Israel Hayom

הכל בגלל האהבה

כ 30 שנה לאחר שהוביל אותה לזכייה היחידה שלה בגביע אירופה, ז'לימיר אוברדוביץ' השלים קאמבק מרגש במיוחד וחזר לפרטיזן בלגרד ● בשביל האיחוד הזה הוא ויתר על היורוליג וגם על הרבה מאוד כסף

- אבי סגל

אם זה לא פרטיזן בלגרד, ז'לימיר אוברדוביץ' מאמן ביורוליג, מר וויח פי שלושה ואולי בכלל ממשיך את החופש. אין תיאור יותר טוב מ"קאמבק מרגש" לחתימה של גדול המאמנים באירופה במועדון הפאר הסרבי.

אוברדוביץ' חוזר לאמן אחרי יותר מש03 שנה במועדון שבו התחיל את קריירת האימון, במועדון שבו זכה בגש ביע היורוליג הראשון שלו - שהוא גם היחיד של הקבוצה בהיסטוריה - ובש מועדון שבו סיים את הקריירה כשחש קן. כמה סגירות מעגל במהלך אחד. כל האלמנטים הדרושים לסרט שובר קופות. סרט שמדבר על כך שהרומנטיקה חזרה לכדורסל האירופי.

זה התחיל בקאמבק של פאו גאסול לברצלונה, שבה התחיל את דרכו כדי לסיים את הקריירה, ומגיע לשיאים חדשים עם אוברדוביץ'. "הכל בשש ביל האהבה", כך נכתב בקדימון להודעה על החתמת המאמן בחשש בון הטוויטר של המועדון.

הקריירה של אוברדוביץ' מאז 1999 מתאפיינת בקשש רים ארוכי טווח. אחרי שהחליף ארבעה מועדונים בשנות הש09, מאז היה רק בשניים: 13 שנה בפש נאתינייקוס, ושבע שנים בפנרבחצ'ה. עכשיו הוא חותם לשלוש שנים בפרטיזן. כמו במעבר בין פאו לפנר כך גם במעש בר הזה. הוא מטעין מנועים במשך עונה שלמה בבית ואז חוזר בכל הכוח.

אוברדוביץ' הוביל 1992שב את פרטיזן לגביע אירופי מרגש עם סל הניצחון המש פורסם של אלכסנדר ג'ורג'ביץ'. הזכייה הזו נתנה דחיפה אדירה לקריירה שלו שהפכה אותו לגדול מכולם עם תשעה גביעי יורוליג. בגיל 61 ובמעמדו, הוא לא מחפש כסף אלא אתגר מקצועי ומניע רגשי, ואת שניהם הוא קיבל במהלך הזה. לכן ויתר על סכומים גבוהים שהיה יכול להרוויח במקומות אחרים, לכן ויתר על לאמן ביורוליג ויסתפק ביורוקאפ. כמו שהמועדון התניע לו את הקריירה, עכשיו הוא צריך להתניע מחדש את המועדון. בעוד אוברדוביץ' המריא לגבהים חסרי תקדים, פרטיזן, מלבד הבלחות, לא התרוממה. אוברדוביץ' ינסה להחזיר את פרש טיזן להיות הקבוצה הבכירה בסרביה, על חשבון הכוכב האדום וחזרה לקדמת הבמה האירופית על ידי הגעה מחודש שת ליורוליג, כאשר פרטיזן לא היתה במפעל מאז .2014 פרטיזן מגיעה אחרי עונה רעה מאוד שבה עמדו על הקווים שלושה מאמנים. עונה שבה הודחה בשלב המוקדם ביורוקאפ, סיימה רק שביעית בליגה האדריאטית והודחה בחצי גמר הפלייאוף של הליגה הסרבית. לא מעט עבודה יש למאסטר.

מעבר לדרך המקצועית, שובו למועדון מהווה שדרוג עצום. זה יהיה מקור משיש כה גדול לשחקנים וגם בהיבט הכלכלי לספונסרים ולתומכים כלכליים, וקלף עתידי חזק מאוד לכניסה ליורוליג. מסורת וקהל אוהדים גדול ופנאטי כבר יש. כעת העתיד נראה ורוד יותר.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel