Israel Hayom

היענות נמוכה בכיתות ה'-ו' ללימודים בחופש

בדיקת "ישראל היום"

- נועם )דבול( דביר

סטוק כנה לילדים שאלרגיים לפיס ולקשיו - אין אישור לסייעת רפואית עבורם. עמותת יה"ל, העמו תה לאלרגיות מזון, הגישה בסוף הש בוע עתירה לבג"ץ נגד משרדי החינוך והבריאות, בעקבות ההחלטה לבטל את הסייעות לילדים שאלרגיים לאגוזים מסוג קשיו ופיסטוק. "מדובר בהחלטה שרירותית ושערו רייתית, שמסכנת בפועל ובאופן ישיר את חייהם של מאות ילדים אלרגיים במוסדות החינוך", טענו ביה"ל. "מש רדי החינוך והבריאות בחרו שוב בכסף על פני החיים של הילדים שלנו".

בעתירה הם מזכירים את מותה של הצעירה אושר דרעי ז"ל באפריל האח רון עקב תגובה אלרגית קשה למזון, וכן את המקרים הקשים של שתי ילדות בנות ,11 שנותרו עם פגיעה מוחית קשה ובלתי הפיכה כתוצאה מתגובה אלרגית קשה למזון.

"משרדי החינוך והבריאות רואים עצמם חופשיים להעמיד בסכנת חיים של ממש את הילדים האלרגיים במוס דות החינוך", נכתב בין השאר בעתירה שהוגשה על ידי היועץ המשפטי של העמותה, עו"ד גלעד בר טל, ממשרד קטן לורנץ בר טל טלמור.

יוזכר כי ילדים בחינוך חובה בגי לי ,7-3 אשר לומדים בחינוך הרגיל וסובלים מאלרגיה מסכנת חיים למ זון, זכאים לסייעת רפואית שתשגיח עליהם במהלך היום ותמנע מצבים מסכני חיים.

כיום במסגרות החינוך יש כ 4,000 ילדים הסובלים מאלרגיה למזון והז כאים לסייעת. בעמותה סבורים כי בי טול הסייעות לאלרגיים לקשיו ולפי סטוק יוביל לביטול גורף של הסייעות לילדים האלרגיים.

ממשרד הבריאות נמסר: "תגובתנו תינתן בבית המשפט, כמקובל".

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel