Israel Hayom

"איחוד משפחות" ומעשיות אחרות

- אבי בראלי

התפתלות הקואליציה החצישציוני­ת בשאלת ההגירה של ערביםשמוסל­מים באמצעות נישואים חושפת את כל החידלון והעליבות של הנציגים שלנו - את חוסר הריבונות ואת חוסר היכולת לשלוט, שנהפך בהדרגה לאיום כבד.

זה מצג השווא המוצג לנו: בכל שנה הכנסת מאשררת "הוראת שעה" האוסרת על ערבים מהשטחים לשהות או להתאזרח בישראל. בג"ץ מאיים בכל פעם לבטל אותה. הקואליציה רוצה לקיים את הוראת השעה, אבל המשענת האנטישציונ­ית שלה, רע"מ, והמשענת הכביכולשצי­ונית שלה, מרצ, לא מרוצות. הן טוענות בשם האהבה החופשית ומבקשות שרומיאו ויוליה בגרסתם הערביתשמוס­למית יורשו להביא ארצה ולאזרח את מי שאהבה נפשם. הליכוד והציונות הדתית, מצד שלישי, כל כך עוינים לקואליציית "האיחוי" שלנו, עד שהם יצביעו נגד הוראת השעה.

התיאור הזה שקרי. ראשית, הוראה השעה "המיוחלת" מחוררת לחלוטין. מחצית מבקשות ההתאזרחות של בני זוג משטחי יו"ש מאושרות כיום, כשהוראת השעה עומדת בתוקפה. עכשיו רע"מ ומרצ דורשות להגדיל את שיעור המתאזרחים הערביםשמוס­למים, ואחרת רע"מ תפיל את הממשלה. המצב הנוכחי, שנוצר בהוראת השעה ובלחץ המתמיד של בג"ץ, הוא בעצמו בלתי נסבל ומסכן את ביש טחון המדינה, ורע"מ דורשת להרע אותו. הממשלה חסרת אונים, בגלל הרכבה השערורייתי ובגלל עליונותו של בג"ץ עליה )ועל קודמתה(. הליכוד לא היה יכול לעזור לממשלה, אילו רצה, כי רע"מ היתה מפילה אותה. לכן הקואליציה חדלה לבקש את עזרתו ומנסה "להתפשר" עם רע"מ, כלומר להרע את המצב הרע מלכתחילה.

שנית, ח"כ רוטמן הניח הצעת "חוק יסוד התאזרחות" המסדירה את יכולת ההתגוננות הדמוגרפית של ישראל )בתנאי שתתוחם סמכותו השתלטנית של בג"ץ, המשתש קת את שתי הרשויות האחרות(. אם שרת הפנים שקד כה דואגת למאזן הדמוגרפי של ישראל, עד כדי כך שהיא פנתה לעזרת הליכוד שזה עתה חברה ליריביו, מדוע שלא תתמוך בהצעת רוטמן? אחסוך לכם: היא לא תתמוך, מפני שהיא רק מתחפשת לדואגת וללוחמת אמיצה, אם לשפוט לפי כהונתה במשרד המשפטים, ותתשיכולת העמידה המש חפירה שהפגינה שם בפני הפקידות והפרקליטות )למשל בפרשת רשות המסים, בהדחת הנציבה הילה גרסטל ובש שערוריית הזיוף של דו"ח המכון הפתולוגי(.

אם המאזן הדמוגרפי היה מדאיג אותה, היא לא היתה נאחזת בהוראת השעה המחוררת, אלא מצטרפת לרוטמן. אלא שהיא, ואיתה בנט וסער, כפותים לרע"מ ומחליקים במהירות אל התנערות מכל מה שאולי האמינו בו. יעיש דו חברי הוועדה שמינה סער לבחינת חוק יסוד החקיקה, למשל: רוב ברור לחסידי השליטה המוחלטת של בג"ץ.

שלישית, סיפורי המעשיות של מרצ על אהבה וזכויות אדם אינם מסתירים את העובדה שחלק גדול מ"איחוד המשפחות" אינו אלא סחר בנשים תמורת מוהר זול לאבות המוכרים את בנותיהם. יש פער כלכלי גדול בין המגזר המוסלמי בישראל לבין הערבים בשומרון, ביהודה ובעש זה. יש גם פער חברתי גדול: בישראל נשים מוסלמיות מאחרות להתחתן ויולדות פחות. לכן גברים מוסלמים מסורתיים, פטריארכים לעתיד, נתקלים במחסור בכלות ובהתייקרות המוהר, כשהם מבקשים להינשא לנשים צעיש רות וקלות לשליטה. אבל יתרונם הכלכלי מאפשר להם לקנות בחורות צעירות בשטחים במוהר זול. את רע"מ אפשר להבין - הם בעד ביגמיה וקניית נשים. אבל מרצ? נסתרות דרכי הפרוגרסיבי­ם.

היה אפשר לגחך, לולא היה מדובר בנפשנו. ליברלים רחמנים נוהגים לטעון שמדובר במקרים הומניטריים לא רבים ואנחנו מסוגלים לספוג אותם. זו הונאה עצמית. בין ישראל ליו"ש ובין ישראל למדינות ערב השכנות יש פער כלכלישחברת­י עצום, וקיימת זיקה ברורה בין מוסלמים כאן ושם. לכן כל פרצה תורחב לבסוף ותביא זרם גדול. לא מספר הנכנסים עכשיו קובע, אלא ההזמנה שיש בכש ניסתם למי שיבואו אחריהם. אם לא נחסום עכשיו, נוצף במהגרים ערביםשמוסל­מים כמו אירופה - ויותר ממנה.

סיפורי המעשיות על אהבה וזכויות אדם אינם מסתירים את העובדה שחלק גדול מאיחוד המשפחות אינו אלא סחר בנשים במוהר זול לאבות שמוכרים את בנותיהם

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel