Israel Hayom

החלום האמריקני

אחרי שנה קשה, ארה"ב חוזרת לשגרה כמעט מלאה והתיירים הישראלים מסתערים בלי בידוד, מחירים נמוכים והכל בשיא העונה כל מה שצריך לדעת על חופשה חלומית בארה"ב

- שמעון יעיש

ארה"ב היתה אחת המדינות שסבלו בצורה הקשה ביותר ממגיפת הקורונה. ב 8 בי נואר הנתון עמד על 300 אלף נדבקים ביממה, ושם החלה נקודת המפנה. ארה"ב יצאה למבצע חיסונים חסר תקדים - כ 320 מיליון מנות חיסון ניתנו לכ 46% מהאוכלוסיי­ה, שחוסנה באופן מלא, ועוד כ 10% נוספים שקיבלו לפחות מנה אחת. שיעור התחלואה במדינה בירידה חדה מאוד מאז 8 בינואר. הממוצע השבועי בארה"ב עומד כרגע על כ 11 אלף נדבקים ביום, במדי נה של כ 330 מיליון תושבים. נוסף על הנתונים המעודדים, מי שהיתה אחד הסמלים העצובים של מגיפת הקורונה, ניו יורק, שזכורה מהתמונות של הטיימס סקוור ריק מאנשים והמסעדות הנטושות, הסירה את כל הגבלות הקורונה בשבוע שעבר - מה שמעיד באופן כמעט סופי שלפחות החלק הזה של הקורונה הסתיים בארה"ב. בביקור שערכנו במיאמי ובניו יורק אפשר היה להרגיש את האווירה החגיגית. המסעדות פתוחות לחלוטין וללא הגבלות, הברים פתוחים, הטיימס סקוור במנהטן מלאה באנשים, והחופים במיאמי לוהטים כמו תמיד ועם לא מעט תיירים ישראלים שמגיעים למדינה ולא צריכים להיכנס לבידוד. תנאי הכניסה לישראלים לארה"ב מחייבים אותנו כרגע לבצע בדיקת קורונה בטווח של 72 שעות לפני הטיסה לשם.

איך טסים?

ארבע חברות תעופה מפעילות טיסות ישירות ליעדים שונים בארה"ב - אל על, דלתא, יונייטד וחברת התעופה הגדולה בעולם, אמריקן אייר ליינס. היעד המוביל הוא ניו יורק אך יש טיסות ישירות גם ליעדים נוספים. חשוב לזכור שנ כון לעכשיו אסור לבצע קונקשן באירופה בדרך לארה"ב, אלא אם כן מדובר בטורקיה - ישראלים יכולים לטוס לארה"ב עם עצירה בטורקיה, מה שיכול להפחית את מחיר כרטיס הטיסה. לאחרונה טורקיש איירליינס אף הגבירה באופן משמעותי את מספר הטיסות שלה ליעדים בארה"ב, וזאת בשל הביקושים הגבוהים. מבדיקה שערכנו, מחירי הטיסות דרך טורקיה בחודש יולי נעים בין 600 ל 700 דולר לאדם, הטיסות הישירות יקרות יותר בכ 200 דולר לנוסע. היתרון הגדול בארה"ב הוא שביעדים רבים, ובהם גם בניו יורק וגם במיאמי, ניתן לבצע בדיקות קורונה לפני החזרה לארץ בחינם לגמרי.

מנתוני רשות שדות התעופה עולה כי מתחילת השנה עברו בטיסות לארה"ב וממנה יותר מ 200 אלף נוסעים. במקום השני בטבלה נמצאת טור קיה עם כ 75 אלף נוסעים, כאשר רבים מהם טסו דרכה לארה"ב, ששולטת בצורה מובהקת בראש טבלת היעדים שאליהם נוסעים ישראלים בחו דשים האחרונים.

אלכס פורר, מנכ"ל מלון סטאי במיאמי, שנ חשב לאחד מהטובים בעיר ובבעלות האחים נקש הישראלים, סיפר על השיפור המשמעותי במצב במיאמי ובארה"ב בכלל: "היינו סגורים למשך כשלושה חודשים במהלך תקופת הקורונה, ובכל שאר הזמן המלון היה פתוח. בזמן שהתחלואה היתה גבוהה הביקושים היו נמוכים, אבל עכשיו אנחנו שמחים מאוד שהרבה תיירים חוזרים לארה"ב וב מיוחד למיאמי. אין הגבלות, המסעדות של המלון פתוחות, ובכלל במיאמי הכל פתוח. אפשר לה רגיש את האווירה ברחובות, חזרנו לשגרה ואין מאושרים מאיתנו".

כמה נשלם על מלונות?

מחירי המלונות עדיין נמוכים יחסית. בחודש אפריל ניתן היה למצוא מלונות בדרגת ארבעה כוכבים בטיימס סקוור במנהטן במחירים שמתחילים מ 100 דולר ללילה. היום אותו מלון נע סביב 150 דולר ללילה, אך עדיין לא מדובר במחיר גבוה ביחס למיקום ולאיכות המלונות, שכן בשגרה מחיר במלון דומה יכול להגיע גם ל 300 דולר ללילה. גם במיאמי ניתן למצוא מלונות טובים במחירים שמתחילים בכ 200 דולר ללילה בסאות' ביץ'. אם תרחיקו טיפה לאזורים הצפוניים יותר של החוף, ניתן למצוא מלונות גם בכ 120 דולר ללילה.

חשוב לציין כי למרות החזרה של ארה"ב לחיים, עדיין אין שם תיירים מאסיה ומאירופה. ניתן למ צוא הרבה מאוד תיירים ישראלים וכאלו שמגי עים ממדינות מותרות, אך באזורים מסוימים ופ חות מתוירים הרחובות עדיין שקטים ביחס לשיא העונה בעבר.

יוצאים לשופינג

זה כנראה הזמן הטוב ביותר לשופינג בארה"ב: האאוטלטים האהובים על הישראלים בנויים בצורה כזאת שהם יכולים להכיל מספר גדול מאוד של מבקרים. כאמור, תיירים רבים ממדינות גדולות, ובראשן סין, עדיין לא מגיעים לארה"ב, מה שגורם לכך שהאאוטלטים עדיין לא מלאים כמו בעבר. עכשיו יש ברבים מהם סיילים מאוד משתלמים, וההיצע והמבחר גדולים מאוד. בביקור באחד האאוטלטים הגדולים בכל ארה"ב, Sawgrass Mills שבמיאמי, ניתן היה להרגיש את התנועה הדלה של המבקרים.

מובן שיום אחד לא מספיק כדי לכסות את 350 החנויות העצומות שבו ואת המבחר האדיר שיש בכל אחת מהן, אבל אין ספק שבימים אלו תוכלו להספיק הרבה יותר מאשר הספקתם בשיא העונה שלפני הקורונה.

איפה אוכלים?

אי אפשר לבקר בניו יורק ובמיאמי בלי לטעום מהאוכל המדהים שיש לערים הללו להציע. קבלו את המקומות שכל תייר רעב חייב לבקר בהם בניו יורק: העוגיות של ‪,Levain Bakery‬ פודינג בננה של מגנוליה בייקרי, שתי הפיצות שמתח רות ראש בראש על הטובה בניו יורק - Spumoni בברוקלין ו ‪Joe's pizza‬ במנהטן, המילק בר המ פורסם - שם הומצאה עוגת הקראק פאי, סושי חם ב Kazunori והמוסד היהודי כץ דלי עם כריכי הפסטרמה הכי מוגזמים בעולם. גם במיאמי לא חסרות מסעדות טובות, ואחת המפורסמות שבהן היא של דיוויד איינהורן, חרדי לשעבר שמגיש מנות בשר מדהימות, ובראשן סטייק טומהוק שמו שך למסעדה את האנשים הכי מפורסמים בעולם, ובהם קים קרדשיאן, דרייק, דיוויד בקהאם ועוד.

‪Jaya at the Setai ,Komodo‬ ו Swan נחש בות גם הן למסעדות אטרקטיביות ולא רק בגלל האוכל הטוב, אלא בגלל החוויה שכוללת גם בילוי לילי במקומות הכי לוהטים בעיר. מובן שבשני היעדים יש עוד אינספור מסעדות וברים מעולים, אך הכתבה קצרה מכדי להכיל את כולם.

 ??  ?? הטיימס סקוור חוזר לחיים
הטיימס סקוור חוזר לחיים
 ??  ?? המילק בר בניו יורק - מקור הקראק פאי
המילק בר בניו יורק - מקור הקראק פאי
 ??  ?? התיירים חוזרים לחופי מיאמי
התיירים חוזרים לחופי מיאמי
 ??  ?? הקינוח המפורסם מניו יורק - פודינג בננה של מגנוליה
הקינוח המפורסם מניו יורק - פודינג בננה של מגנוליה
 ??  ?? הסנטרל פארק במנהטן
הסנטרל פארק במנהטן
 ??  ?? המוסד הוותיק כץ דלי בברוקלין
המוסד הוותיק כץ דלי בברוקלין
 ??  ?? תנועה של יותר מ 200 אלף נוסעים בטיסות לארה"ב
תנועה של יותר מ 200 אלף נוסעים בטיסות לארה"ב
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel