Israel Hayom

מחשבים מסלול מחדש

המלצה לוותר על חופשה בחו"ל הקיץ, הגברת אכיפה בנתב"ג וקנסות באלפי שקלים למפירי בידוד ● בעיצומה של עונת הנסיעות, בישראל מביטים בחשש על העלייה הזוחלת בתחלואה ● רה"מ בנט מרגיע: "לא נסגור את נתב"ג, זמן הבדיקות לחוזרים יקוצר"

- שמעון יעיש וירון דורון

על אווירת החופש הגדול - תרתי משמע - שאופפת את נמל התעופה בן גוריון בשבועות האחרונים, העיבו אמש ההצהרות על חידוש נוהלי קורונה שכבר הס פקנו להדחיק ולשכוח. ספק אם זה ימנע מאלפי ישראלים לוותר על חופשת הקיץ בחו"ל.

בינתיים, במשטרה החליטו לתגבר את האכיפה בנתב"ג, והיא תתמקד בעטיית מסיכות ובחובת בידוד לחו זרים מחו"ל. מי שיפר את הבידוד ייקנס ב 5,000 שקלים, לרבות נע רים מגיל 12 ומעלה. 270 פקחים ייתווספו למערך אכיפת הבידודים.

סגן ראש אגף המבצעים וראש מי נהלת הקורונה של המשטרה, תת ניצב מוריס חן: "קנס לילדים הוא כלי שקיים בידי המשטרה, אבל נעשה את הדברים במידתיות. יהיו יותר שוטרים בבן גוריון, בשל הצפי לכניסה וליציאה של כ 100 אלף בני אדם לישראל וממנה".

מבחן הקורונה הרציני הראשון של רה"מ החדש נפתלי בנט התב טא ב"הצהרה" נוסח מה שנתניהו היה נוהג לעשות בעבר. בנט הגיע לנתב"ג בעקבות העלייה המסוימת בתחלואת השבים מחו"ל והמליץ שלא לצאת לחופשות מעבר לים בתקופה הקרובה. הוא הבהיר מייד שלא מדובר בהוראה אלא בהמלצה בלבד, וכי נתב"ג לא ייסגר כמו בעבר.

100%" מהאנשים שנכנסים ליש ראל יעברו בדיקת .PCR אנחנו מו דעים וראינו את התורים, ולכן לפני יומיים שלושה נתנו הוראה להגדיל את מספר עמדות הבידוק וזה כבר בוצע. הגדלנו את עמדות הבידוק מ 30 ל 70 ונדע להרחיב זאת ככל שנדרש, כדי שהתורים לא יהיו ארו כים מדי".

נוסף על כך הודיע בנט על הקמת קבינט קורונה מחודש, והדגיש שבי מים הקרובים תתפרסם תוכנית לע צירת ההתפשטות היחסית של הנגיף בגרסתו ההודית.

חלק מהרעיונות שהועלו בישי בת השרים היו להפריד בין הנוחתים בנמל התעופה: המגיעים ממדינות מסוכנות יועברו לטרמינל 1 והשאר לטרמינל 3 המוכר.

הצעה נוספת היא לדחות את כני סת התיירים הזרים לישראל מ 1 ביולי - המועד שנקבע רק לפני כמה ימים ואושר על ידי שרת הפ נים שקד - לתחילת אוגוסט.

בתוך כך, אתמול הודיעו שרי הביטחון והבריאות, בני גנץ וניצן הורוביץ, על הקמת מאהל שבמס גרתו יוכלו להיערך מאות בדיקות בו בזמן בנתב"ג. אלו שיקימו את המתחם יהיו צה"ל וגורמי מקצוע נוספים שאמורים לעשות זאת בה ליך מזורז.

תנ"צ מוריס חן: "קנס לילדים הוא כלי שקיים בידי המשטרה אבל נעשה את הדברים במידתיות. יהיו יותר שוטרים בנתב"ג בשל הצפי ל 100 אלף נוסעים"

נוחתים מהודו ומרוסיה

בצד זאת, שורה של ליקויים בהתנהלות נמל התעופה בן גו ריון עדיין נמשכת. הטיסות מרו

סיה ומהודו, שתיים מתוך שש המ דינות השחורות - עדיין נמשכות. כפי שפרסמנו בתחקיר ב"ישראל היום" בתחילת החודש, יש לא מעט ישראלים שממשיכים לטוס לאותן מדינות באמצעות פיצול כרטיסי טיסה. הרשויות בישראל לא יכולות לדעת מהיכן הגיעו, מכיוון שהחו תמות בדרכונים לא נבדקות על ידי גורמי האכיפה.

הממשלה רכשה עשרות אלפי צמידים אלקטרוניים שהיו אמורים לסייע באכיפת הבידוד, אך גם בהם אין כרגע שימוש.

בימים אלו נשברים שיאי הנוסעים בנתב"ג בכל כמה ימים, והשיא אמור להגיע ממש השבוע, כשיותר מ 30 אלף נוסעים יעברו בו ביום אחד.

ראש הממשלה הודיע על הצע דים הראשונים בניסיון לבלום את המגיפה, אך בד בבד הבהיר כי "לא צריך להיתפס לבהלה, אנ חנו במצב טוב כרגע. זה תלוי רק בהתנהגות שלכם".

חשוב להדגיש כי לא חלו כל הגבלות חדשות על הטיסות לחו"ל. בימים הקרובים צפויה להתפרסם רשימה חדשה של מדינות שחורות שאליהן יהיה אסור לטוס, ושכל מי שיחזור מהן יחויב בבידוד.

לכל שאר המדינות שמקבלות ישראלים ללא צורך בבידוד, יוכ לו מחוסנים ומחלימים לטוס ללא צורך בבידוד גם בחזרה לארץ, עד להודעה חדשה. נזכיר שיש חובה לבצע בדיקת קורונה בטווח של 72 שעות לפני החזרה לארץ ובדיקה נוספת לאחר הנחיתה בנתב"ג.

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: יוסי זליגר ?? רה"מ בנט
צילום: יוסי זליגר רה"מ בנט
 ??  ?? נוסעים חוזרים בנתב"ג
נוסעים חוזרים בנתב"ג
 ?? צילומים: גדעון מרקוביץ' ?? נוסעים יוצאים מנתב"ג
צילומים: גדעון מרקוביץ' נוסעים יוצאים מנתב"ג
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel