Israel Hayom

הסיבה לקריסה נחקרת - אך ב 2018 אותרו נזקים במבנה

- דו"ח יועץ בטיחות: "נזקים בלוח בטון והתפוררות של עמודים" אבי כהן, מיאמי

שלוש שנים לפני קריסתו הקטלנית של המתחם הדרומי של מגדלי שאמפליין בעיירה סרפסייד, מצא יועץ בטיחות עדויות מדאיגות ל"נזק מבני גדול" - כך פורסם את מול ב"ניו יורק טיימס". בין השאר, אותרו נז קים בלוח הבטון שמתחת לבריכה והתפוררות של העמודים, הקורות והקירות של מוסך החניה שמתחת לבניין שהתמוטט.

דו"ח המהנדס סייע לעיצוב תוכניות לפ רויקט תיקונים בעלות של מיליוני דולרים שיועד לצאת לדרך בקרוב - יותר משנתיים וחצי לאחר שהוזהרו מנהלי הבניין בנושא. על פי הדו"ח, הנזק לבטון ולמוטות נגרם בגלל חשיפה רבת שנים לאוויר המלח לאורך חוף דרום פלורידה. "אף על פי שחלק מהנזק הזה הוא קל, יש לתקן את רוב ההידרדרות הבטו נית במועד", כתב היועץ, פרנק מורביטו, על הנזקים בסמוך לבסיס המבנה כחלק מהדו"ח שפורסם באוקטובר 2018 על הבניין בן 40 השנים. יצוין, עם זאת, כי המהנדס לא נתן שום אינדיקציה לכך שהמבנה נמצא בסכנת קריסה. עורך דין המייצג את העמותה המפעילה את הבניין, אמר השבוע, כי התיקונים כבר היו אמורים להתחיל, בהתבסס על תוכניות נרחבות שהוכנו השנה. הוא הוסיף כי התה ליך היה מטופל בצורה שונה בהרבה אם היו לבעלים אינדיקציות לכך שהקורוזיה והתפו ררות - מקרים קלים ושכיחים יחסית ברבים מהבניינים בחוף - היוו איום רציני.

החוקרים טרם זיהו את הסיבה והם עדיין ממתינים לגישה מלאה לאתר שבו צוותי החי לוץ ממשיכים לעבוד יומם וליל על מנת ול נסות ולמצוא ניצולים ועובדים בצוותים של 10-12 אנשים על ערמת הפסולת הלא יציבה. בכל מקרה המומחים מעריכים כי תהליך הע רכת תרחישי הכשל האפשריים עשוי להימשך חודשים ארוכים ויכלול סקירה של רכיבי בניין בודדים העשויים להיות קבורים בפסולת, בדי קת בטון להערכת שלמותו ובדיקת האדמה מתחת למבנה כדי לראות אם בולען או שקיעה אחרת היו אחראים לקריסה.

 ?? צילום: אי.פי ?? זירת האסון ממבט על. למרות ההתרעות, לא היו אינדיקציות לסכנה מיידית
צילום: אי.פי זירת האסון ממבט על. למרות ההתרעות, לא היו אינדיקציות לסכנה מיידית

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel