Israel Hayom

שקר האפרטהייד מסרב למות

- אמנון לורד

שמעתי פעם מאיש ביטחון בדימוס, כי מוסי רז עבר דרך כמה חורים ברשת. אתמול, כחבר כנסת של מרצ, הוא סיפק לגי טימציה לכינוס שמטרתו היא דה לגיטימציה ודמוניזציה של מדינת ישראל.

ישבו שם גם אנשים המחזיקים בדעות פנא טיות, אנשים זחוחים ומתנשאים מארגוני זכויות אדם כמו עדאלה, יש דין, שוברים שתיקה ועוד. הם קראו דו"חות יבשים עם נתונים על פעילות של כוחות הביטחון או של ממשלת ישראל בש טחים, וקראו לזה "אפרטהייד". מולם ישב אדם אחד, ח"כ איתמר בן גביר, וצעק את האמת מול שקר שנשפך בכנסת באשד של מילים.

"זוהי הכפשה לא הוגנת ולא מדויקת נגד ישראל, שנעשית בצורה מחושבת, לא כדי לקדם את המשא ומתן לשלום, אלא כדי לעכב אותו ולפגוע בו", כתב לא אחר מאשר המש פטן ריצ'רד גולדסטון ב"ניו יורק טיימס" 31) באוקטובר, (2011 על תיאור ישראל כמשטר אפרטהייד. "בישראל אין אפרטהייד. שום דבר שם לא מתקרב להגדרה של אפרטהייד באמנת רומא משנת ."1998

על הנעשה בשטחים כתב כי "כל עוד אזר חי ישראל יחיו תחת איום של מתקפות מהגדה המערבית או עזה, יהיו מחסומים ועוד אמצעים הדרושים לצורך הגנה עצמית, גם כאשר הפלש תינים מרגישים תחת דיכוי... הכרה הדדית וש מירה על כבוד האדם לכל בני האדם הן הכרחיות כדי להביא קץ לשנאה ולכעס. ההאשמה שיש ראל היא מדינת אפרטהייד היא כוזבת ומקורה בזדון, והיא שוללת שלום במקום לקדם אותו".

ח"כ עאידה תומא סלימאן )הרשימה המשות פת(, שהנחתה את הכנס, טענה כי ההגמוניה של הימין והכחדת הפתרון של חלוקה לשתי מדינות גרמו לרבים לחשוב שתיאור המצב כ"כיבוש" כבר לא מתאים. "הגזענות והפרקטיקות שמופ עלות בשטחים זולגות אל תוך גבולות המדינה", אמרה. "הכוונה לבצע סיפוח זוחל - זה משטר אפרטהייד זוחל".

הבדיחה אומרת שכל עוד יש יהודי אחד עם זכויות בארץ ישראל, זה אפרטהייד. העובדה היא שישראל היא מדינה חופשית ודמוקרטית, כפי שמעיד הכנס עצמו, אבל מטילים נגדה את כל פצצות העומק: קולוניאליז­ם, גזענות, אפ רטהייד. המטרה היא שיהיה חלק גדול מהארץ שבו לא תדרוך כף רגל יהודית.

דומה שהישראלים היו צריכים להיות משוח ררים מכל רגש אשמה והלקאה עצמית בעקבות סדרת מלחמות ההשמד שכוונו נגד המדינה מ 1948 והלאה. התשובה ליוזמים תומא סלי מאן ומוסי רז, בהשתתפות ארגון זכויות האדם ‪,Human Rights Watch‬ היא זו: תועמלנים קטנים, אנחנו יודעים באיזו סחורה מלוכלכת אתם רוכלים.

לפני חמש שנים, בהיותו מנכ"ל משרד החוץ, עמד דורי גולד בראש משלחת רשמית לדרום אפריקה כדי לחתום על הסכמים שונים. "אף אחד לא העיר לנו שאנחנו מדינת אפרטהייד", אמר ד"ר גולד בתגובה לכנס. "יש שם כאלה שטוענים את זה, אבל עובדה שזה לא נאמר בשום הזדמנות, ואנחנו היינו משלחת רמת דרג".

סביר שאם היו חושבים שישראל היא מדינת אפרטהייד, לא היו מוכנים לקבל את המשלחת ולקיים יחסים. "לצערי הרב, יש ישראלים שמ צטרפים למסיבה הזו", אומר גולד, "ואין דבר שמרתיח את הדם שלי יותר מההאשמה הזאת".

לדברי גולד, אפילו רוברט ברנשטיין, אחד ממייסדי ,HRW שנציגו עומאר שאקר דיבר בזום במהלך הכנס, "שולל כבר מזמן את הע בודה שלהם. יש לו הסתייגויות קשות מהם".

השימוש במונח "אפרטהייד" כאמצעי לד מוניזציה של ישראל החל לאחר מלחמת ששת הימים בתעמולה הסובייטית, ובמיוחד בספר "זהירות, ציונות" של יורי איבנוב. ממש כמו בפרוטוקולי­ם הידועים לשמצה של זקני ציון, גם השקר הזה מסרב למות.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel