Israel Hayom

ג'יילן ריינולדס חוזר, אבל במעמד אחר

-

לפעמים אתה צריך שמישהו יעזוב כדי להבין מה היה לך ביד. ג׳יילן ריינולדס, שחקן משני בקדנציה הראשונה שלו במכבי ת"א, חוזר למועדון הצהוב אחרי עונה בבאיירן מינכן, שבה היה אחד הגבוהים הבולטים ביורוליג.

ריינולדס הגיע למכבי ת"א בסוף דצמבר 2019 במקום טאריק בלאק. הוא היה מחליפו של אות'לו האנטר, כשבתמונה היה גם אמארה סטודמאייר. ריינולדס לא הותיר חותם מיוחד. הוא שיחק רק ביורוליג, קיבל 14 דקות וקלע 6 נק' בממוצע, ורק פעם אחת קלע בדו ספרתי. הוא שוחרר בתחילת מאי, עוד בטרם ידעו אם היורוליג יחזור בעונת הקורונה. ריינולדס שציפה להמשך יצא מאוכזב מאוד. בדיעבד הוא הלך למקום הכי נכון מבחינתו. אנדריאה טרינקיירי מאמן באיירן, שיודע לזהות איכויות בשחקנים, היה צריך לבנות את קבוצתו באמצעים מוגבלים. לכן הלך על שחקנים שנחשבו בינוניים בשוק, אך עם הרבה מאוד רעב, או על שחקנים בירידה או בתקופה לא טובה. התוצאה: באיירן הגיעה לראשונה בתול דותיה לפלייאוף היורוליג וכל שחקניה השתדרגו מאוד, כולל ריינולדס כמובן.

מגבוה שהיה ספק אם הוא מתאים לרמת יורוליג, הוא הפך לשחקן דומיננטי שקיבל 21 דקות, קלע כמעט 14 נק' ולקח 6 ריב' למשחק. במהדורה ב׳, מכבי מקבלת שחקן משודרג עם עוד ניסיון ביורוליג וביטחון רב. עכשיו הוא למעשה חוזר במעמד אחר: מחוזה זמני עד סוף העונה, הוא טיפס לחוזה לשנתיים. מגבוה מחליף הוא יהפוך לאחד משני הגבוהים המובילים )האנטר שוחרר( ביחד עם אנטה ז׳יז׳יץ׳. ומספר הדקות שלו יעלה לפחות ל 20 דקות. גם מעמדו הכלכלי השת דרג. נדמה שבנתוני שוק הגבוהים, שלא משופע בשחקנים )ומכבי לא משופעת בכסף(, ריינולדס הוא בחירה טובה עם יתרון גדול: הוא כבר מכיר את המועדון.

סביר להניח שמקצועית היו במכבי כאלה שהצטערו על שחרורו של הסנטר ‪,(2.08 ,28)‬ שאמור לחזק בעונה הבאה את אחת מנקודות התורפה הגדולות של מכבי בעונה שעברה: האגרסיביות והפיזיות מתחת לסל. הוא גם יחזק את הממד ההגנתי, יוסיף קשיחות בריבאונד וביכולת החסימה. הוא ישלים את ז׳יז׳יץ׳, שאין לו את התכונה הזו.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel