Israel Hayom

שקר ה"אפרטהייד": סחורה זולה, ללא קונים | אמנון לורד

מהומה בכנסת במפגש שארגנו הח"כים תומא סלימאן ורז ● בן גביר: "איך נותנים לתומכי חרם לדבר כאן?" ● בקואליציה מחו: "להשתמש בכנסת כדי לסמן את ישראל כמדינת אפרטהייד?"

- יהודה שלזינגר

מהומה רבה וחילופי דברים קשים נשמעו בכנס "אחרי 54 שנים: בין כיבוש לאפרטהייד" שה תקיים אתמול בכנסת, לאחר שחברי כנסת משני הקצוות הפוליטיים החלו לתקוף זה את זה.

כחלק מהמהומה שהתנהלה במה לך הכנס, שאורגן בידי חברי הכנסת מוסי רז )מרצ( ועאידה תומא סלימאן )הרשימה המשותפת(, ח"כ עופר כסיף )הרשימה המשותפת( תקף את ח"כ איתמר בן גביר )הציונות הדתית(: "סתום את הפה, חתיכת פשיסט, כלו מניק אפס". בן גביר לא היסס לענות לו: "שקט, יא מחבל, לך תזדהה עם האויבים שלנו".

"תסתום כבר"

במהלך הכנס תקף בן גביר גם את תומא סלימאן על ההחלטה לתת את רשות הדיבור לעומאר שאקיר, שה מדינה החליטה לגרשו לאחר שאש רת השהייה שלו בישראל לא הואר כה בעבר בעקבות פעילותו ב ,BDS באומרו: "איך את נותנת לאדם כזה לדבר בכנסת ישראל?".

תומא סלימאן השיבה לו: "בכיף אני נותנת לו, בכבוד". בן גביר ענה לה: "הוא מחבל". ח"כ רז אמר לו: "אם יש תמונה שלו בסלון שלך, הוא באמת מחבל".

הוויכוח המשיך, כשתומא סלימאן אמרה לבן גביר: "יא גזען, תסתום כבר", והוא קרא לרז "תומך טרור". האחרון לא נשאר חייב והשיב: "זה לא נכון, אני לא תומך בך".

בן גביר הטיח בתומא סלימאן: "את מחבלת ואת מוזמנת לתבוע אותי, אני מוכן להסיר את החסינות". ח"כ עופר כסיף אמר: "זה לא רק אפרטהייד, אלא טיהור אתני".

על פי הודעה של מארגני הכנס, הוא היה אמור לבחון "את מציאות השליטה הישראלית בשטחים הפ לשתיניים 54 שנים אחרי הכיבוש - וישאל אם המציאות שהתבססה היא של כיבוש או של אפרטהייד".

בהודעה נכתב גם כי "במהלך המפגש יציגו ארגוני חברה אזרחית וזכויות אדם דו"חות על המציאות שיצרו השליטה הצבאית של ישראל מעבר לקו הירוק וכיבוש השטחים, ועל המצב החוקי והשלטוני באותם שטחים ובתוך ישראל".

עוד קודם לקיומו של הכנס שלחו כמה חברי כנסת מהקואליציה מכתב ליו"ר הכנסת מיקי לוי )יש עתיד(, שבו גינו בחריפות את הכנס. "אנ חנו מבקשים להביע שאט נפש מה ניסיון להשתמש בכנסת כאכסניה לכנס המנסה לייחס לישראל מדיניות אפרטהייד", כתבו.

על המכתב חתומים חברי כנסת מכמה סיעות, ובהם מירב בן ארי מיש עתיד, יו"ר הקואליציה עידית סילמן מימינה, צבי האוזר מתקווה חדשה, יבגני סובה מישראל ביתנו ומיכאל ביטון מכחול לבן.

 ?? צילומים: אורן בן חקון ?? חילופי הדברים במהלך הכנס, אתמול
צילומים: אורן בן חקון חילופי הדברים במהלך הכנס, אתמול
 ??  ?? הח"כים תומא סלימאן ורז בכנס, אתמול
הח"כים תומא סלימאן ורז בכנס, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel