Israel Hayom

הופיעו בדיוק בזמן

דנמרק בכלל לא חשבה שתגיע לשמינית הגמר, אבל בתצוגת תכלית פירקה את ויילס 0:4 ותחכה ברבע למנצחת בין הולנד לצ'כיה

- דור הופמן

לזכייה של דנמרק ביורו 1992 נהוג להצמיד את הכותרת "הנ בחרת שלא היתה אמורה להיות שם", וחייבים להודות שיש איזשהו דמיון בין אז לעכשיו. אמנם הפעם הדנים העפילו לטורניר מהמוקדמות בצורה כשרה ומרשימה, אבל יש תחושה שהכוכבים שלה הם דווקא אלה ש"לא היו אמורים להיות שם".

קחו למשל את מיקל דאמסגור שקיש בל את המושכות כמחליפו של כריסש טיאן אריקסן, או את קספר דולברג. חלוץ ניס לא היה אמש בהרכב המש קורי לשמינית הגמר מול ויילס, אלא שיוסוף פולסן נפצע ברגע האחרון וכך דולברג הפך להיות החלוץ "שלא אמור היה להיות שם". אבל לא רק שהיה, אלא היה יוהאן קרויף ארנה - ביתו בין 2016 2019של כשחקן אייאקס. לכן, אין זה מפתיע שדווקא הוא, שסבל השנה מקורונה ועבר ניתוח להסרת התוספתן, היה הגיבור הגדול ששלח את דנמרק לרבע הגמר בפעם הראשונה מאז הפעם ההיא שלא היתה אמורה להיות .1992שב

הדנים היו טובים מוויילס כמעט מהדקה הראשונה. כל מצב נייח הוליד תרגיל מעניין, ובדקה הש72 גם הגיע השער ראשון. דאמסגור השתלט על הכש דור בצורה נהדרת, ומסר אותו לדולברג שהמשיך את העבודה משם. נגיעה אחת כדי לסדר את המצב, ואחריה בעיטה מסובבת לפינה של דני וורד. שער שמיני של דולברג בנבחרת, והראשון בטורניר גדול. בתחילת המחצית השנייה החלוץ בן הש32 כבר הכפיל את מאזנו כשניצל טעות קשה של המחליף נקו וויליאמס וקבע 0:2 עם בעיטה חדה.

דנמרק המשיכה לתקוף. יואקים מאהלה הנהדר עשה 0:3 בדקה הש88 ובתוספת הזמן גם מרטין בריית'ווייט הצטרף לחגיגה. ויילס, שלא היתה קרוש בה, סיימה את המשחק בעשרה שחקנים אחרי אדום להארי ווילסון, וגם את דרכה בטורניר עם תבוסה כואבת.

דנמרק תמתין ברבע הגמר למנצחת בין הולנד לצ'כיה. לא בטוח שהיא היתה אמורה להיות שם, אבל היי, זאת דנמרק.

 ??  ??
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? דולברג. צמד קטלני
צילום: אי.פי.אי דולברג. צמד קטלני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel