Israel Hayom

"שואפים לעבוד עם ישראל על מחקר ופיתוח"

פגישה ראשונה בין בכיר במשק לבין בכיר בממשל באבו דאבי ● סגן שר התעשייה האמירותי: "יש לנו שאיפות דומות למצוינות" ● "השותפות הזו תייצר שגשוג לשני העמים"

- ערן בר־טל אבו דאבי

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, שמוביל את המשלחת העסקית הישראלית הראשונה שמבקרת באבו דאבי, נפגש אתמול עם סגן שר התעשייה והטכנולוגי­ה המתקדמת באמירויות, עומר אחמד סוואינה אל־סועידי.

זוהי פגישת עבודה ראשונה בין בכיר בצמרת העסקית בישראל לבין נציג ממשלתי בכיר באבו דאבי, בירת איחוד האמירויות. בפגישה השתתף גם יו"ר איגוד ההייסטק בהס תאחדות, מריאן כהן.

"אני חושב שהפוטנציאל להיקף הסחר בין שתי המדינות הוא עצום", אמר הבכיר האמירותי והוסיף כי "הציפיות מהקשר עם ישראל גבוהות, אבל ביסוס המסחר צריך להיבנות בצעדים מדודים. תפקידנו במשרס דים השונים הוא לפתח ולבסס את הקשרים. יש כבר התחלה של שיתופי פעולה עם חברות ישראליות, ולאחר הפגישה איתכם נתאם פגישת המשך של צוותי עבודה, שיבנו ויבססו את הדרך לשיתופי פעולה נוספים".

אלססועידי הסביר כי "איחוד האמירויות וישראל דומות בגודלן, במנטליות שלהן ובחזון המצוינות. גם אנחנו שואפים לחשוב מחוץ לקופסה ולעבוד יחד על מו"פ". אלססועיס די הזמין חברות ישראליות להשתתף באירועים הבינס לאומיים המתקיימים בדוס באי, כגון תערוכת האוויר הבינ"ל ותערוכת האנרגיה הבינ"ל הגדולה בעולם. נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, הזמין את אלססועידי וצס וותו לבקר בישראל ואמר לו: "הסס כמי אברהם הם המהלך שמתווה את הדרך, ותפקידנו כאנשי עסקים הוא להוביל את המסע בדרך הזו ולייצר את השותפות. השותפות הזו תייצר שגשוג לתעשיות של שני העמים, מקומות עבודה וקשרים איתנים בני קיימא בין העמים. לא רק בין ישראל לבין איחוד האמירויות, אלא גם בין ישראל לבין מדינות נוספות שייהנו מהתוצרת הישראלית וכיום אין לנו יחסים איתן.

"צריך לייצר שותפויות אמיתיות וזה לא יקרה ביום אחד, אלא צריך המון סבלנות. אתם יכולים לראות בנו שותף אמין שמסייע לכם להתמצא בין החברות השונות בישראל".

יו"ר איגוד ההייסטק בהתאחדות התעשיינים, מריאן כהן: "אנחס נו מקווים שהגשר בין ישראל לבין איחוד האמירויות יהיה גשר לכל המזרח התיכון, שיהפוך אותו למס קום הרבה יותר טוב לחיות בו, לנו ולילדינו. איגוד ההייסטק בהתאחדות התעשיינים מקדם שיתופי פעולה שיועילו לשני הצדדים".

 ??  ?? סגן שר התעשייה עם נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר איגוד ההיי־טק
סגן שר התעשייה עם נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר איגוד ההיי־טק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel