Israel Hayom

הצ'אנס האחרון של ברונו פרננדש

- דור הופמן

לפני כשבוע, על דפים אלה ממש, נכתבה כתבה שעוסקת בברונו פרננדש. תוארה בה הסיטואציה שאיתה מגיע כוכב מנצ'סטר יונייטד ליורו במדי פו רטוגל - תרומה נמוכה מאוד ביחס לזאת בקבוצותיו - והאפשרות שמעניק לו הטורניר הנוכחי. המשחק מול ישראל שבו כבש צמד היה הטריגר, והשורה הת חתונה גרסה שבגיל ,26 ואחרי שנה וחצי מופלאות במדי השדים האדומים, הגיע הרגע של ברונו לסחוב את נבחרת פורטוגל לעבר שיא חדש.

שני משחקים בתוך הטורניר, והשורה התחתונה על סף מחיקה. התבוסה 4:2 לגרמניה, שהגיעה אחרי ני צחון 0:3 על הונגריה, הובילה לכך שפורטוגל מגיעה למפגש הערב מול אלופת העולם צרפת כשהיא עם הגב אל הקיר ועלולה לסיים את דרכה כבר בשלב הבתים. ברונו הוא אמנם לא הבעיה הגדולה - באס פקט הזה אפשר לציין את החיסרון של ז'ואאו קנסלו ואת היכולת החלשה של מחליפו נלסון סמדו, את צמד הקשרים האחוריים האנמיים וויליאם קרבא ליו ודנילו, ואת החילופים המאוחרים של המאמן פרננדו סנטוס - אבל יש רושם שברונו הוא גם לא הפתרון. "מישהו צריך לספר לו מה התוצאה", אמר שחקן העבר לי דיקסון כשגרמניה הובילה 1:3 על פורטוגל, "נדמה שאין בו שום אנרגיה".

בפורטוגל בנו הרים וגבעות על האנרגיה של ברו נו, זאת שהובילה אותו לכבוש 18 שערים ולבשל 12 נוספים העונה בפרמייר ליג. אלא שבינתיים, אין שום קשר בין ברונו של השדים האדומים לזה של המ דים הלאומיים. הקשר בן ה 26 השלים 153 דקות בניצחון מול הונגריה ובהפסד לגרמניה, משאיר מאחוריו שתי בעיטות לכיוון השער ויכולת שאין הרבה מה לדבר עליה. הוא כמעט לא מעורב במשחק, והתרומה שלו לנעשה היא אפסית. "אנחנו לא משחקים עם 11 שחקנים", אמר ז'וזה מוריניו על הנבחרת הלאומית של מולדתו, "אבל בשני המשחקים הראשונים ברונו לא היה איתנו". מי שכן היה, ולדעת רבים נוכחותו פוגעת ביכולת של ברונו, זה כריסטיאנו רונאלדו. לכוכב יובה יש כבר שלושה שערים בטורניר, ונדמה שזה של יונייטד לא מצליח למצוא את מקומו לצד הפורטוגלי הגדול אי פעם. ברונו, שרגיל להיות מרכז העניינים ביונייטד של אולה גונאר סולשיאר, נדחק הצידה בפורטוגל של פרננדו סנטוס. הוא לא אחראי לפנדלים ולמצבים נייחים, והוא צריך לזוז קצת הצידה עבור רונאלדו. לשחקנים כמו ברנרדו סילבה, דיוגו ז'וטה ורפא סילבה אין בעיה לעשות זאת - הם רגי לים לכך מקבוצותיהם - אבל ברונו מתקשה עם העניין הזה. בשנים האחרונות הוא היה הכוכב הבלעדי של יונייטד ושל ספורטינג ליסבון, ופתאום עליו להבין שמעמדו שונ מך לסגנו של המלך. ייאמר לזכותו שהוא לא מתלונן ולא מקטר, אבל הערב הוא יהיה חייב לשלוח אות חיים כדי שפור טוגל לא תתלונן ותקטר עליו.

 ?? צילום: אי.פי.אי ??
צילום: אי.פי.אי
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel