Israel Hayom

"קורע לב, חוששים שלא נמצא עוד אנשים בחיים"

שליח "ישראל היום" אבי כהן מדווח מזירת האסון במיאמי

-

בורקט, התקשה להישאר אופטימי. "זה קורע לב כי לא נראה לי שנ מצא אנשים בחיים", אמר בורקט במסיבת עיתונאים שערך. לעומ תו, ראש מחוז מיאמי דייד, דניאלה לוין קאווה, ניסתה לשדר מעט תק ווה. "נמשיך בחיפוש והצלה כי עדיין יש לנו תקווה שנמצא אנשים בחיים. עבודת החילוץ נעשית תחת סיכון עצום, הריסות קורסות על הצוותים, אבל הם מלאי מוטיבציה למצוא חיים. הם מאוד מסורים לעבודתם", אמרה ראש המחוז.

דובר המשטרה המקומית ציין בפסימיות כי מה שנותר כעת הוא רק לקוות. "עדיין לא איתרנו ניצולים או הרו גים נוספים", עדכן הדובר, "אך אנחנו ממשיכים בכל האמצעים העומדים לרשות נו, תוך הפעלת ציוד הנדסי כבד". מאות המחלצים עובדים בצ וותים של ‪12 10‬ ומשתמשים במ צלמות סונאר ובכלבים שהוכשרו במיוחד לזיהוי נפגעים.

התגייסות יהודית מרשימה

בקהילה היהודית הגדולה של מיאמי עדיין מתקשים לעכל את

גודל האסון. קבוצות הווטסאפ והט לגרם של חברי הקהילה היו עמוסות הודעות המבקשות סיוע, איתור קרו בים ורשימות של שמות לתפילות לשלומם של הנעדרים. חני ליפס קר, אשת הרב של בית הכנסת בבאל הרבור, הנמצא במרחק הליכה מזירת האסון, סיפרה לכלי התקשורת כי נתקבלו אלפי פניות מרחבי העולם להתפלל עבור הנעדרים. "הקהילה הישראלית פה הת גייסה לטובת הדבר בצורה מדהימה", סיפ רה יפעת אורן, מנהלת "הבית הישראלי" של משרד העלייה והקלי טה במיאמי, אשר נמ צאת במרכז הקהילתי שבו נמצאים הדיירים מהבניין שקרס. "'לבית הישראלי' יש את כל המשאבים הנדרשים כדי לסייע ואנחנו גאים בקהילה הישראלית ובהתגייסות לטובת הטרגדיה הנו ראית הזו".

בית הכנסת בית אל של הקהילה הקונסרבטיב­ית במיאמי ביץ', הציע למשפחות הנעדרים, דירות שבבעלות הקהילה על מנת שיוכלו ללון בקרבת מרכז המידע למשפחות, גם אם אינן מהאזור.

ארגון "הצלה" של דרום פלורידה, ארגון רפואה דחופה המשרת כמה קהילות אורתודוקסי­ות, מסייע לכו חות החילוץ ולמשפחות הנעדרים. ג'ו דהן, מנהל הארגון סיפר ל"סן סנטי

נל": "העובדים שלי מסייעים למש פחות שממתינות לשמוע מילה מי קיריהן. הן במצב של מצוקה ושוק".

"זה היה יום קשה, בלשון המעטה. אני מתכוון להישאר פה על הרג ליים כל עוד יש מי שזקוק לעזרה", שיתף מיכאל סטורנגין, מתנדב בא רגון. "עדיין מוקדם לאנשים לעכל את גודל האסון. האנשים פה נמצאים במצב של בלבול ופחד לחיי אהוביהם".

שכונת סרפסייד, שבה התרחש האסון, היא בית לכ 6,000 יהודים ונ חשבת למעוז של יהודים אורתודוק סים בעיר, בייחוד מזרם חסידות חב"ד.

 ??  ?? האסון בארה"ב
האסון בארה"ב
 ?? צילום: רויטרס ?? פועלים ללא הפסקה. צוותי החילוץ בזירה
צילום: רויטרס פועלים ללא הפסקה. צוותי החילוץ בזירה
 ?? צילום: רויטרס ?? מתפללים לנס. אנדרטת ההנצחה
צילום: רויטרס מתפללים לנס. אנדרטת ההנצחה
 ?? צילום: אבי כהן ?? מנסים לשדר תקווה - ומתפללים לנס
צילום: אבי כהן מנסים לשדר תקווה - ומתפללים לנס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel