Israel Hayom

צו איסור כרסום: כלא באוסטרליה פונה בגלל עכברים

600 אסירים וסוהרים הועברו לבתי כליאה אחרים ● המכרסמים נגסו בחשמל ובתשתיות

- ארז לין

אסירים בבית הסוהר שוב רים את הראש כל אימת שהם שם - כיצד לצאת לחופשי. מי בסיוע עורך דין, אחרים בעזרת השם וחלק בזכות תעוזה וניסיונות בריחה.

אבל אף אחד לא שיער בדעתו שי צליח לצאת מהכלא בזכות עכב רים. זה מה שקרה באוסטרליה למאות אסירים בבית הכלא וולינגטון שב מדינת ניו סאות' וויילס.

מכת העכברים שפוגעת במדינה זה כמה חודשים, הובילה לכך שמ תחם בית הכלא ליד העיר דובו הפך להיות סכנה תברואתית ובטיחותית משום שהמכרסמים פגעו במערכות החשמל ובתשתיות.

כתוצאה מכך הודיעו הרשויות על העברתם של 400 אסירים ואסירות וכ 200 אנשי צוות למתחמי כליאה אחרים, במבצע שיתפרס על פני עשרה ימים.

בתקשורת ציינו כי האסירים, בח לקם, ימשיכו לעבוד בכלא וולינגטון במהלך היום, שעדיין יפעל במתכונת מצומצמת עם צוות קטן, אבל ייש נו בכלא החלופי. כמו כן, ביקורים בכלא הופסקו עד להודעה חדשה.

מאז אוגוסט האחרון מתמודדת אוסטרליה עם מכת עכברים קשה, שפוגעת בעיקר באזורים הכפריים ובחקלאות.

חלק מהמגדלים אפילו החלו לש רוף את המכרסמים החמדמדים בעו דם בחיים, כדי להיפטר מהם מהר ולהגן על היבול, והדבר הוביל גם לדיון ציבורי קשה.

אמנם מכות עכברים אינן דבר חדש באוסטרליה ובמדינת ניו סאות' וויילס בפרט, אך הגשמים הרבים שהיו השנה יצרו תנאי מחיה אידיאלים לעכברים והם לא צפויים להיעלם בקרוב.

אנחנו ממליצים להשתמש בחתו לים. אולי זה יעזור.

 ?? צילום: אי.פי ?? ביקורים בכלא הופסקו
צילום: אי.פי ביקורים בכלא הופסקו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel