Israel Hayom

תוכניות לחוד, מציאות לחוד

שני משחקי הפתיחה של נבחרת ספרד הולידו מסקנה פשוטה: אין קשר בין תוכנית המשחק של לואיס אנריקה לבין התפוקה והתוצאה הסופית ● הערב מול סלובקיה תעלה "לה רוחה" עם הגב אל הקיר

- דור הופמן

נבחרת ספרד לא תכננה להגיע למשחק השלישי בשלב הבתים, הערב מול סלובקיה, כשהיא זקוקה לני צחון כדי לעלות לשלב הבא או לתיקו אם פולין לא תנצח את שבדיה.

לואיס אנריקה שאף שהנבחרת שלו תהיה דומיננטית, תחזיק בכדור ותכתיב את הקצב, תמנע מהיריבות לאיים על שערה וכך תנצח במשחקים ותעלה לש מינית הגמר. על הנייר זה לא היה רחוק מכך, אבל ניתוח סטטיסטי של שני המ שחקים הראשונים 0:0) מול שבדיה ו 1:1 מול פולין( הוליד את המסקנה הקשה - נבחרת ספרד היא הכי פחות יעילה.

29 איומים היו לספרד בשני משח קי הפתיחה, ואלה הניבו רק שער אחד. אלברו מוראטה הוא האיש שחתום עליו, אבל בעיות הביטחון של החלוץ בלטו במחצית השנייה מול הפולנים. ג'רארד מורנו היה יכול לקנות את עולמו אך החמיץ פנדל, ופראן טורס לא מצליח לשחזר את היכולת שהציג ב 0:6 על גרמניה לפני כחצי שנה.

בוסקטס יתרום מהניסיון

חוסר תכליתיות שכזה יכול לקרות לכל נבחרת, אבל במקרה של ספרד הוא הרסני במיוחד. המשוואה אצלה פשוטה: או שהכדור אצלה הרבה זמן והיא כובשת, או שהיריבה חוטפת אותו ומענישה בצד השני. לראיה: שבדיה ופולין איימו על השער של אונאי סי מון רק תשע פעמים, אבל כמעט תמיד היו אלה מצבים טובים ומסוכנים. רוב רט לבנדובסקי היה היחיד שהכניע את שוער בילבאו, אבל היו קורות והחמ צות ומספיק הוכחות שמשהו בסגנון המשחק הספרדי לא עובד.

"השליטה שלנו בכדור אמורה למנוע מתפרצות של היריבה", הסביר ססאר אספיליקווט­ה, "אנחנו רוצים לשפר את זה. חייבים להיות מפוקסים בשני צידי המגרש, כי כדורגל מוכרע בפרטים הק טנים". מול פולין עשתה ספרד הרבה טעויות קטנות שעליהן שילמה בגדול, ואת זה אמור לפתור אספיליקווט­ה.

קפטן צ'לסי עשוי להיכנס להרכב, ובכך לשחרר את מרקוס יורנטה למשי מות התקפיות יותר. גם סרחיו בוסקטס שהתאושש מהקורונה אמור להיות ב 11 של לואיס אנריקה. "הספרדים מגיעים עם סכין על הצוואר, כי הם יודעים שרק

ניצחון יעזור להם", אמר בלם סלובקיה תומאש הובוקאן, שיודע היטב מהי נקו דת התורפה של ספרד - חוסר תיאום מוחלט בין תוכנית המשחק לתוצאה.

מצב הבית: סלובקיה תבטיח עלייה עם תיקו, ואת המקום הראשון אם תנצח את ספרד ושבדיה לא תגבר על פולין. השבדים כבר הבטיחו עלייה ויעשו זאת מהמקום הראשון עם ניצחון על הפו לנים, שמצידם זקוקים לניצחון כדי להיות בשמינית הגמר.

 ??  ?? אספיליקווט­ה. המפתח לשינוי?
אספיליקווט­ה. המפתח לשינוי?

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel