Israel Hayom

הפרקליטות סגרה את התיק נגד הח"כ לשעבר אמנון כהן

- יאיר אלטמן

פרקליטות מיסוי וכלכלה החליטה לסגור את תיק החקירה נגד הח"כ לשעבר אמנון כהן, שנחשד בקבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים. המכתב הרשמי על כך הגיע אתמול לפרקליטיו. ההחלטה התקבלה על דעת המ שנים לפרקליט המדינה )אכיפה כלכלית ועניינים פליליים( ופ רקליט המדינה. כמו כן, הוחלט לסגור את תיק החקירה בעניינו של חשוד נוסף בפרשה, שנחקר בחשד למתן שוחד.

חבר הכנסת לשעבר ממפלגת ש"ס נחשד בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. כהן נחשד כי בעת שכיהן בתפקידו קיבל שוחד מאיש עסקים, בין השאר באמצעות הטבות בעלות אופי מיני, בתמורה לקידום עניינים הנוגעים לתחום עיסוקו. המש טרה פתחה בחקירה, וההחלטה התקבלה על דעת המשנים לפ רקליט המדינה ופרקליט המדי נה, עו"ד עמית איסמן. מעבר לכך, הוחלט לסגור את תיק הח קירה בעניינו של איש העסקים דניאל מולקנדוב, שנחקר בחשד למתן שוחד.

עו"ד עמית חדד, בא כוחו של כהן, מסר: "אנחנו שמחים ומברכים על כך שהפרקליטות קיבלה את עמדתנו וקבעה כי חבר הכנסת לשעבר כהן לא ביצע עבירה כלשהי". לדבריו, "חבר הכנסת כהן, שהחליט לה פסיק את פעילותו הציבורית נוכח החשדות, יוכל כעת לח זור לשגרת חייו ואולי אף ישוב לשרת את הציבור באותה תחו שת שליחות כבעבר".

ההחלטה התקבלה ארבע שנים וחצי לאחר חקירתו. כהן היה ח"כ מטעם ש"ס בשש קדנציות שא רכו 16 שנה. החשדות הם על אירועים משנת .2007 האישה, עובדת זרה שהיתה מעורבת כביכול באירועים, עזבה את יש ראל, אך ב 2016 חזרה ארצה. חודש לאחר כניסתה לארץ היא נעצרה. ב 2015 הודיע כהן על פרישה מהחיים הפוליטיים בט ענה לסיבות משפחתיות, אך פרישה זו נעשתה בצל החקי רה. במארס 2016 שודרה תוכנית "עובדה" שעסקה בפרשה, ולאחר מכן כהן התפטר מתפקידו האח רון כראש מכון התקנים.

 ??  ?? ח"כ לשעבר כהן צילום: דודי ועקנין
ח"כ לשעבר כהן צילום: דודי ועקנין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel