Israel Hayom

פרידה מסמל חיפאי

סוף סוף: חיפה החלה בתהליך הריסתה של אחת משתי הלבניות של בתי הזיקוק במפרץ חיפה ● "זה כואב, מדובר במבנה היסטורי וסמלי"

- דניאל סיריוטי

בשעה טובה: חיפה החלה בתהליך הפרידה מאחד האייקונים היותר מזוהים עם קו הנוף של העיר - הריסתה של אחת משתי הלבניות של בתי הזיקוק במפרץ חיפה. כזכור לפני שנה בדיוק בש21 ליוני 2020 קרס חלקה העליון של ה"לבניה" הדרום מזרחית בבתי הזיקוק. מדוש בר בש2 מגדלי קירור גדולים שהקימו הבריטים בבתי הזיקוק במפרץ חיפה לאחר תום מלחמת העולם הראשונה וקבלת המנדט מחבר הלאומים לאחר נפילת האימפריה העותמנית ששלטה בא"י.

לפי למעלה מש01 שנים חדלו הלש בניות לפעול והלבניה הצפונית מעש רבית הוסבה לשמש כמוזיאון ומרכז מבקרים ואילו הלבניה שחלקה העליון קרס תוכננה להיהרס. בעקבות קריש סת החלק העליון של הלבניה הוציאה עריית חיפה צו הריסה למבנה והליך הריסתו ופינויו יחל הבוקר וצפוי להימשך מספר שבועות.

הפירוק היזום של הלבניה שקרסה יתבצע באופן כירורגי באמצעות מנוף הידראולי מיוחד המכונה "קראשר" ובאופן שימנע פגיעה בסימטריה של הלבניה שנותרה שלמה והוסבה למרכז מבקרים ויבטיח את יציבות המבנה.

משה קפלינסקי, מנכ"ל בזן מסר בתגובה: "מדובר במבנה היסטורי וסמש לי, שהריסתו היא תהליך כואב. ארוע הקריסה היה תהליך כואב היות ועבור רבים מאתנו הלבניות היו תבנית נוף ילדותנו. למרבה הצער כל הבדיקות ההנדסיות שנערכו העלו כי פירוק המבנה שקרס הוא בלתי נמנע ולכך נערכנו בשנה האחרונה.

"תהליך פירוק הלבניה ופינוי השש ברים יעשה באופן הבטיחותי ביותר בליווי ופיקוח של כל המומחים ואנש שי המקצוע ויסתיים בתוך מספר שבועות".

 ?? צילום: מישל דוט קום ?? הלבניות בחיפה. מתקרבים לסוף
צילום: מישל דוט קום הלבניות בחיפה. מתקרבים לסוף

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel