Israel Hayom

"לא מחכים למשרד הבריאות"

מספר המאומתים ממשיך לטפס, ומי שמשלמים את המחיר הם הילדים וההורים ● נטע, בת 13 מבנימינה שכעת מוגדרת אדומה: "אפילו לא קיבלנו תעודות, מלא חברות שלי חולות"

- ירון דורון

המאבק בקורונה: בבנימינה מספר המאומתים ממשיך לטפס מדי יום ואתמול הגיע לכ 150 מאומתים וליותר מ 1,100 מבודדים, מה שהפך את המועצה לאדומה לפי משרד הבריאות. מי שמשלמים את המחיר הם בעיקר ההורים ותלמידי בתי הספר. הקייטנות ומסיבות סוף השנה בו טלו, ובתי הספר של הקיץ יתקיימו באמצעות הזום.

הילה אטיאס, תושבת בנימינה: "זו ממש הפתעה, זה היה לא צפוי. זה קלקל לנו את מסיבות הסיום וחלוקת התעודות. יש לי שתי בנות בבידוד, בנות 13 ו ,15 שהן הספיקו לעשות את החיסון הראשון. סך הכל התוש בים כאן מאוד ממושמעים, מחוסנים ומקפידים. אלה כנראה אנשים שחזרו מחו"ל ולא הקפידו על חובת הבידוד. החיים כאן נמשכים כרגיל, חוץ מזה שמי שבאמת נדפק זה הילדים. הם בעצם פספסו את כל הטקסים של סוף השנה, את מסיבות הסיום ואת חלו קת התעודות. הלימודים חזרו לזום. יש בית הספר של הקיץ. יש המון אירועים שבוטלו ויש גם תחושה של חזרה לאחור. אני באופן אישי נוק טת משנה זהירות ונכנסת למקומות במסיכה גם אם זה לא חובה. אני יוד עת על מקומות עבודה שאם יש להם עובדים מבנימינה, הם מבקשים מהם לא להגיע".

נטע בת ה ,13 בתה של הילה, סיימה כיתה ז' ועולה לכיתה ח' בבית הספר כרמים, שבו החלה ההתפרצות: "אני בבידוד, ויש לי מלא חברות חולות. הקורונה חוגגת. יומיים לפני סיום הלימודים כיתה אחת נכנסה לבידוד, ואז זה התפרץ בכל השכבה ועברנו את 20 ביוני בזום. זה מאוד מבאס כי לא היה כלום, אפילו לא קיבלנו תעודות. גם אי אפשר לבלות את החופש הגדול עם חברים. יש לי בית ספר קיץ של שיעורי מתמטי קה, וזה הרבה יותר קשה לעבור את זה בזום. אני חושבת שאחד הדברים שגרמו לי לא להבין את החומר, ובג לל זה אני צריכה לקחת שיעורי קיץ, זה בגלל הזום, ועכשיו אני צריכה לעשות את זה שוב".

יעל שפר, גם היא תושבת בנימינה, אמורה לחגוג לבתה בת מצווה בשבוע הבא. "לא ברור אם נוכל לקיים את המסיבה, וכנראה נצטרך לדחות אותה. כרגע המצב בעייתי, כי אין בית ספר קיץ ואין קייטנות. אני מורה למ חול, ובמצב שנוצר גם אין לי עבודה".

"הגבנו מיידית"

ראש המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה, איתי ויסברג, מנסה להרגיע: "עם ההבנה שאנחנו בפני אירוע התפרצות לא שגרתי בשבת, הגבנו מיידית בסגירת בית הספר העל יסודי ובחיוב בע טיית מסיכות בשאר בתי הספר. כמו כן, דחינו את כל אירועי סוף השנה בשבוע ודאגנו לנו כחות קבועה של ניידות בדי קות ביישובים. האירוע נמצא בשליטה, ואני מאמין שבימים הקרובים נתחיל לראות גם ירי דה רצינית במספרי המאומתים והמבודדים".

לפי משרד הבריאות, המו עצה המקומית כוכב יאיר צור יגאל היא היישוב שנמצא במקום השני בקצב התפשטות הקורונה, אחרי בנימינה במדד של מספר החולים ל 10,000 תושבים. מספר החולים טיפס אתמול ל ,31 לאחר שנוספו 14 מאומתים ביממה, ומספר המבודדים עלה ל .190 רובם תלמידים במוסדות החינוך. במועצה אמרו אתמול: "אנו שבים וממליצים לציבור לנקוט צעדי זהירות כדי להימנע מהמשך ההדבקה והתפשטות המחלה, לרבות עטיית מסיכה בחללים סגורים, שמירה על היגיינה אישית וחיטוי ידיים".

גם העיר כפר סבא חווה התפר צות קורונה בבתי הספר. בעיר יש כ 40 חולים פעילים, ומאות תלמי דים ומורים נמצאים בבידוד. בע קבות כך, הוחלט בעירייה לשוב לעטיית מסיכות בבתי הספר. רפי סער, ראש העיר: "הנחינו את מע רכת החינוך בעיר לחזור ולעטות מסיכות, הן בשיעורים והן במסי בות הסיום. הנחיה זו מתבקשת נוכח העלייה במספר החולים המאומתים, והיא הכרחית כדי לבלום את הנגיף. לא חיכינו להנחיות משרד הבריאות והחינוך, אלא פעלנו באופן מיידי, כפי שעשינו בעבר".

רפי סער: "הנחינו את מערכת החינוך בעיר לחזור ולעטות מסיכות, הן בשיעורים והן במסיבות הסיום. הנחיה זו מתבקשת נוכח העלייה במספר החולים המאומתים, והיא הכרחית כדי לבלום את הנגיף"

 ?? צילום: מישל דוט קום ?? בדיקות קורונה בבנימינה
צילום: מישל דוט קום בדיקות קורונה בבנימינה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel