Israel Hayom

הדוקר בגרמניה לאחר הרציחות: "ביצעתי את הג'יהאד שלי"

הצעיר הסומלי שעומד מאחורי הפיגוע בעיר וירצבורג היה מוכר לרשויות בשל מקרי עבר ● הוא הגיע לחנות כלבו, ניסה להשיג סכינים - ודקר למוות שלוש נשים ● במעון שבו התגורר נמצא חומר תעמולה של דאעש

- אלדד בק, ברלין

לפחות שלוש נשים נרצחו של שום בפיגוע בעיר וירצבורג שבדרום גרמניה. הפיגוע בוצע במרכז העיר, בשעת ערב שבה הרחובות מלאים בעוברים ושבים. הצעיר שביצע את הפיגוע הצהיר לאחר שנלכד בידי המשטרה: "ביצעתי את הג'יהאד שלי".

במעון למחוסרי בית, שבו התגורר הרוצח הסומלי שהגיע לגרמניה במהלך משבר הפליטים, נמצא חומר תעמוש לה רב של ארגון הטרור האסלאמיסטי דאעש, שהיה ככל הנראה מקור השראה למעשה הטרור.

שלושה אנשים נוספים נפצעו במהלך התקיפה באורח קשה, ושניים מהם נמש צאים עדיין בסכנת חיים. הרוצח, שהיה מעורב בתקרית סכינאות לפני חמישה חודשים, היה מוכר לרשויות כאלים ונש שלח לפני התקיפה לטיפול פסיכיאטרי. לא ברור מדוע האיש לא היה במעקב. התוקף הגיע לחנות כלבו של רשת ידוש עה, שאל היכן הוא יכול למצוא סכינים, וכשמצא סכין ארוכה במחלקת אביזרי המטבח דקר מייד את אחת המוכרות, שמתה מפצעיה.

בדרכו אל מחוץ לחנות הכלבו רצח הסומלי שתי נשים נוספות. הוא המש שיך לדקור אנשים, בעיקר נשים, בקרב העוברים ושבים ברחובות, כשהוא מסתוש בב יחף עם מסיכה נגד קורונה על פניו. במהלך מסע הדקירות שלו הוא קרא כמה פעמים "אללה אכבר".

בתקיפותיו הוא כיוון לאזור הגרון והצוואר של קורבנותיו, במטרה להבש טיח פציעה אנושה. אנשים ששהו בזירת הפיגוע התגוננו מפני המפגע והחלו לתקוף אותו ולהשליך לעברו חפצים.

הם רדפו אחריו והכריחו אותו להימלט לסימטאות צרות, עד שהגיעו כוחות משטרה למקום, שהצליחו לנטש רל את הרוצח באמצעות ירייה לרגלו.

סוגיית ההגירה על הפרק

הרוצח נולד בשנת 1997 במוגאדישו, בירת סומליה, והגיע לגרמניה כפליט במאי .2015 לדברי התובע הכללי בעיר במברג, התוקף שהה בגרמניה באופן חוקי. הפיגוע, שהתרחש בתחילתה של מעש רכת בחירות כלליות, מעלה שוב על סדר היום הציבורי את סוגיית ההגירה המוסלמית ההמונית לגרמניה, אף שכלי תקשורת ופוליטיקאי­ם ממפלגות רבות פעלו בסוף השבוע להצניע את אופייה האסלאמיסטי של התקיפה.

ראש ממשלת בוואריה מרקוס זודר שיבח את האומץ של העוברים והשבים, שתקפו את המפגע וככל הנראה מנעו במעשיהם מניין קורבנות גבוה יותר.

 ?? צילום: רשתות חברתיות ?? המפגע במנוסה
צילום: רשתות חברתיות המפגע במנוסה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel