Israel Hayom

"כנס האפרטהייד": אחד הנואמים השתתף במקביל באירוע עם ידידי חמאס והג'יהאד האסלאמי

פעיל ה־SDB עומר שאקיר השתתף בזום באירוע השנוי במחלוקת ● בו בזמן, הוא גם נטל חלק בוועידה אנטי־ישראלית בטורקיה, לצד גורמים המקורבים לארגוני טרור ● לשכת יו"ר הכנסת: "עלינו לשמש במה לשיח פתוח ומגוון, גם אם מקומם"

- נדב שרגאי בהכנת הידיעה השתתפה דניאל רוט־אבנרי

"כנס האפרטהייד" שקיימו השבוע בכנסת ייזכר כנראה כאחד האירועים הבוטים והמביכים שנערכו בין כותלי בית המחוקקים. אולם פרטים חדשים על אחד המשתתפים המרכזיים בו, עומר שאקיר, שופכים אור חמור פי כמה על האירוע, שיו"ר הכנסת מיקי לוי סירב למנוע את קיומו חרף פניות מרוב סיעות הבית.

שאקיר,פעיל ותיקשכניסת­ו לישראל אסורה, מוביל את הפעילות האנטי־ישראלית בארגון Human ‪,Rights Watch‬ הפועל נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. שאקיר קידם את החרם נגד ישראל בפיב"א ואת הרשימה השחורה של האו"ם, המסמנת חברות שמקיימות פעילות עסקית בישראל. הוא קידם טענות על "פשעי מלחמה" בעזה, הפעיל שדולה לקידום התערבות בית הדין בהאג נגד ישראלים ושיתף פעולה עם גורמים אנטי־ישראליים ואנטישמיים בדרום אפריקה, בארה"ב ובטורקיה.

נוסף על כל זאת, כעת מתגלה כי את הנאום שנשא השבוע (בזום) ב"כנס האפרטהייד" השמיע שאקיר כששהה בטורקיה - שם השתתף במקביל באירוע אנטי־ישראלי גדול, לצד ארגונים ופעילים הקשורים לחמאס, לג'יהאד האסלאמי, לחזית העממית ולקמפיין ה־SDB העולמי. הפרטים על שאקיר והכנס הנוסף, שהיה אינטרנטי ברובו, פורסמו אתמול בידי מכון המחקר ‪.NGO Monitor‬

בוועידה, שבה השתתף שאקיר במקביל ל"כנס האפרטהייד" בארגון הח"כים מוסי רז (מרצ) ועאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת), נטלו חלק, בין השאר, ח"כ לשעבר עזמי בשארה, שנמלט מישראל לאחר שנחשד בריגול לטובת חיזבאללה; סמי אל־עריאן, שגורש מארה"ב לטורקיה אחרי שהודה כי שיתף פעולה עם הג'יהאד האסלאמי; מוחמד אכרם עדלוני, לשעבר מזכ"ל ארגון שארה"ב הוציאה אל מחוץ לחוק; עכרמה סברי, לשעבר המופתי של ירושלים, שבעבר הצדיק בעקיפין פיגועי התאבדות; ששואן ג'בארין, איש החזית העממית; ואוסאמה אבו ארשיד, המזוהה עם פעילות האחים המוסלמים בארה"ב ובאירופה, ושהיה בעבר שותף לארגון שנתבע בארה"ב בשל גיוס כספים למען חמאס.

הכנס התקיים בכנסת, אף שחלק מהמידע הועבר ללשכת יו"ר הכנסת, ואף שהדרישות לבטלו הגיעו הן מסיעות האופוזיציה (הליכוד והציונות הדתית) והן מח"כים מהקואליציה ובהם מירב בן־ארי (יש עתיד), צבי האוזר (תקווה חדשה), עידית סילמן (ימינה), יבגני סובה (ישראל ביתנו) ומיכאל ביטון (כחול לבן). במכתב, שנשלח ליו"ר הכנסת מיקי לוי, כתבו הח"כים כי "הגם שחופש הביטוי הוא נשמת אפו של המשכן, אסור לשתוק כשעושים שימוש ציני בכנסת כבמה לפעולה שמטרתה שלילת קיום ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, והוצאת דיבתה בקרב אומות העולם".

מלשכת יו״ר הכנסת נמסר: "אף שדעתו של יו״ר הכנסת מכותרת הכנס לא היתה נוחה, תפקיד הכנסת להיות במה לשיח פתוח ומגוון, גם כזה שממש אינו מקובל על היו"ר, מקומם אותו ומושך את חופש הביטוי עד לקצה גבול היכולת. יש לציין כי הכנס אושר טרם כניסת יו"ר הכנסת לוי לתפקידו. לאחר שבדק והבין כי הכנס אושר כמה חודשים קודם לכן ויצאו הזמנות לאירוע, התחזקה דעתו שלא להתערב".

 ??  ?? הסערה ב"כנס האפרטהייד"
הסערה ב"כנס האפרטהייד"
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? שאקיר נואם בכנס
צילום: אורן בן חקון שאקיר נואם בכנס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel