Israel Hayom

המרד נגד תיאוריית הגזע הביקורתית

- בן שפירו

על פי התקשורת המרכזית, הטענות נגד תיאוריות הגזע הביקורתיות הן הסחת דעת, הכפשה ימנית שנוש עדה להסתיר את הצדדים האפלים של ההיסטוריה האמריקנית.

לפי פרשן MSNBC צ'אק טוד, הפולמוס סביב התיאוריות הללו הוא "מלאכותי... זה נועד למנוע מאנשים לצפות או לגרום להם להקליק". לפי איש השCNN באקארי סלרס, תיאוריות הגזע הביקורתיות אינן אלא "ההיסטוריה של אמריקה". ולפי ג'ונתן קפהארט מה"וושינגטון פוסט", הטענות נגד התיאוריות הללו אינן אלא ניסיון למנוע מהאמריקנים "להכיר את ההיסטוריה שלהם".

תיאוריית הגזע הביקורתית, כמובן, אינה ההיסטוש ריה הממשית של אמריקה. זו השקפת עולם מעוותת שאינה נתמכת בעובדות, שלפיה שורשיהם של כל מוש סדות המפתח של אמריקה נעוצים בעליונות לבנה; זהו קמפיין אקטיביסטי הדורש לפרק את אותם מוסדות.

מייסדי האסכולה הזו כתבו כך במפורש. על פי ריצ'רד דלגאדו וז'אן סטפניק, תיאוריית הגזע הביש קורתית מיוסדת על ההנחה ש"גזענות היא הנורמה, ולא החריג. הדרך הרגילה שבה החברה עושה עסקים, החוויה היומיומית הקבועה של אנשים צבעוניים בארץ הזאת". המשמעות היא ש"קשה לרפא את הגזענות או אפילו לאבחן אותה". לשיטתם, הנגע כה עמוק עד שאפילו מחויבות למדיניות עיוורת צבעים ושוויונית מלאה אינה אלא כיסוי להמשך האפליה.

מייסדי האסכולה הזו סבורים כי הלבנים לא מסוש גלים להבין את הגזענות, וכי רק "בן מיעוטים יכול לדבר על גזענות".

הפתרון היחיד: להרוס את המערכות היחידות בעוש לם שאי פעם הצליחו לספק שגשוג וחופש להמונים. כפי שכתב מייסד נוסף של האסכולה הזו, דריק בל, "צריך לפוצץ את כל השקפת העולם הזו של זכויות הפרט, ריבונות העם ושלטון החוק".

התיאוריה הזו אינה כלי אנליטי לניתוח אינטלקש טואלי כפי שרבים ממגונניה טוענים בכחש. דלגאדו וסטפניק ברורים בנושא: "אף שהתיאוריה הזו החלה כתנועה במסגרת חקר המשפט, היא כבר מזמן חרגה מגבולות הדיסציפלינ­ה. כיום רבים בתחום החינוך תופסים את עצמם כתיאורטיקנ­ים ביקורתיים של הגש זענות... מדעני המדינה חוקרים אסטרטגיות הצבעה באמצעות הפרדיגמה של גזע... שלא כמו תיאוריות אקדמיות אחרות, בתיאוריות הגזע הביקורתיות יש ממד אקטיביסטי".

אז מה השיגה עד כה האסכולה הזו? את ההכנעה הכמש עט מוחלטת של מערכת ההשכלה הגבוהה שלנו; השחתה של התקשורת הממסדית; הזרקה של התיאוריה ההרסנית הזו אל כמעט כל מדורי הממשל הפדרלי. ובכל זאת, כשאמריקנים באים בטענות למנהלי בתי הספר שלהם למשל, בדרישה שיחדלו מהאינדוקטר­ינציה ההרסנית הזו, אומרים להם שאין בכלל דבר כזה.

המרד נגד תיאוריות הגזע הביקורתיות נעוץ במש סורת אמריקנית עמוקה: דחייה של מהותנות לטוש בת אינדיבידוא­ליזם; העדפת אחריות אישית על פני דטרמיניזם; ומוכנות להתאחד נגד השבטיות. עלינו להילחם נגד מי שחטפו את המוסדות שלנו ומפעילים אותם נגד כל אותם ערכים אמריקניים מסורתיים.

תיאוריית הגזע הביקורתית זו השקפת עולם מעוותת, שלפיה שורשי מוסדות המפתח של אמריקה נעוצים בעליונות לבנה; זהו קמפיין אקטיביסטי הדורש לפרק את אותם מוסדות

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel