Israel Hayom

שר החוץ לפיד מציג: הצ'ופר המדיני ליועץ הפוליטי

רק השבוע טען לפיד שהממשלה הקודמת "דאגה רק לעצמה ולמקורביה" אבל את התדרוך הראשון בחר לקיים בפני שדולה בארה"ב, בראשות מקורבו מארק מלמן לפיד: "נפגש עם הארגונים המובילים"

- אריאל כהנא

התדרוך הראשון שערך השבוע שר החוץ יאיר לפיד היה בפני שדולה אמריקנית המקדמת את קשרי ארה"ב עם ישראל. הארגון שבו מדובר הוא זה של יועצו הפוליטי הוותיק והסוקר הבכיר שלו, מארק מלמן.

השדולה, "הרוב הדמוקרטי למען ישראל", ציינה בהודעה מטעמה כי "היתה זו השיחה הראשונה של לפיד עם ארגון אמריקני מאז נכנס לתפקידו לפני קצת יותר משבוע".

יש להבהיר כי מארק מלמן, מבכירי היועצים הפוליטיים בארה"ב, פועל בהת

נדבות זה כמה שנים לחיזוק הקשרים של המפלגה הדמוקרטית עם ישראל. על רקע המתיחות בין נתניהו לבין רבים במפלגה זו, הוא הקים את שדולת "הרוב הדמוקרטי למען ישראל", שפעילותה מוערכת על ידי רבים.

עם זאת, ההחלטה של לפיד לבחור דווקא בארגון שהוא קשור באופן אישי, פוליטי וכלכלי לעומד בראשו, נראית תמוהה. בארה"ב פועלים ארגונים רבים, ותיקים יותר וחזקים יותר, לקידום קשרי שתי המדינות, ובהם איפא"ק, הפדרציות היהודיות וועידת הנשיאים. יש לציין כי לפיד אמור להיפגש בקרוב גם עם נציגי שדולת איפא"ק ונועד עם נציגי שדולת .CUFI

רק ביום הפגישה עם מלמן אמר לפיד כי פעולות הממשלה יתנהלו בשקיפות מלאה. "במקום לדאוג למדינה, הממשלה הקודמת דאגה רק לעצמה ולמקורביה", תקף השר לפיד, "אני קורא מפה לציבור לגלות סבלנות. אנחנו נבנה מחדש, וטוב יותר, את מערכות המדינה, אבל זה לא יקרה ביום וגם לא בחודש. זה תהליך. התהליך הזה ינוהל בשקיפות, באורך רוח, באופן מאוזן, ובלי שיקולים פוליטיים".

מטעמו של לפיד נמסר: "אחת המטרות העיקריות של שר החוץ יאיר לפיד היא חיזוק היחסים עם הדמוקרטים בארה"ב, ומאז התחיל את תפקידו נפגש עם הארגונים המובילים וימשיך לשוחח עם ארגונים רבים נוספים. לאחר הזנחה של שנים השר ינצל כל ערוץ תקשורת עם הדמוקרטים למען הביטחון הלאומי של ישראל".

 ?? צילום: ?? לפיד
GettyImage­s
צילום: לפיד GettyImage­s
 ??  ?? מלמן
מלמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel