Israel Hayom

ריבלין וביידן ייפגשו הערב; במוקד - הסכם הגרעין

הנשיא יודה למקבילו על התמיכה המדינית והצבאית מארה"ב ● לצד הגינונים הוא יבהיר למקבילו את החשש מחזרה להסכם שיוביל להסרת ההגבלות 2025־ב

- ארז לין עם פמליית הנשיא

הנשיא ראובן (רובי) ריבלין יפגוש היום את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן וכל העיניים בישראל נשואות לעבר וינה, שם מתנהלים המגעים בין ארה"ב והמעצמות לבין איראן.

הפגישה בין הנשיאים תהיה חשובה הן משום שריבלין הוא הדמות הישראמ לית הבכירה ביותר עד כה שתיפגש עם הנשיא המ64 של ארה"ב, והן משום שממ דובר בנקודת זמן חשובה ביחסי שתי המדינות, לנוכח העובדה שממשל ביידן הדמוקרטי משנה כיוון לעומת קודמו הנשיא טראמפ בכל הנוגע לממ דיניות "הלחץ המקסימלי" על טהרן.

ריבלין, ככל הנראה, יבהיר למקבילו את החששות של ישראל מחזרה להמ סכם באותם תנאים, שכן הוא יאפשר הסרה של הגבלות משמעותיות מאיראן כבר .2025מב

למרות היותו של הביקור מעין "בימ קור פרידה", ריבלין והאמריקנים נערכו אליו בתור ביקור עבודה אסטרטגי לכל דבר ועניין.

הנשיא צפוי להדגיש את עומק הידידות בין המדינות והעמים על בסיס הערכים המשותפים.

כמו כן, לאור העובדה שהוא מגיע זמן קצר לאחר מבצע שומר החומות, הנשיא הישראלי יודה למקבילו האממ ריקני על התמיכה - הן המדינית והן הצבאית - שוושינגטון העניקה לישמ ראל במהלך ימי הלחימה הקשים, ועל כך שביידן העלה על נס את מחויבותו לביטחון ישראל באופן אישי.

באותו הקשר, כמובן, ריבלין ידגיש כי מחויבות זו כרוכה בווידוא שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, ויבהיר - בהמשך לשורה של ביקורים ישראליים בארה"ב לאחרונה - כי מדובר באיום האסטרטגי החמור ביותר כיום על העולם החופשי, גם בגלל ההתעצמות של איראן על גבולותיה של ישראל.

ייפגש גם עם פלוסי

כמו כן, ריבלין ייפגש עם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, שהוא רואה בה ידידה קרובה, וגם עם מחוקקים נוסמ פים. במסגרת הדיונים עם ביידן, רימ בלין יעלה את סוגיית השבויים והנמ עדרים ואת הקשר שלה לשיקום עזה,

וכן את הצורך להילחם במהלכים נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג ובאנטישמיו­ת הגואה.

במשלחת: לאה גולדין

אל משלחתו של ריבלין הצטרפה גם לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין ז"ל שגופתו מוחזקת בידי חמאס. ככל הידוע כרגע, היא צפויה להשתתף בפמ גישה של ריבלין עם מזכ"ל האו"ם ביום שלישי, ובארוחת צהריים עם שגרירים באו"ם. זו הפעם השנייה שהיא מצטרמ פת לביקור של הנשיא ריבלין.

כך או כך, יומו הראשון של ביקור הנשיא היה בסימן פרידה מהקהילות היהודיות בארה"ב, שאותן הוא רואה כחלק בלתי נפרד מהזהות הקולקטימ בית של העם היהודי והמפעל הציוני.

אתמול, לאחר סגירת הגיליון, היה ריבלין צפוי להיות אורח הכבוד בטקס מיוחד שערכו לו מנהיגי הקהילות היהודיות בארה"ב לרגל עזיבתו את התפקיד בקרוב, בתור מי שהקדיש חלק ניכר מזמנו כנשיא לאיחוי השסעים בעם היהודי ולקירוב הלבבות בין הישמ ראלים לבין היהודים בתפוצות.

עם הגעתו לארה"ב, ועוד בטרם הממ פגש הרשמי הראשון שלו, ניצל ריבלין את מזג האוויר היפה לצעידה בסנטרל פארק במנהטן.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? הנשיא ריבלין ברחובות וושינגטון
הנשיא ריבלין ברחובות וושינגטון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel