Israel Hayom

מומחים ממליצים: "לצאת למבצע חיסוני בני נוער"

"אם יהיו אלפי ילדים חולים - יהיו גם מקרים קשים"

- אסף גולן

לנוכח העלייה המתמשכת בתח לואה עם שיא מאומתים זה חו דשיים, וכשברקע המלצת אמ"ן לח זור לעטות מסיכות בחללים סגורים, בדקנו מהי עמדת המומחים בתחום האפידמיולו­גיה.

פרופ' מוטי רביד, לשעבר מנהל בית החולים מעייני הישועה, מאמין כי על מנת לעצור את התחלואה יש לצאת במבצע נרחב לחיסון בני נוער, וסבור כי דלקת שריר הלב היא עניין זניח למדי. "הדלקת זני חה וכמעט לא קיימת", הוא אומר, "בארה"ב כבר חיסנו יותר מ 2 מי ליון ילדים והמקרים בודדים, מה גם שאין שום מקרה של תמותה מהתופעה". עוד הוא מדגיש: "נכון שילדים חולים פחות קשה, אבל אם יהיו אלפי ילדים חולים, בהכרח יהיו גם מקרים קשים".

בה בעת, רביד ממליץ להטיל סג רים מקומיים על יישובים שבהם יש התפרצות, כדי שהנגיף לא יתפשט ליישובים סמוכים. "היכן שרואים התפרצות מתפזרת, יש להטיל סגרים נקודתיים כך שלא יתאפשר להיכנס ליישוב ולצאת ממנו לכמה ימים".

"לשקול את התקנות"

בד בבד, רביד מתח ביקורת על המתנהל בנתב"ג ועל המידה שבה מצליחים לאתר את הנדבקים שמגי עים ארצה. "בעיתוי אומלל החליפו את חברת הבדיקה בנתב"ג, וכך קרה שחדרו לארץ כמה עשרות נשאים".

פרופ' רונית קלדרון מרגלית, מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיט­ה העברית, סבורה, כמו מומחי אמ"ן, כי על מנת לעצור את התחלואה יש לשוב לעטות מסי כות בחללים סגורים. "צריך לש קול מחדש בחלק מהמקומות לע טות מסיכה או להכניס רק בעלי תו ירוק - למשל, לחלל פנימי של מסעדה. בחלל סגור צריכים לשבת רק אנשים שהתחסנו כדי שלא תהיה הדבקה", קבעה.

מעבר לכך, היא ממליצה לאכוף את הבידודים על מי שנכנס לארץ בצורת צמיד אלקטרוני או קנסות, זאת לצד חיסון של בני הנוער. "צריך להקפיד על הבדיקות בנתב"ג ולבודד כל מי שמגיע והוא לא מחו סן, כמו גם בידוד נשאי הנגיף".

באשר לחיסון בני הנוער, דעתה של קלדרון מרגלית זהה לדעתו של רביד: "צריך לקרוא לצעירים מגיל 12 ומעלה להתחסן, ובד בבד לחסן את מאות אלפי המבוגרים שטרם התחסנו. צריך למצות את יכולת החיסון שלנו כדי להגן על הציבור".

 ??  ?? שוק הכרמל בתל אביב
שוק הכרמל בתל אביב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel