עכשיו אנחנו מדברים על ,125 אבל אנחנו רוצים לראות שזה לא פיק נקודתי. כשנראה שזה רצף, ולהערכתי זה יהיה המצב, תצא הנחיה מחייבת".

על רקע העלייה בתחלואה יתכנס היום קבינט המומחים המייעץ לפ רויקטור הקורונה אחרי חודשיים שבהם הפורום לא פעל. בקבינט חברים פרופ' רן בליצר, פרופ' גליה רהב, פרופ' אר נון אפק ומומחים נוספים.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי אתמול אובחנו בישראל 67 נשאים

חדשים - 0.2% מתוך 31,819 בדיקות חדשות. כעת יש 477 חולים פעילים, מתוכם 26 במצב קשה ו 49 חולים מאושפזים בבתי החולים, 18 מהם מו נשמים ו 19 במצב קריטי. מקדם ההד בקה בישראל עומד על ,1.55 והיישוב הצהוב היחיד הוא בנימינה גבעת עדה.

חלק משמעותי מאוד מהתחלואה תופסת מערכת החינוך. לכן מנהלים, מורים והורים חוששים שהמדינה נמ צאת בפתחו של גל נוסף, שיוביל לא לפי תלמידים חולים ולמאות אלפי מבודדים - כפי שהיה בשיא התפשטות המחלה. רבים מהם גורסים כי יש לחזור לעטות מסיכות בבתי הספר. כזכור, רק לפני כשבוע, ב 15 ביוני, בוט לה ההנחיה של עטיית מסיכות בקרב תלמידים, עובדי הוראה וצוותי חינוך בכיתות הלימוד ובחדרי המורים. לד ברי מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, "אני חושב שכרגע לפני סוף השנה טוב אם ננקוט משנה זהירות כדי ששום ילד לא יידבק או ייכנס לבי דוד. אם זה היה תלוי בי, הייתי ממליץ לשים מסיכות בחללים סגורים לשבוע האחרון של השנה".

מספר המאומתים לקורונה במערכת החינוך עמד אתמול על 183 תלמידים ועל 20 אנשי חינוך. ביממה האחרונה נוספו 15 תלמידים ושני אנשי חינוך למספר המאומתים לקורונה. מספר המבודדים במערכת החינוך עומד על 5,042 תלמידים ועל 112 אנשי חינוך, ושני בתי ספר סגורים.

"האמת שאנחנו מאוד חוששות, עד כדי כך שאנחנו בעצמנו הולכות עם מסיכות", מספרת מורה בכיתה א' מא זור השרון. "הייתי רוצה שגם ההורים יגלו מודעות ויתחילו בשנית לשלוח את הילדים עם מסיכות. הכיתות אצ לנו ובכלל במערכת החינוך צפופות מאוד, וגם בפעם הקודמת לקח למשרד הבריאות זמן להמליץ על עטיית מסי כה, אז אני מעדיפה לא לקחת סיכון ולהקדים תרופה למכה".

לדבריה, "אם תהיה התפרצות מחודשת בכל המערכת, אני אעדיף להישאר עם הילדים שלי בבית ולא לשלוח אותם למסגרות הקיץ של יולי. מאמינה שישתלטו על זה".

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר אמש כי "יש עלייה בתחלואה בכמה מוקדים. אנחנו מטפלים בה, בלי לי צור לחץ מיותר. נגביר את האכיפה על מפירי בידוד, ואנו ממליצים לבני נוער מגיל 12 להתחסן. לא פחות חשוב, יש שת"פ בין השרים, מה שהיה חסר פה הרבה זמן".

"הבעיה מגיעה מחו"ל"

כמו כן, מרכז המידע והידע למלחמה בקורונה באגף המודיעין פרסם אתמול דו"ח על מצב התחלואה בישראל, ובו המלצה לחזור לעטות מסיכות. במרכז הידע מציינים שהעלייה במקדם ההד בקה מעידה על "התפרצות אמיתית". כמו כן, בכפר סבא ובמועצה האזו רית דרום השרון פרסמו הנחיה לשוב לעטות מסיכות בבתי הספר ובמסי בות סיום שייערכו באולמות סגורים. בדו"ח של מרכז המידע והידע נכתב כי "מקדם ההדבקה והדבקה מגיעים מחו"ל - מקדם ההדבקה כרגע כולל בתוכו מאומתים מחו"ל וגם מאומתים שנדבקו בישראל. בימים האחרונים יש עלייה במאומתים בעיקר לאור כמה אירועי התפרצות בארץ, ולכן מקדם ההדבקה כרגע משקף התפרצות אמי תית בתחלואה בתוך המדינה".

בהמשך ההודעה ניסו לשדר מסר קצת יותר מרגיע בכל הנוגע לעלייה הקלה בתחלואה. "עם זאת, לאור רמות החיסוניות הגבוהות בישראל, בשלב זה עוד לא ניתן לומר כי ההתפרצות

תימשך לאורך זמן, אך לאור מספר המאומתים שממשיך לעלות, יש לבצע פעולות קטיעה משמעותיות כדי לה צליח להשתלט על ההתפרצות - כולל לשקול החזרת חלק מהתקנות )מסיכות בתור התחלה(".

את הדו"ח סיכמו באמירה כי "אם ייראה שמקדם ההדבקה ממשיך לעבור את הערך 1 למשך כמה ימים נוס פים, הדבר יעיד על התפרצות מחו דשת של המגיפה, אך נדרש מעקב מתמשך לטובת כך".

בה בעת, מיפקדת אלון של פיקוד העורף פרסה אתמול שמונה מתחמי דיגום ביישובים שבהם יש התפרצויות. כמו כן, ההעברה של החקירות האפי דמיולוגיות ממיפקדת אלון למשרד הבריאות וצמצום כוח האדם שתוכננו ב 1 ביולי - הוקפאו.

 ?? צילום: הרצי שפירא ?? נער מתחסן בחיפה, אתמול
צילום: הרצי שפירא נער מתחסן בחיפה, אתמול
 ?? צילום: יהונתן שאול ?? תלמידי כיתה א' בבית הספר היובל במודיעין
צילום: יהונתן שאול תלמידי כיתה א' בבית הספר היובל במודיעין
 ??  ??
 ?? צילום: חיים צח/לע"מ ?? השר הורוביץ, ראש הממשלה בנט והשרה מיכאלי
צילום: חיים צח/לע"מ השר הורוביץ, ראש הממשלה בנט והשרה מיכאלי
 ?? צילום: הרצי שפירא ?? חיסון נער בחיפה
צילום: הרצי שפירא חיסון נער בחיפה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel