Israel Hayom

וזה סוף החדשות: נהרס בניין הטלוויזיה של רשות השידור

המבנה המיתולוגי, שהיה לביתם של דרי רחוב בשנים האחרונות, פינה את מקומו למיזם נדל"ן ● בכיר רשות השידור לשעבר, יאיר שטרן: "לא כואב לי"

- היאלי יעקבי הנדלסמן ויורי ילון

לאחר 53 שנה נהרס אתמול אחד הבניינים המפורסמים בי רושלים: בניין הטלוויזיה במתחם רשות השידור שבשכונת רוממה. יירש אותו, כמו במקרים רבים בארץ, מיזם נדל"ן.

המבנה נוסד ב 1968 ועמד בשיממונו בחמש השנים האחרונות, כאשר הוקם תאגיד השידור הישראלי.

יאיר שטרן, מבכירי רשות השידור בעבר, הפתיע ביחסו הפחות סנטימנטלי למבנה: "אף שחבל, אני לא ממש כואב את העניין הזה, כי הבניין הזה עומד בתור שלד מכוער כבר כמה שנים עם חלונות מנופצים וברזלים עקומים. אין בו שום שימוש. הוא ניצב כמו פצע פתוח באמצע העיר, הגיע הזמן להרוס אותו".

בחברת אקה נדל"ן, שבונה על הריסו תיו, מנסים לשוות למעשה רומנטיזציה. הפרויקט החדש ייבנה בנקודה הגבוהה ביותר בשכונה ויכלול שישה בניינים מפוארים בני 11 קומות ובהם 308 די רות. 247 דירות מתוך 308 הוגרלו במ סגרת תוכנית מחיר למשתכן ו 61 דירות יימכרו בשוק החופשי.

אלי קליין, יו"ר ובעלים של אקה נדל"ן: "אנחנו מבינים את הערך הס נטימנטלי של המבנה והלב נצבט עם ההריסה, בעיקר עבור מי שהיה חלק בלתי נפרד מחייהם ועבודתם ברשות השידור. אך ההחלטה להרוס את המב

נה ולקדם במקומו פרויקט מגורים היא החלטה של הממשלה".

לפי עדותו של קליין, "המבנה הנ טוש הפך בשנים האחרונות למפגע בלב שכונת המגורים, היו בו כמה שריפות

והוא הפך למקום משכנם של הומלסים. הפרויקט שאנחנו מקימים כאן יספק דירות חדשות ומודרניות במרכז העיר לרוכשי דירות זכאים ויתרום להתחד שות השכונה".

 ?? צילום: נעמה שטרן ?? הבולדוזר על "הבית של חיים יבין"
צילום: נעמה שטרן הבולדוזר על "הבית של חיים יבין"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel