Israel Hayom

סערת איחוד המשפחות: קשיים - ומאמץ לפתרון

בקואליציה נאבקים לפתור את הפלונטר ● אחת ההצעות: הוספת סעיף הנוגע ל"סוגיות הומניטריות" ● ח"כ סמוטריץ': "הקואליציה הזו לא תעצור בשום קו אדום" ● ח"כ טאהא מרע"מ: "נצביע נגד החוק"

- יהודה שלזינגר

סוגיית איחוד המשפחות ממשיכה להערים קשיים ול עמוד במרכז המחלוקת בתוך הקואליציה: ח"כ ווליד טאהא מרע"מ, החברה בקואליציה, כתב אתמול בחשבון הטוויטר שלו כי "חוק האזרחות הוא חוק גזעני ואנ טי דמוקרטי, שאינו יכול בשום מקרה ובשום צורה לעבור בקולו תיהם של חברי הכנסת של רע"מ. אמשיך להתנגד בוועדה המסדרת להעברת החוק לוועדת חוץ וביט חון, ורע"מ תצביע נגד החוק במ ליאת הכנסת".

על פי דיווחים, במהלך היום אמר טאהא כי הוא יתנגד אפילו במחיר של התפרקות הקואליציה.

כזכור, ביום שני בערב ניסו הש רים זאב אלקין ואיילת שקד לפ תור את הפלונטר יחד עם יו"ר הקואליציה עידית סילמן ויו"ר רע"מ מנסור עבאס, ואפילו רה"מ נפתלי בנט ניסה למצוא פתרון לכך.

"נענים לפרוטקשן"

בישיבה הוחלט לפעול בנחי שות כדי לא לתת תמונת ניצחון לאופוזיציה ואמרו כי ינסו לפתור את הפלונטר שנוצר בעזרת הצבעה של סיעות הקואליציה, תוך הוס פת סעיף לחוק שייתן מרחב תמרון

סביב סוגיות "הומניטריות". אחת המחשבות שעלתה היא לתת לרע"מ הישג פוליטי משמעותי אחר שאותו תוכל להציג לציבור שלה כמעין גלולת הרגעה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב על הדברים ואמר: "הקואליציה הזו לא תעצור בשום קו אדום, ואחרי ששעבדה את מדינת ישראל לתומכי טרור אנטי ציוניים והקימה איתם ממשלה, היא תמשיך להיענות לד רישות הפרוטקשן שלהם ולשלם במטבעות ציוניים ולאומיים קשים על חשבון טובת המדינה".

יו"ר הציונות הדתית הוסיף: "אני חוזר על הצעתי לקואליציה - לא לנהל מו"מ עם תומכי הטרור ולפ גוע באינטרסים החיוניים של המ דינה. יש להיכנס איתנו למו"מ על חוק יסוד: ההגירה כדי לחוקק אותו בתיאום ובהסכמות. איננו דורשים שום דבר בתמורה, פרט לקידום טובת מדינת ישראל באחריות ול גופו של עניין. עם קצת רצון טוב, זה אפשרי".

הח"כים הערבים מהרשימה המ שותפת המשיכו להביע את התנגדו תם לחוק. יו"ר המפלגה, ח"כ איימן עודה, אמר בכנסת: "אם מרצ תתמוך באיסור איחוד משפחות, זה ייצור קרע היסטורי בין המפלגה לאזרחים הערבים. אני פונה למרצ שתקבל החלטה ברורה נגד החוק האנטי אנושי הזה".

ח"כ אחמד טיבי אמר לח"כ מוסי רז כי "להזיז את נתניהו זה לא חזות הכל. נוצרה הזדמנות לעצור את הוראת השעה של החוק האוסר איחוד משפחות. זה המבחן שלך ואני תולה בך תקוות".

הליכוד נגד רגב ואקוניס

במסגרת המלחמה שהכריז ח"כ בנימין נתניהו על האופוזיציה שאותה הוא מנהיג והדרישה שלו להתגייסות מלאה נגדה, כמעט כל אנשי הליכוד נשארו בלילה שעבר לפיליבסטרי­ם ולנאומים שנמשכו עד ארבע לפנות בוקר, זאת במסגרת הצבעת אי האמון שהועלתה במליאת הכנסת.

בליכוד נקטו צעד חריף של מעין "שיימינג" ציבורי לחברי המפלגה שנעדרו באותו הלילה. בחשבון הט וויטר של הליכוד נכתב: "לתשומת לב חברות וחברי הליכוד – אנו נע דכן כאן באופן קבוע על נוכחותם של חברי הליכוד במליאת הכנסת ובוועדות. אנו נפיל את ממשלת השמאל רק אם נשמור על משמ עת ברזל!"

עוד נכתב: "אמש, בניסיון ראשון מול ממשלת השמאל, ראש הממשלה לשעבר נתניהו ורוב מכריע של חברי האופוזיציה נשארו במליאה עד ארבע לפנות בוקר. שלושה ח"כים מהליכוד נעדרו ללא קבלת אישור – אופיר אקוניס, פטין מולא ומי רי רגב".

בציוץ נכתב גם כי "כשמכריזים על גיוס, כפי שנעשה אמש - אין קיזוזים, אין היעדרויות ואין תירו צים. נמשיך לעדכן בנוכחות חברי הכנסת כאן, ודו"ח מסכם תקופתי יישלח ישירות לכל חברי הליכוד".

ח"כ מירי רגב לא נשארה חייבת וצייצה בתגובה בחשבון הטוויטר שלה: "כפי שנאמר, להפלת ממשלת השמאל דרושה משמעת ברזל, אך לא פחות מכך, אחדות הליכוד. לכן מוטב שתבהירו כי יציאתי מהמשכן היתה בתיאום ובאישור".

 ??  ?? ח"כ ווליד טאהא
ח"כ ווליד טאהא
 ?? צילומים: אורן בן חקון ?? ח"כ מירי רגב
צילומים: אורן בן חקון ח"כ מירי רגב
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel