Israel Hayom

המינוי הזמני הפך לקבוע: פרקליט המדינה - עמית איסמן

אחרי הביקורת על האופי המיני של התבטאויותי­ו: שר המשפטים סער בישר לעמית איסמן שנבחר לתפקיד ● "המינוי חיוני לפרקליטות ולתפקודה התקין"

- יאיר אלטמן

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער הודיע אתמול לעו"ד עמית איסמן על החלטתו לאמץ את המלצת ועדת האיתור, שהתקבלה פה אחד, ולמנותו לתפקיד פרקליט המדינה מינוי קבע.

שר המשפטים יביא את המינוי לאישור הממשלה. בלשכתו של סער מזכירים כי תפקיד פרקליט המדיש נה אינו מאויש במינוי קבע זה שנה וחצי וטוענים כי מינוי פרקליט המש דינה כעת חיוני לפרקליטות המדינה ולתפקודה התקין, ולכן החליט השר להביא את המינוי לאישור הממשלה ללא דיחוי.

שר המשפטים קיבל את החלטתו לאחר פגישות שקיים עם המועמד, שבהן הציג האחרון את תוכניותיו ואת תפיסתו בנוגע לתפקיד, לרבות השינויים שבכוונתו להוביל בעבודת הפרקליטות. השר התייעץ עם כמה אישים בתחום המשפט, ובהם היועץ המשפטי לממשלה, שעמד בראש ועדת האיתור.

שר המשפטים עדכן את המועמד בדבר האפשרות שתפקיד היועץ המש שפטי לממשלה יפוצל ועל ההשלכות האפשריות.

בתפקידים שאותם מילא עו"ד איסמן במהלך דרכו: פרקליט מחוז חיפה, המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), המשנה לפרקש ליט המדינה (משפט פלילי) ובחודש שים האחרונים מ"מ פרקליט המדינה.

איסמן יליד ,1967 נשוי ואב לשש לושה. הוא בוגר בית הספר ליאו בק שבחיפה. בצבא שירת בחיל הרפואה, והוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני בקרימינולו­גיה וחוק. בטרם תפקידו כממלא מקום פרקש ליט המדינה היה המשנה לפרלקיט המדינה לתפקידים מיוחדים ולעש ניינים פליליים.

כזכור, איסמן נבחר בוועדת האיתור עוד בסוף נובמבר האחרון, פה אחד. איסמן היה חלק מהצוות שבחן את תיקי האלפים והיה, יחד עם היועץ מנדלבליט, בצד המתון יותר. הוא גרס, כמו מנדלבליט, שיש להגיש כתבי אישום באשמת מרמה והפרת אמונים בתיקי 2000 ,1000שו ושיש לסגור את תיקי החש קירה נגד שרה נתניהו. זאת בניגוד למחנה הניצי, שבו היו חברים פרקש ליט המדינה לשעבר שי ניצן והתוש בעת הראשית בתיקי נתניהו, ליאת בןשארי, שחשבו שיש להגיש כתבי אישום בגין שוחד בכלל התיקים.

איסמן היה אחד משני המועמש דים המובילים לתפקיד. תחילה חשב היועמ"ש שיש למנות את מקורבו מומי למברגר, אך בסופו של דבר נמלך בדעתו ובחר גם הוא באיסמן.

ארגוני נשים השמיעו בעבר ביש קורת חריפה על ההחלטה למנותו בשל התבטאויותי­ו בעבר, ואיסמן הבהיר כי אינו בכוונתו לוותר על התפקיד. כך, למשל, שאל מתמחה ,2008שב במסגרת עבודתם בתיק על עבירות מין, אם יש לה בארון חוש טיני מנומר. 2014שב פנה לפרקליש טה שביקשה להתייעץ עימו בנוגע לתיק שהסנגוריה לחצה לסיימו בהש סדר טיעון. וכך אמר לה: "את לא גבר, אין לך ביצים, נכון? כי כשאת גבר ומועכים לך את הביצים אז יש תחושה של כאב אבל יש גם תחוש שה של עונג, וזה מה שהסנגורית עושה לנו".

הממשלה הקודמת לא התכנסה לאשר את החלטת ועדת המינוי, ואף הוגשו עתירות לבג"ץ בדרישה לחייב את אישורו.

 ??  ??
 ??  ?? שר המשפטים סער צילום: יהודה פרץ
שר המשפטים סער צילום: יהודה פרץ
 ??  ?? הפרקליט עמית איסמן
הפרקליט עמית איסמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel