Israel Hayom

"החלטה ראויה": יותר מ 22 שנות מאסר לרוצח ג'ורג' פלויד

בית המשפט בארה"ב גזר את דינו של דרק שובין ● משפחת פלויד: "הצדק ייעשה כאשר אנשים לא יחששו לחייהם בגלל צבע עורם" ● השוטר לשעבר שהורשע: "עתיד להיות מידע מעניין"

- דמיאן פצ'טר

"מר שובין, בית המשפט מצא אותך אשם ברצח לא מכוון מדרגה שנייה". כך פסק השופט פיטר כחיל שלשום, כאשר קרא את גזר הדין ששלח את השוטר לשעבר דרק שובין (45) למאסר של 270 חו דשים בכלא. "מכירים בכאב העמוק והעצום שכל המשפחות חשות, במיוחד משפחת פלויד", הוסיף, והדגיש כי גזר הדין "לא התבסס על דעת הקהל".

בכך מגיעה לסיומה מסכת של ייסורים עבור משפחת פלויד, שהש חלה עם מותו הטרגי של הבן ג'ורג' (46) כאשר היה נתון למעצר ברחוב, כפות וחנוק מירכו של השוטר, במשך כמעט 10 דקות.

סיבת המעצר היתה תלונתו של קוש פאי אשר טען כי פלויד שילם לו עם שטר של 20 דולר מזויף.

כאמור, המוות הוביל לגל היסש טורי של מחאות ברחבי ארה"ב, עם הפגנות ששילבו מסרים נגד האלימות המשטרתית החוזרת כלפי הקהילה השחורה במדינה. עורכי הדין של משפחת פלויד ביקשו

גזר דין של 30 שנה, ולכן הם טוענים שהמאסר שנקצב לא מספיק.

גורם נוסף לאכזבה שלהם הוא ששובין עלול להשתחרר אחרי 15 שנה בגין התנהגות טובה, לאחר שיש רצה שני שלישים מתקופת המאסר.

עם זאת, מדובר באחד העוש נשים החמורים ביותר נגד שוטר אמריקני, והארוך ביותר אי פעם במחוז מינסוטה. בן קראמפ, המייצג את המשפחה, אמר כי "צדק אמיתי באמריקה יהיה כאשר גברים שחורים, נשים שחורות ואנשים צבעוניים לא יצטרכו לחש שוש שייהרגו על ידי המשטרה רק בגלל צבע עורם. זה יהיה צדק אמיש תי", סיכם.

במהלך המשפט שודרה עדוש תה של בתו של פלויד, שאמש רה כי אביה "נמצא איתנו ברוחו". שובין, מצידו, שלח מסר למשפש חה ואמר: "נכון לעכשיו, בגלל כמה עניינים משפטיים נוספים שעומדים על הפרק, אני לא יכול לתת הצהרה רשמית מלאה. אבל, בקצרה רבה, אני כן רוצה להביע תנחומים בפני משש פחת פלויד. עתיד להיות מידע אחר שיהיה מעניין ואני מקווה שהדברים יעניקו קצת שקט נפשי".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס לפסק הדין שהוטל על שובין והגדיר אותו כ"מתאים".

"אני לא יודע את כל הנסיבות שנשקלו, אבל נראה לי, לפי הקווים המנחים, שזה היה מתאים", אמר מהש חדר הסגלגל שבבית הלבן.

 ??  ?? פלויד
פלויד
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? חוגגים את גזר הדין
צילום: אי.אף.פי חוגגים את גזר הדין
 ?? צילום: רויטרס ?? שובין בבית המשפט
צילום: רויטרס שובין בבית המשפט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel