Israel Hayom

אלאבה רותח

הוא בשיא הקריירה ● לא מפחד להיות אנדרדוג ● ומשחק כמו חלומו של כל מאמן ● בשבת בשמינית גמר היורו, דויד אלאבה ואוסטריה רוצים להדהים את איטליה הלוהטת: "הכל אפשרי"

- דניאל לוי הטראומה לא תעצור את הוויקינגים

ככל שהשנים חולפות, עולם הכ דורגל הופך יותר ויותר לרב תרבותי, לכזה שמערבב שחקנים ממקומות שונים, ושעושים בו הכל, או לפחות משתדלים, כדי לדאוג שה שונה ירגיש שייכות בכל זמן, בעיקר ברחבי אירופה.

אם יש מישהו ביורו הנוכחי שיכול להציג הכי טוב את האפשרות להתקדם, תהיה מי שתהיה, הוא קפטן אוסטריה, דויד אלאבה. הבלם בן ה 29 )חגג את מול יום הולדת( אמנם נולד וגדל במ דינה, אבל כבן לאם פיליפינית ומהגר מניגריה, זה לא מפריע לו להיחשב כבר היום לגדול שחקני אוסטריה בכל הזמ נים, וכנראה שגם האהוב מכולם. אלאבה הוא הכוכב שעליו תיפול או תקום מחר אוסטריה, אולי בדרך לאחת הסנסציות הגדולות אי פעם בטורניר.

כבר עכשיו, עוד לפני שהוא וחבריו יעלו למשחק מול הנבחרת החמה בא ליפות עד כה - איטליה - האוסטרים סוף סוף הורידו קוף ענק מהגב כשע ברו לראשונה את שלב הבתים ביורו, ולראשונה בטורניר גדול מאז מונדיאל .1982 ההישג הזה, נכון לעכשיו, הוא האחרון ברשימת קורות החיים של אלא בה שהפכו אותו לאגדה שהוא: הבחירה לייצג את אוסטריה שבה נולד ולא את נבחרת ניגריה שרדפה אחריו; הקריירה ארוכת השנים בבאיירן מינכן, שהפכה אותו לאוסטרי הראשון שזוכה בליגת האלופות; המעבר הקיץ לריאל מדריד; העובדה שהוא נחשב לסמל של סובל נות במדינה, כזה שהוביל אותו לזכות בפרס "אישיות הספורט של אוסטריה" יותר מפעם אחת - כל אלה נתנו לו מעמד שאף אחד אחר בסגל לא יכול להתקרב אליו.

אחד בשביל כולם

אם הייחודיות שלו מחוץ למגרש ומה שהוא מסמל לא מספיקים, גם על הדשא הוא נחשב ליוצא דופן. הקיץ הוא סיים, כאמור, תקופה אדירה בבאיירן, שבמהל כה היה לדעת רבים מהמגנים השמאליים הטובים באירופה. גם בשנתיים האחרו נות, כשהאנסי פליק הזיז אותו לעמדת הבלם כמעט באופן קבוע, הוא עשה את התפקיד הזה בשלמות שעזרה לבווארים לזכות בטרבל היסטורי אשתקד.

אלאבה, שהחל את הקריירה כקשר התקפי, פתח מול צפון מקדוניה במ רכז המגרש, נגד הולנד היה חלק מש לישיית הבלמים ונגד אוקראינה שיחק כמגן שמאלי. האינטליגנצ­יה שלו והרב גוניות הזו עוזרות מאוד למאמנו, פרנקו פודה, שיכול לשנות מערכים תוך כדי משחק ולהזיז אותו בהתאם.

בראיון לאתר אופ"א, לפני המשחק מול אוקראינה, נשאל אלאבה מה העמ דה המועדפת עליו, הוא הגיב בנחרצות: "אין לי. אני שמח לשחק בכל מקום שבו אני יכול לעזור לקבוצה שלי לנצח". זו דרך חייו. גם כשהיה סביב שחקנים יותר נוצצים ממנו בבאיירן, וגם עכשיו כקפטן וכאיש המרכזי בנבחרת, אין לו בעיה להניח בצד את האגו שלו כדי לה גיע לתוצאה מספקת.

"אנחנו כאן כדי לחלום"

אם היכולת של איטליה בשלב הב תים, הרצף המטורף שלה ללא הפסד במשך 30 משחקים והעובדה שלא ספגה ב 11 האחרונים, לא מספיקים כדי לה דאיג את אוסטריה, אפשר להוסיף לכך את העובדה שאוסטריה לא ניצחה את הכחולים מאז 1960 והפסידה בעשרה מתוך 13 המפגשים האחרונים בין הנ בחרות. אם יפתח בעמדת המגן השמאלי ויצטרך לעצור את דומיניקו ברארדי, אם ישחק בעמדת הקישור ויילחם במנואל לוקאטלי, או אם יצטרך לשמור על צ'ירו אימובילה מעמדת הבלם - הנוכחות של אלאבה מבחינת אוסטריה תהיה מכרעת. יחד עם זאת, אחרי כל מה שעבר עד כה בקריירה, תהיו בטוחים שאת המושג "פחד" הוא לא מכיר. "ראינו איך איט ליה שיחקה עד כה, אבל אנחנו כאן כדי לחלום והכל אפשרי בכדורגל", סיכם. נחיה ונראה.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? דויד אלאבה. לא יודע פחד
צילום: אי.אף.פי דויד אלאבה. לא יודע פחד
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel