Israel Hayom

הולנד הודחה מול צ'כיה בשמינית הגמר, הערב ספרד מול קרואטיה

כשלוקה מודריץ' ,(35) הלב הפועם של קרואטיה, ערך את הופעת הבכורה שלו במדים הלאומיים, פדרי ,(18) המנוע של ספרד, היה בסך הכל בן שלוש ● הערב שניהם חייבים להשתלט על מרכז השדה, כל אחד עבור נבחרתו, בתקווה להשיג את הכרטיס לרבע גמר היורו

- סאל אמרגי

כמה שספרד היתה רוצה לשחזר הערב את ליל 11 בספטמ בר 2018 כשהביסה 0:6 את קרואטיה, בניצחון שנתן אמון במאמן לואיס אנריקה במשחקו השני בתפ קיד והותיר את סגנית אלופת העולם בהלם. אלא שמאז הרבה השתנה.

כיום לה רוחה עם סגל פחות נוצץ מכוכבים )רק בוסקטס נראה בטוח בה רכב מהסגל של אז( והכי צעיר מאז ,2008 ואילו יריבתה קרואטיה מנוסה יותר ומנוהלת על ידי הבוס במגרש ומחוצה לו - אחד השחקנים הכי מו ערכים בשתי המדינות: לוקה מודריץ'. הקפטן, כמעט בן ,36 מקווה שהטורניר הגדול האחרון שלו לא יסתיים כבר בשמינית הגמר. באופן פרדוקסלי במ שחק של נבחרת ספרד, הנציג היחיד מריאל מדריד הוא בכלל קרואטי.

את הבדלי הסגלים ודורות ניתן לראות במאצ' אפ בין מודריץ' לכו כב העתיד ספרדי, פדרי. כשהקרואטי ערך בכורה במדים הלאומיים ב 2006 פדרי היה רק בן .3 היום הם נפגשים כשהאחד עם 141 משחקים בנבחרת, כדור זהב בארון והרבה תארים עם ריאל, והשני ילד מוכשר מאוד, אך סופר רק עונה אחת בבוגרים של בא רסה ובקושי שבעה משחקים בנבחרת.

אולי בגלל העייפות פדרי טרם הגיע באמת ליורו, אך לואיס אנריקה מעניק לו רשת ביטחון גדולה: "הוא שחקן שונה וייחודי שאולי נראה ביישן אך הוא רענן, תחרותי ושחקן טוב אפילו בפינג פונג".

מוראטה על המוקד

מי שזוכה למרבית הביקורות בספ רד הוא אלברו מוראטה, שאולי שמח שהמשחק הערב לא נערך בסביליה אלא בקופנהגן. בשבועיים האחרונים מוראטה הפך מטרה לביקורות קטל

ניות ולבדיחות בגלל חוסר היעילות שלו מול השער, אבל מה שלא מצחיק בכלל הוא איומי הרצח שקיבל לט ענתו. אמש לואיס אנריקה התייחס לכך ואמר שמדובר בעבירה חמורה, שמחייבת טיפול משטרתי.

כך או כך, לנבחרת של לואיס אנ ריקה נגמרו התירוצים. מדובר בנבחרת שלא מצליחה לייצר ציפיות ותשוקה בקרב האוהדים שבעיקר מתגעגעים לדור הקודם, אבל זה לא אומר שס פרד שנראה הערב לא תהיה תחרו תית מאוד.

למרות הכל, זו הנבחרת שייצרה הכי הרבה התקפות בשלב הבתים של היורו, עם ממוצע של 69 התקפות למ שחק - קרואטיה רק עם 37 - וכמיטב המסורת, מובילה באחוזי החזקה בכ דור עם 68.7 אחוזים יותר מגרמניה, איטליה ובלגיה.

שוקר: "המפתח זה הקישור"

"נצטרך לנצח בקרב על השליטה כי ספרד אוהבת מאוד להחזיק בכדור. זה יהיה משחק קשה, אך אנו סומכים על הנבחרת שלנו", אמר מתאו קובאציץ', שכבר מזמן אינו אותו קשר צעיר שה גיע לריאל כדי לשבת על הספסל.

אך עם כל הכבוד לקובאציץ', ולפני שמודריץ' הפך למלך של ריאל מדריד במרכז השדה, השחקן הקרואטי הכי מוצלח בספרד היה דאבור שוקר. חלוץ סביליה וריאל לשעבר ונשיא ההתא חדות הקרואטית, שיפגוש הערב את "נבחרתו השנייה", אמר: "המפתח של המשחק זה כמובן הקישור. מי שתצ ליח להכתיב את הקצב שלה ולהבקיע ראשונה עשויה להכריע את המשחק כי אני צופה משחק עם מעט שערים".

אף שלואיס אנריקה אמר שהוא סומך במאה אחוזים על כל שחקניו, הוא כנראה יפתח באותו הרכב שחי

סל את סלובקיה .(0:5) לפחות אין לו שחקנים חסרים כמו למאמן זלטקו דאליץ', שהגדיר את ההיעדרותו של הכוכב איוון פרישיץ' בגלל הקורונה כ"מכה קשה".

"קשה למצוא מחליף ברמה של פרישיץ'. אנחנו מתמודדים נגד קבו צה עם הרבה איכות, אך איני חושב שספרד עדיפה עלינו. יש לנו כבוד עצום אליהם וראינו במשחקם השלישי איך הם התפוצצו, אך איננו נחותים מאיש", אמר הקרואטי. לואיס אנרי קה והוא מסכימים בדבר אחד: היורו מתחיל הערב.

 ?? צילום: ?? מוראטה )עם הכדור( GettyImage­s
צילום: מוראטה )עם הכדור( GettyImage­s
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel