Israel Hayom

לאחר רצח פעיל האופוזיציה: הפגנות ברמאללה נגד אבו מאזן

- דניאל סיריוטי ושחר קליימן

ועדת חקירה לבירור נסיבות מותו של פעיל האופוזיציה ני זאר בנאת תשלים את עבודתה תוך 48 שעות, כך אמר אתמול דובר מנגנוני הביטחון ברש"פ, טלאל דוויכאת, בראיון בתקשו רת הפלשתינית.

לדבריו דוויכאת, הרשות מעו ניינת לחשוף את נסיבות המ וות של בנאת ולהפנות את התיק לגורמים המשפטיים, אם אכן ית ברר כי מדובר באירוע פלילי.

כזכור, ארה"ב, האיחוד האירו פי והאו"ם קראו לוועדת חקירה מיידית כבר ביום חמישי האח רון. אתמול, השר הפלשתיני לע ניינים אזרחיים, חוסיין א שייח' הגיב לפרשה והצהיר כי "החוק, הסדר והשקיפות הם חובה ומ בטיחים הגנה לכל הפלשתי נים. אף אחד אינו מעל החוק". דובר המנגנונים ביקש להמתין לתוצאות החקירה ולא להיסחף אחר הגורמים שמנסים לנצל את התקרית כדי להשפיע באופן שלילי על החברה. דוויכאת לא הזכיר את חמאס במפורש, אך בימים האחרונים ארגון הטרור מתסיס את הרשתות ומסית נגד אבו מאזן, מה שהוביל למחאות ברמאללה שבהן קראו המפגינים ליו"ר הרשות להסתלק מהשלטון.

בתוך כך, בשבת נערכו הפ גנות נוספות בחברון וברמא ללה. כ 3,000 משתתפים מחו על התנהלות מנגנוני הביטחון, שעצרו את בנאת לאחר שביקר בחריפות את הרשות. בין היתר קראו המוחים: "אבו מאזן מרגל, נדרוך על הראש שלך". בעקבות כך, שוטרים ואנשי ביטחון פל שתיניים פיזרו בכוח את ההפג נות תוך שימוש באלות ורימוני הלם. באחד מהתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות, נראו אנשי המנגנונים בלבוש אזרחי, כשהם גוררים עצור ובועטים בו. כזכור, בני המשפחה של הפעיל העידו כבר כי כוח של הרשות פשט על ביתו בלילה שבין רבי עי לחמישי.

לטענתם, הכוח עצר את בנאת ולקח אותו ליעד לא ידוע, הכה אותו ולבסוף הוא פונה לביה"ח בחברון, שם נפטר. בנאת׳ היה ממבקריו הגדולים של אבו מאזן.

 ??  ?? ההפגנות ברמאללה
ההפגנות ברמאללה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel