Israel Hayom

האסון במיאמי: עשרות לכודים, בהם יהודים

בתי הכנסת ביקשו מהמתפללים לקרוא פרקי תהילים לשלומם של 99 הנעדרים והעשרות שחולצו מההריסות ● הרב אריה סיטרון, שמתגורר בסמוך לבניין שקרס: "יש הרבה אנשים שעדיין לא נמצאו, אנחנו זקוקים לנס"

- נטע בר, אריאל כהנא, שמעון יעיש, חנן גרינווד

משטרת העיר מיאמי שבמ דינת פלורידה בדרום ארה"ב הודיעה כי 99 בני אדם נעדרים בא סון קריסת המגדל בשכונת סרפסייד בעיר. בתי הכנסת באזור קראו למ תפללים לקרוא פרקי תהילים לש לומם של הנעדרים.

36 פצועים חולצו מבין ההריסות, ובהם לפחות ילד אחד. כוחות אדי רים של יחידות חילוץ מכל פלורידה עוסקים בניסיון לחלץ את הנעד רים. הרב מנחם חירותי, שליח חב"ד במיאמי, אמר ל"ישראל היום": "מדו בר באחת הקהילות הכי גדולות של יהודים במיאמי, בצמוד לבית כנסת גדול. גרים באזור 90 אחוז יהודים, ויש באזור אלפי יהודים. האירוע הת רחש בשתיים לפנות בוקר. אנחנו מתפללים לרפואת הפצועים. אנשים סיפרו שהם שמעו לכודים שצועקים, והבנתי שחילצו עשרה אנשים חיים מבין הריסות הבניין. יש 18 יהודים שכרגע נעדרים. מדובר להערכתי בעיקר באנשים מבוגרים".

הרב אריה סיטרון, רב קהילה שמתגורר בסמוך לבניין שקרס: "יש הרבה אנשים שלא מצאו אותם. אנחנו זקוקים לנס. אני גר בסמוך, כמה בלוקים משם, אבל לא שמעתי מה קרה עד שהתעוררתי בסביבות חמש בבוקר ואז ראיתי את כל הב לאגן בווטסאפ. הבן שלי קם באמצע הלילה ושמע הרבה מסוקים ומכבי אש. יש הרבה יהודים שגרים באזור, ובהם אלו שנעדרים. לא נותנים לנו להגיע לאזור האסון. כן הגעתי למ קום שבו פינו גופות".

ג'ו זבולוני, ישראלי המתגורר במיאמי ונמצא בסמוך לזירת האסון: "זה אזור של הרבה מאוד יהודים, אנ חנו מאוד דואגים, אנחנו מתפללים שהאסון יהיה קטן ככל האפשר. אנחנו מתכוונים להקים פה מטבח לטובת כוחות ההצלה שפועלים במקום. זה דרמטי, בדרך כלל מצליחים לעלות על הדברים האלה לפני. כשמאי, אני יכול להגיד לך שיש פה בנייה של מבנה חדש ליד המבנה שקרס, וסביר להניח שזה מה שגרם לתהליך תזוזה של החולות ולקריסת המבנה".

בנעדרים נמצאת גם סופיה לופס מוראיירה, גיסתו של נשיא פרג וואי, שנמצאה באתר הנופש עם בני משפחתה.

שר החוץ יאיר לפיד דיבר עם מאור אלבז, הקונסול הכללי במיאמי, והת עדכן איתו במצב הפעולות בשטח עקב קריסת הבניין במיאמי. בנוסף שוחח עם ראש הקהילה היהודית במיאמי, ג׳ייקוב סולומון, ושלח דרכו חיזוקים לקהילה היהודית שם. השר הנחה את הנהלת משרד החוץ לעדכן אותו במצב בשטח באופן שוטף ולהעמיד לרשות הקונסוליה במיאמי את כל הנדרש כדי לטפל במצב. "זה אירוע קשה ומורכב וייקח זמן לטפל בו, אנחנו עומדים לרשותם בכל סיוע שיזדקקו לו", אמר.

"פיצוץ גדול"

עיירת סרפסייד, שבה התרחש האסון, היא בית לכ 6,000 יהודים ונחשבת למעוז של יהודים אורתו דוקסים. המבנה, מגדל מגורים בן 12 קומות, קרס בסביבות השעה שלוש בלילה. הסיבה לקריסה אינה ידו עה. על פי הדיווח של "מיאמי הרא לד", סנטו מג'יל, בן ,50 סיפר על אשתו שעבדה בבניין והת קשרה אליו לאחר האירוע. "היא אמרה ששמעה פיצוץ גדול. זה הרגיש כמו רעידת אדמה", העיד מג'יל. אדם שגר בבניין סמוך תיאר את שהתרחש: "הבניין רעד, וכ שהסתכלתי דרך החלון חש בתי שזאת כמו סערה".

 ?? צילום: אי.פי ?? הריסות הבניין
צילום: אי.פי הריסות הבניין
 ?? צילום: אי.פי ?? מחפשים את הנעדרים
צילום: אי.פי מחפשים את הנעדרים
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel