Israel Hayom

שבוע פוליטי דרמטי: איחוד המשפחות לקראת הכרעה

דיווח: צפוי פתרון לחוק שאיים על יציבות הממשלה ● ההפרדה תישמר, ואיחוד יתבצע רק עבור המשפחות שהיו בארץ בשנת החקיקה ● המשמעות: מאות פלשתינים שנישאו לפני 2003 יקבלו מעמד תושבות

- דניאל רוט אבנרי

חוק האזרחות, שעורר מהומה רבה עם הקמתה של הממשלה ומאיים על יציבות הממשלה, צפוי להגיע לפתרון. כך לפי דיווח ב"אולפן שישי". מסתמן כי ההצ בעה על החוק תתקיים השבוע.

לפי הפשרה המסתמנת, ההפר דה בין המשפחות השונות תישמר - אך המשפחות שנמצאות בארץ מאז ,2003 השנה שבה חוקק החוק, יקבלו מענה. "עדיין אין פשרה, אבל להער כתי תושג אחת עד יום רביעי ורע״ם תמנע", כך ציין יו"ר רע״ם מנסור עבאס ב"פגוש את העיתונות".

משמעות הפשרה היא שמאות פל שתינים שנישאו לישראלים לפני שנת ,2003 )שנת העברת החוק(, יקבלו מעמד של תושבות.

נוסף על כך, משפחות שביקשו להתאחד אחרי שעבר החוק וקיבלו את האישורים הביטחוניים לכך, יקב לו מעמד של תושבות ארעית, שתא פשר להם להוציא רישיון נהיגה, בי טוח בריאות וכדומה. עם זאת, החוק בבסיסו לא ישונה ויינתנו סמכויות נרחבות לשרת הפנים איילת שקד בסוגיה. בתמיכה בפתרון זה יוכלו ברע"מ להציג הישג בעבור הצי בור הערבי.

בתחילת החודש הבא צפוי לפוג תוקפו של "חוק האזרחות", חוק שחו קק לפני 18 שנים ושמטרתו היתה לא לאפשר לפלשתינים מהשטחים לזכות במעמד חוקי בישראל. החוק גרם לכך שאזרחים ישראלים שני שאו לפלשתינים מהשטחים לא יכו לים להתאחד עם בני זוגם, והנימוק לכך היה ביטחוני בעיקרו: למנוע סי טואציה שבה אותם פלשתינים יסייעו לכאורה לגורמי טרור לאחר שקיבלו מעמד קבע בארץ. כזכור, עם כינונה של הממשלה החדשה, הונחה לפתחה סוגיית החוק שמעוררת מהומה בימים האחרונים, והוא הפך למשבר המשמ עותי הראשון של הקואליציה שחברה בה לראשונה גם מפלגה ערבית.

בתוך כך, מפלגות גוש הימין הח ליטו אמש שלא להשתתף בישיבת הוועדה המסדרת שתתכנס היום. "מאז הקמת הממשלה הקואליציה פו עלת באופן דורסני, תוך רמיסת כל כללי העבודה בכנסת", מסר ח"כ יריב לוין. כמו כן, הממשלה צפויה לקיים היום ישיבה עמוסה במיוחד שבמהל כה ימונו שורת בעלי תפקידים.

 ?? צילום: מתוך הטוויטר של יאיר לפיד ?? ישיבת ראשי הקואליציה
צילום: מתוך הטוויטר של יאיר לפיד ישיבת ראשי הקואליציה
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? מנסור עבאס
צילום: אורן בן חקון מנסור עבאס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel