Israel Hayom

מסביב לכדור

ננו גינזבורג זכה באליפות אוקראינה דרך הטלפון ● עודד קטש הביא דאבל יווני, שלא בהכרח ישאיר אותו בתפקיד ● תומר גינת הצליח בצרפת, ומה לא עבר על גל מקל בספרד ● מניו זילנד ועד דנמרק: סיכום עונת הלגיונרים

- אבי סגל

ננו גינזבורג | פרומטיי. בשבוע שעבר הוכתרה פרומטיי, שאותה מאמן ננו גינז בורג, לאלופת אוקראינה. הוא הגיע באפריל לקבוצה שהוקמה לפני שנ תיים, והוביל אותה לתואר, אבל את סדרת הגמר הוא העביר בת דרוכים בטלפון לעוזרו, בגלל מחויבות לנבחרת צ'כיה, שמתכו ננת לטורניר הקדם אולימפי. זו הפעם הראשונה שגינזבורג קיבל מההתאחדות הצ'כית אישור לאמן קבוצה במקביל לנבחרת.

היה זה אקורד סיום סמלי לעונת הלגיונרים באירופה. למה סמלי? כי למאמנים היתה זו עונה סבירה פלוס, אך לשחקנים הרבה פחות. אם בעונה שעברה היתה מגמת יציאה, בעיקר לליגה הצרפתית, ייתכן שה קיץ נראה מגמה של שיבה ארצה.

"עשו מזה יותר מדי", אומר גינ זבורג בצניעות על האליפות הטר נס אטלנטית. הוא מספר שבתחילה תוכנן להצמיד אוזנייה לעוזר המא מן מילנקו בוגיצ'ביץ' במהלך המש חקים, אבל זה ירד מהפרק. ראשית כי זה אסור, ושנית כדי לא לפגוע בריכוז של המאמן על הקווים.

מה שקרה בפועל זה תדרוך טל פוני של גינזבורג, שהועבר למאמן לאחר כל רבע. גינזבורג מסביר שסיפור הגמר אולי מעניין, אך האליפות לא הגיעה במקרה.

"התוצאות בגמר היו תוצאה של המומנטום והיכולת המשופרת מאז שהגעתי", מספר המאמן, "כשהת חלתי בקבוצה המצב לא היה טוב, מקצועית ומנטלית".

אורן עמיאל | נימבורק. מי שהיה עוזרו של גינזבורג כשאימן בנימ בורק, אורן עמיאל, נפרד מהמוע דון הצ'כי אחרי תשע עונות, ארבע מהן כמאמן ראשי. עמיאל מסכם עוד עונה מצוינת בקבוצה, שאיננה משו פעת באמצעים, עם אליפות ומא זן עונתי של ,1:39 יחד עם הגעה לפיינל 8 של ליגת האלופות.

"אורן עשה עבודה גדולה", מעיד גינזבורג, "נימבורק זה מו עדון שמתחיל להיות קטן עליו. מי שייקח אותו יעשה עסקה טובה".

עודד קטש | פנאתינייקו­ס. מובן שהמאמן הישראלי הבכיר שאימן העונה באירופה הוא עודד קטש בפנאתינייק­וס. עם סיום העונה, קטש נמצא במצב מוזר. מצד אחד הוא עמד במטרות שהוצבו לו עם זכייה באליפות ובגביע )ביורוליג כבר לא היה לקבוצה סיכוי כשה גיע(, אבל למרות זאת, סיכוייו להישאר נמוכים.

הסיבה היא שקטש עשה את הע בודה, אבל לא הותיר חותם מיוחד. פנאתינייקו­ס, גם בתקציבה המקו צץ, רוצה לחזור לצמרת האירופית, ולא בטוחה שקטש הוא האיש המ תאים למשימה.

דן שמיר | ניו זילנד ברייקרס. דן שמיר הוא סיפור ייחודי. הוא נמצא כבר שתי עונות במועדון הניו זי לנדי, שזה הישג בפני עצמו. התו צאות על המגרש פחות טובות, אבל במועדון רואים בו, כפי הנראה, אחראי מק צועי לטווח ארוך.

בליגה האוסטרלית אין יורדות, והיא כו ללת תשע קבוצות בלבד. הברייקרס סיימו במקום השמיני, עם 12 ניצחונות מ 36 משחקים.

ארז ביטמן | דנמרק. מי שיכול היה לגנוב במפתיע את ההצגה מכולם, היה ארז ביטמן. המא מן לקח נבחרת קטנה כמו דנמ רק למשחק על עלייה לאליפות אירופה, והיה קרוב לסנסציה עם הדחה של ליטא הגדולה. כל זה בלי כוכביו הגדולים איפה לונד ברג ושבון שילדס.

סל אחד הפריד בינו לבין היס טוריה בכדורסל הדני. הישג גדול למאמן הישראלי, שהעלה מד רגה את הנבחרת שלא נחשבה לפקטור באירופה.

ועכשיו, לשחקנים. החלק הזה הרבה פחות מוצלח. הבולט מבין הלגיונרים היה תומר גינת, בעונתו הראשונה מחוץ לישראל. הפורוורד נתן עונה טובה בפריז לבלואה 11) נקודות בליגה, 9 ביורוקאפ(, וגם היה שותף לקבוצה שהצליחה במ סגרת האירופית )רבע גמר יורו קאפ(. הראיה הטובה ביותר לש ביעות הרצון ממנו היתה הארכת החוזה, אף שבסיום העונה לא שיחק בגלל פציעה.

שניים שיצאו גם הם בקיץ לצר פת, רפי מנקו ואיתי שגב, הצליחו הרבה פחות ואולי יחזרו לארץ. 22 דקות, 7.4 נקודות, 37 אחוז לשלוש ו 3.6 ריבאונדים - אלה היו המס פרים הסבירים של מנקו בשאלון, אבל קבוצתו ירדה ליגה. שגב לא שיחק חמישה חודשים במהלך העו נה שלו בגראבלין.

ייתכן שבעונה הבאה לא יהיה נציג ישראלי בליגה הספרדית הב כירה. גל מקל עבר הכל העונה - פציעה, קורונה, סיבוך בעקבות הקורונה ושוב פציעה. הוא שיחק רק 12 משחקים בכל העונה, כחמי שית מהמספר של קבוצתו מלאגה. ממש לא ברור אם הרכז בן ה 33 ימשיך שם.

קשה מאוד לחזור משתי פציעות קשות. חובנטוד בדאלונה גילתה נדיבות רבה כשהחתימה את שון דאוסון פעמיים על הארכת חוזה, למרות הפציעות. על הפרקט הפו רוורד הישראלי היה העונה שחקן קצה רוטציה, ולעיתים אף פחות מזה. הוא שיחק 34 משחקים בלי גה וביורוקאפ מתוך 60 ששיחקה העונה חובנטוד. אחרי שלוש עו נות, המועדון הודיע על סיום דרכו של דאוסון בקבוצה.

לקראת סיום העונה קיבלנו נציג ישראלי נוסף בליגה הספ רדית, כשגלעד לוי הצעיר עלה מקבוצת הבת לקבוצה הראשונה של אסטודיאנטס, אך לא זכה לד קות משחק. ובתום העונה הקבוצה ירדה לליגה השנייה.

 ?? צילום: ?? ננו. קבלן תארים GettyImage­s
צילום: ננו. קבלן תארים GettyImage­s
 ?? צילום: מטרופוליטנ­ס, האתר הרשמי ?? גינת. הנציג הבולט
צילום: מטרופוליטנ­ס, האתר הרשמי גינת. הנציג הבולט
 ?? צילום: מלאגה, האתר הרשמי ?? מקל. יחזור ארצה?
צילום: מלאגה, האתר הרשמי מקל. יחזור ארצה?
 ?? צילום: פנאתינייקו­ס, פיב"א ?? קטש )מימין( וביטמן
צילום: פנאתינייקו­ס, פיב"א קטש )מימין( וביטמן
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel