Israel Hayom

בנט על איראן: "אנחנו לא מהססים לפעול כשצריך"

דיווח:"תקיפת מפעל הצנטריפוגו­ת - בידי רחפן"●

- לילך שובל, איליה יגורוב, יורי ילון ואריאל כהנא

"לא נאפשר איום קיומי על מדינת ישראל. אויבינו יוד עים, לא מהצהרות אלא ממעשים, שאנחנו נחושים פי כמה, מתוחכ מים פי כמה ולא מהססים לפעול כשצריך. בעבר, וגם היום", כך אמר אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס סיום קורס טיס מחזור 182 בבסיס חיל האוויר בחצרים.

בנאומו, שנישא יממה לאחר שד ווח כי כלי טיס בלתי מאוישים תקפו מתקן גרעיני באיראן, הוסיף בנט: "היינו מעדיפים שהעולם היה מבין שמשטר אלים ופנאטי כזה - שבחר כנשיא את 'התליין מטהרן', שמוכן להרעיב את עמו שלו לאורך שנים כדי להגיע לתוכנית צבאית - הוא משטר שאסור לעשות איתו עסקים", הוסיף בנט, "לצערנו, זה לא המצב. אנחנו נמשיך להתייעץ עם ידידינו, לשכנע, לדבר, לחלוק מידע ותוב נות מתוך כבוד הדדי עמוק. אבל, בסופו של דבר, את האחריות לגור לנו נשמור בידינו ולא בידי אף אחד אחר". בטקס סיום קורס טיס בבסיס

חיל האוויר בחצרים קיבלו 39 חני כים - מהם ארבע חניכות - את כנפי הטיס הנכספות. האירוע נערך בסימן 40 שנה למבצע "אופרה", שבו הוש מד הכור הגרעיני בעיראק.

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לסוגיה האיראנית ואמר: "אנו עו מדים בקשר עם ידידינו האמריק נים על מנת להבטיח את ביטחונה של ישראל. אם נידרש - נפעל, כפי שפעלנו תמיד".

הנשיא ראובן ריבלין התייחס אף הוא לסוגיה האיראנית. בטקס האז כרה לחללי מלחמת לבנון השנייה שנערך בהר הרצל, אמר ריבלין: "מדינת ישראל לא תיתן לאיראן לשלוח גרורותיה לכאן, למזרח התיכון. לא ניתן לאיראן להקים לה בסיס קדמי בלבנון או בסוריה.

מדינת ישראל תגיב בצורה נחר צת לתוקפנות איראנית, תוך שאנו רואים בחובה להגן על אזרחי ישראל חובה יסודית".

ריבלין, שבחודש הבא יסיים את כהונתו, ייצא במוצ"ש לארה"ב בה זמנת הנשיא ג'ו ביידן, למה שהוגדר כביקור פרידה. לקראת הפגישה נועד הנשיא עם רה"מ בנט, והשניים דנו במסרים שיעביר למארחיו.

ואילו שר החוץ יאיר לפיד ייצא לרומא ביום ראשון, שם ייפגש לרא שונה עם עמיתו האמריקני אנתוני בלינקן. לפיד ייפגש גם עם שר החוץ האיטלקי וישוב לישראל ביום רא שון בערב. ביום שלישי ייצא לפיד לביקור היסטורי באיחוד האמירויות, שם יחנוך את שגרירות ישראל באבו דאבי ואת הקונסוליה בדובאי.

 ?? צילומים: דודו גרינשפן ?? שתיים מהטייסות בסיום הקורס
צילומים: דודו גרינשפן שתיים מהטייסות בסיום הקורס
 ??  ?? רה"מ בנט עם פרחי טיס
רה"מ בנט עם פרחי טיס
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel