Israel Hayom

"אני לא יכול להילחם בגוף שלי"

אבי בן שימול (36) צפוי לתלות את הנעליים ולסיים קריירה מפוארת ● "רוצה להמשיך לתמיד, אבל זה הפך בלתי אפשרי עבורי, אני מתקשה לשחק עם ילדיי" ● על החלום הכי גדול שהגשים על הפרקט, המאמנים שהשפיעו עליו יותר מכולם, ומה צופן לו העתיד ● ראיון פרישה מיוחד

- יעקב מאיר

כשהוא בן 36 ואחרי עונה שבה מיעט לשחק בשל פציעה טורדנית בגב, אבי בן שימול, אחד הרכזים הטובים והמובילים בכדורסל הישראלי ב 15 השנים האחרונות, צפוי להודיע בקרוב על פרישה ממשחק פעיל.

"החלום שלי היה לשחק עד שהגוף לא יוכל יותר לסחוב", אומר בן שיש מול בראיון פרישה מיוחד ל"ישראל היום", "אני מאוד אוהב את הכדורסל ואני רוצה להמשיך לשחק לתמיד, אז ההיגיון שלי תמיד אמר שזה ייעצר רק כשאני לא אוכל יותר. הפציעות שסחבתי במהלך השנים הביאו למצב שפשוט נהיה בלתי אפשרי עבורי להש משיך. לא הצלחתי לתפקד במהלך העונה האחרונה, התקשיתי להתאמן וכל הטיפולים שעשיתי לא עזרו כדי שהגוף שלי יצליח להתמודד.

"זו החלטה מצערת, אבל ברורה", ממשיך בן שימול, "יש עוד חיים אחרי וצריך לשרוד אותם. יש לי תחושה לא נעימה בגלל ההחלטה שלי לסיים את הקריירה, אבל פשוט אי אפשר. יש לי כאבים חזקים ואני אפילו מתקשה לשחק בצורה סדירה עם הילדים שלי. הבנתי שאני לא יכול להילחם בגוף שלי".

הרגע הגדול בקריירה. "האליפות עם מכבי ראשון לציון. בתור ילד החש לום הטהור היחידי שהכרתי בכדורסל היה לקחת אליפות ממכבי ת"א. ברגע שהגשמתי את החלום, הגשמתי את החלום לילד שהייתי".

הרגע המאכזב. "שתי ירידות ליגה )מכבי חיפה ועירוני רמת גן, י"מ(. רגש עים לא נעימים שאני סוחב איתי".

ההחלטה הכי טובה."החתימה במכבי ראשון לציון 2015שב היתה נקודה משמעותית בקריירה שלי שאחריה הפכתי לשחקן מוביל בכדורסל הישראלי".

ההחלטה השגויה. "הכל בדיעבד, אבל בעיניי המעבר מראשון למכבי חיפה 2010שב היה פחות טוב. רציש תי לקפוץ מדרגה ולשחק עם חיפה באירופה, אבל בסוף עזבתי מועדון טוב וקבוצה טובה שנהניתי והצלחתי בה".

השחקן הכי טוב ששיחק איתך. "שאראס מעל כולם. למרות שלא שיש חקתי הרבה במכבי ת"א, לקחתי מהש שנה שלי שם המון דברים להמשך".

 ?? צילום: עודד קרני ?? בן שימול מול מקל. "הגשמתי את החלום לילד שהייתי"
צילום: עודד קרני בן שימול מול מקל. "הגשמתי את החלום לילד שהייתי"
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel