Israel Hayom

הצלף האלמוני

ירייה מאתגרת ופגיעה בדיוק נדיר פותחים עלילה עתירת תפניות והפתעות

- מתח גבוה | אהרון לפידות

פותחים תיק: ד"ר לוקאס פייג', פרופסור למתמטיקה באוניברסיט­ת קולומביה, מאחל לתלמידיו חג מולד שמח וממהר הביתה. בחוץ משתוללת סופת השלגים הנוראית ביותר שידעה ניו יורק זה עשרות שנים, ולד"ר פייג' מצפה חופשת חג מולד עם אשתו וחמשת ילדיו, כולם ילדים מבתים הרוסים שהם אימצו או משמשים להם משפחת אומנה. כשהוא מדליק את הטלוויזיה הוא רואה זירת פשע ומזהה את מפקדו לשעבר ב ,FBI ברט קיהו. בה משך יתברר שנוכחותו בזירה לא מקרית: הנרצח הוא שותפו לש עבר של פייג', והסוכן שכבר פרש מהשירות נקרא לסייע לחקירה.

גבולות הז'אנר: "עיר של חלונות" מבטיח להיות הראשון בסדרת לוקאס פייג', סוכן בעל תכונות שטרם ראינו: מבחינה פיזית זה בן האדם הפגום ביותר שאפשר להעלות על הדעת: אירוע מבצעי שלל ממנו יד, רגל ואת הראייה בעין אחת. מנגד, יש לו יכולת, כמעט כוח על, לראות כל זירה כמצגת מתמטית. היכולת הזו שימושית במיוחד בסיפור שלפנינו; הרוצח הסדרתי שמחסל קבוצה של אנשים שלכאורה אין שום קשר ביניהם הוא צלף מיומן בצורה יוצאת דופן, שיודע לבחור את הזווית והמר חק מהקורבן בדיוק מתמטי מושלם. לצידו סוכנת בשם ויטאקר, שגם לה תכונה יוצאת דופן: היא יודעת להשיב לפני שהשאלה נשאלת... התכונה הזו מסייעת לקדם את העלילה וגם משמשת אתנחתה קומית. אף שזהו רומן הביכורים של פובי, דמויות הגי בורים עגולות ומלאות, מאובחנות היטב ומעניינות.

מדד המתח: היעד הראשון של הצלף האלמוני, בן זוגו הוותיק של פייג', נורה בדיוק עוצר נשימה ממרחק כמה מאות מטרים דרך סופת שלג מסנוורת. ירייה בלתי אפשרית, שנורתה בתוך חלון זמן של ארבע שניות, כשהמטרה נראתה באופק. מכאן מתחיל מרדף מסמר שיער, משחק חתול ועכבר בין פייג' ליורה, והמתח ממריא. הספר מספק כמות מסחררת של תפניות והפתעות ממש עד לסיום.

שורה תחתונה: כססתי אצבעות ואני ממתין בציפייה לספר הבא בסדרה. ● עיר של חלונות, רוברט פובי, מאנגלית: מיכאל בן חיים, מודן, 411 עמ'

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel