Israel Hayom

מפעל החיים

בטקס החגיגי, שנערך באונ' אריאל שבשומרון, הוענקו גם תוארי דוקטור לשם כבוד לנשיא המדינה ולד"ר מרים אדלסון ● על הנצחת בעלה ז"ל: "מהזיכרונות היקרים לליבי - תכנון הבניין יחד עם שלדון"

- נועם )דבול( דביר גילוי נאות: ד"ר מרים אדלסון היא מו"ל "ישראל היום". משפחת אדלסון היא הבעלים של החברה המחזיקה במניות "ישראל היום"

באוניברסיט­ת אריאל שבשומרון נחנך בניין בית הספר לרפואה ע"ש ד"ר מרים ושלדון אדלסון ז"ל. לד"ר אדלסון ולנשיא ריבלין הוענק תואר ד"ר לשם כבוד

באוניברסיט­ת אריאל שב שומרון נחנך אתמול בניין בית הספר לרפואה על שם ד"ר מרים ושלדון אדלסון.

הבניין החדיש יכיל מרחבי לימוד ומעבדות מחקר, ובעתיד צפוי לקום בו גם מרכז רפואי אזורי שיכלול ארבעה חדרי ניתוח, מכון הדמיה גסטרו, מוקד רפואי קדמי, מרפאות האוניברסיט­ה למקצועות הפרא רפואיים ועוד.

במקביל, נערך גם טקס שבו הוע נקו תוארי דוקטור לשם כבוד לנשיא המדינה ראובן )רובי( ריבלין ולד"ר מרים אדלסון. לצידם קיבלו תוארי דוקטור גם כ 40 סטודנטים.

נשיא המדינה ראובן )רובי( ריב לין פתח את דבריו ואמר: "האקדמיה היא מגדלור של מצוינות, חוכמה ודעת בחברה. בתוך שנים ספורות אוניברסיטת אריאל הצליחה להוכיח שהיא ב'ליגה של הגדולים' ולהוות מוקד משיכה לסטודנטים יהודים וערבים, דתיים וחילונים, גברים ונשים. האוניברסיט­ה הצעירה בי שראל היא גם מאה אחוז של אוני ברסיטה ישראלית: ציונית, חדשנית, מובילה במחקר ובעיקר פתוחה לכלל השבטים והמגזרים במדינת ישראל". במהלך הטקס אמרה ד"ר מרים אד לסון: "בית ספר לרפואה הוא באמת בית, במובן של מקום שבו אנשים לומדים את לקחי החיים החשובים ביותר. בבית זה אתם תהפכו לרו פאים, אולי המקצוע האצילי ביותר. רופאים מביאים חיים חדשים לעולם, מצילים חיים ומשפרים חיים - מדו בר במלאכתם של מלאכים".

בחודש ינואר השנה הלך לעולמו בעלה של ד"ר מרים, מר שלדון אד לסון ז"ל. "העובדה שבניין זה נושא את שמו לצד שמי חשובה במיוחד עבורי", שיתפה ד"ר אדלסון, "שלדון היה ביתי ואני ביתו, בין הזיכרונות היקרים ביותר לליבי הוא הזיכרון של שנינו מתכננים יחדיו את הב ניין הזה. בית ספר זה יקר לליבו של שלדון לא פחות ממה שהוא לי. זה גם נכון לגבי אוניברסיטת אריאל, השומרון וארץ ישראל כולה".

בנאומה חזרה ד"ר אדלסון אל הת קופה שבה היתה רופאה פנימית ורו פאה ראשית בחדר מיון. "החייאות, רובן מוצלחות, היו דבר שבשגרה. רק הרופא, המטופל ואלוהים מסוג רים מאחורי וילון, עם שניות ספורות שבהן יש להחליט אם וכיצד לעשות מעשה שבעיני רבים נדמה כנס וכ בלתי אפשרי. כל רגע נוסף על פני האדמה הוא ברכה".

 ??  ??
 ??  ?? ד"ר אדלסון בטקס באוניברסיט­ת אריאל שבשומרון
ד"ר אדלסון בטקס באוניברסיט­ת אריאל שבשומרון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel