Israel Hayom

הממשלה צריכה לעבור מדיבורים למעשים

- רן רזניק

ישראל נמצאת בהתפרצות מחודשת, מואצת ומסוכנת של הקורונה, עם מאות נדבקים חדשים מדי יום - התפרצות שעלולה להגיע לגל רביעי של המגיפה עם וריאנט ההודי שמידבק יותר, וכפי שזה נראה בחלק ממדינות העולם גם מסוכן וקטלני הרבה יותר לכל מי שלא מחוסן.

כדי שההתפרצות בישראל לא תהפוך חלילה לגל רביעי של קורונה, על הממשלה וקבינט הקורונה לנקוט מיידית צעדים משמעותיים כדי למתן ולמנוע את המשך ההתפרצות של המגיפה, בניגוד להססנות, הרפיון והחולשה המביכה שהפגינו עד עתה במאבק במגיפה ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ.

במטרה לבלום את ההתפרצות החדשה, על קבינט הקורונה שמתכנס היום לגלות באופן מיידי נחישות ועוצמה, כפי שידע היטב להבטיח בנט לפני שמונה לראשות הממשלה. חובה להתחיל בהגבלות מחודשות וד חופות על כניסה ויציאה מישראל - כדי לצמצם ככל שניתן מחדש את היציאה ובעיקר את הכניסה לישראל. צריך גם, סוף סוף, לבצע אכיפה רצינית ומאסיבית על הבדיקות והבידודים על כל מי שחוזר מחו"ל, בניגוד למצב עד היום שמשרדי הממשלה כולם, ומשרד הבריאות ברא שותם, מעלו בתפקידם במשימה קריטית זו למאבק בקורונה. מי שניצלו זאת הם חלק גדול מהישראלים החוזרים מחו"ל, שרמסו ושצפצפו על כל ההוראות, ואפילו היו מי ששלחו את ילדיהם החולים שחזרו מחו"ל לבתי הספר, ובכך היו שותפים להתפרצות המחודשת של הקורונה.

אבל זה לא מספיק, ועל הממשלה להמשיך ולמעשה להתחיל מחדש במבצע חיסונים לבני הנוער בגילי 12 עד ,15 וגם לכל מאות אלפי הישראלים מעל גיל 16 בחרו עד עכשיו לא להתחסן, ובכך בולמים את המאמץ הלאומי למיגור המגיפה. על משרד הבריאות ועל ארבע קופות החולים להתעשת ולערוך מבצע הסברה ושכנוע מאסיבי ואפ קטיבי לכל מי שיכול ועד עתה לא התחסן. בכך, הם יגדילו מאוד את ההגנה הבריאותית של החברה הישראלית כולה.

על קבינט הקורונה להחזיר מחדש את התווים הירוקים והסגולים, כך שלמקומות סגורים יוכלו להיכנס רק מחוסנים או מחלימים, ותהיה הגבלה מחדש על ההתקהלויות במקומות פתוחים וסגורים. בכך אפשר יהיה, אולי, לתקן את הטעות הקשה והמחדל של הנהלת משרד הב ריאות, שמיהרה ביהירות ובפזיזות לבטל את ההגבלות האלה, ובכך פגעה בביטחון הבריאותי של ישראל. על הקבינט לפרסם הוראות חוק ותקנות - ולא המלצות - מאחר שהניסיון של בנט רק להמליץ על עטיית מסיכות, ולא להורות בהוראות חוק, היה כצפוי אומלל, ופגע הסברתית ומעשית במאבק במגיפה.

בכירים במערכת הבריאות חוששים שללא צעדים מיידיים לבלימת המגיפה, ישראל עלולה לאבד את ההישגים המצוינים במאבק בקורו נה ואת היתרון העולמי שהשיגה. על קבינט הקורונה, ובעיקר על ראש הממשלה בנט, להתעשת ולהקשיב לכל מה שהוא אמר וכתב בעצמו לאורך כל המאבק במגיפה. יש לנקוט פעולות מיידיות ואסור לחכות, וגם השבוע האחרון היה בזבוז של זמן יקר בגלל ההססננות והחידלון של הנהלת משרד הבריאות, שנדמה שכבר לא מצליחה לתפקד במאבק המחודש בקורונה ועלולה לגרור אותנו חודשים אחורה. על בנט גם לה תעלם מהקולות הבודדים וחסרי האחריות בממשלה עצמה ובקואליציה, שנשמעים לעיתים כמו שבויים של כת מכחישי הקורונה ומעלים טע נות וטיעונים מסוכנים מאוד, שהקשבה להם עלולה להמיט עלינו אסון והתפרצות מחודשת מסוכנת של המגיפה.

 ?? צילום: קוקו ?? נמל התעופה בן גוריון
צילום: קוקו נמל התעופה בן גוריון
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel