Israel Hayom

נותנים יד לאחים

נציגים ישראלים החלו לסייע בהריסות במיאמי. כ 150 עדיין נעדרים ● שליחנו אבי כהן מדווח מזירת האסון ● עמ'

- אבי כהן בזירת האסון במיאמי בהכנת הידיעה השתתפה לילך שובל

עשרות אנשי כוחות ההצלה מארה"ב ומישראל ממשיכים זה היום השני ברציפות במאמצי החילוץ מבניין מגדלי שאמפליין שקרס על דייריו במיאמי.

גם אתמול לא נרשמה התקדמות ממשית במבצע החילוץ, וככל שנו קפות השעות נראה שמדובר יהיה בחילוץ גופות בלבד מתוך ההריסות. נכון לשעת סגירת הגיליון חולצו 9 גופות של הרוגים מהאסון, ומספר הנעדרים עומד על .152 משטרת מיאמי דייד זיהתה עד כה את שרי דיהם של ארבעה קורבנות: סטייסי פאנג, בת ;54 אנתוני וגלדיס לוזאנו, בני זוג בני 83 ו ;79 ומנואל לפונט בן .54 צוות של ה FBI הגיע לאזור על מנת לפתוח בחקירה באשר לנ סיבות הקריסה.

אתמול בבוקר הגיעו לאזור האסון גם אנשי "הצלה", זק"א וחיילים בודדים מפיקוד העורף, שהצטרפו לנציגות מד"א שכבר נמצאים במ קום ביחד עם הצלה דרום פלורידה. עשרות צוותי הצלה דרום פלורידה המתנדבים ביחידה הבינלאומית של מד"א, הגיעו לזירת האסון במיאמי וממשיכים בפעולות הסיוע, לצד כוחות החילוץ והרפואה המקומיים. אחד מהם הוא אנדריי רויטמן, חובש הצלה של דרום פלורידה, שמתגורר במיאמי זה כ 20 שנה, ועבר לפני שנתיים במד"א בישראל הכשרה מיוחדת לטיפול באירועי רעידת אדמה וקריסת בניינים. "חשבתי בזמנו שזה טוב ללמוד את זה, אבל לא האמנתי שנשתמש בידע הזה כאן בארה"ב", אמר רויטמן ל"ישראל היום".

"מקווים למצוא ניצולים"

עם הישמע דבר האסון הוא יצא מיד לשטח עם חבריו לעזור בפעו לות ההצלה והחילוץ: "אני גר רבע שעה ממקום האסון. באחת וחצי בלי לה התקשרו אלינו בצעקות שנפל בניין וביקשו את עזרתנו. שלחנו את כל הצוותים שלנו והמטרה הראשו נית הייתה שנוכל לחלץ את האזר חים שנותרו בבניין שחלקו לא קרס בהתחלה. חששנו להיכנס אבל אנשים צעקו לעזרה ואי אפשר היה להתע לם מזה, וביחד עם הכבאים הוצאנו מהבניין את האנשים ונתנו להם טי פול רפואי".

אוריאל גולדברג נציג מד"א, שהינו גם בוגר פיקוד העורף, הגיע למקום ביום שבת בבוקר על מנת לבדוק את צרכי המקומיים וארגון "הצלה". "מיד כששמענו על האירוע, ארגנו למתנ דבי הצלה שיחת זום עם אחד מהמומ חים לנושא במד"א שהסביר להם מה הם הולכים לראות ומה הם צריכים לעשות ותידרך אותם. הם ביקשו שישלח נציג שיהיה איש קשר בקהילה ואני הג עתי בשבת", סיפר גו לדברג שמביא איתו גם ניסיון מפיקוד העורף.

ביום שישי ושבת עוד ניתן היה להגיע לא זור המתחם וכך נוצר קיר זי כרון וחיפוש נעדרים ספונטני על גדר אחד הבתים, מרחק קצר מאתר הקריסה. אל אתר הזיכרון המאולתר הגיעו אזרחים רבים. אהרון לוי שגר 12 שנים במיאמי סיפר שבהתחלה הוא רצה להתגורר בבניין הזה, גם בשל המיקום המצוין בסמוך לים וגם בגלל האזור המאופיין במגורי יהודים – אך אשתו שכנעה אותו לקנות בא זור אחר של מיאמי. "עד יום חמישי אני לא הבנתי איך אשתי הצליחה לשכנע אותי לא לעבור לגור שם בבניין, מדובר באזור מדהים. אבל כששמעתי על מה שקרה בטלפון שקיבלתי באמצע הלילה, מאחד מה חברים נתתי נשיקה לאשתי ואמר תי לה שרק בזכותה חיינו ניצלו", סיפר ל'ישראל היום". צעיר יהודי אחר, בשם יוסף, הגיע למקום האסון וניסה לבדוק איך הוא יכול לעזור. הוא פנה לכוחות ההצלה ואמר להם: "אני מוכן לחפור גם בידיים, רק כדי לעזור ולהגיע לאותם דיירים שנותרו לכודים מתחת להריסות". כוחות ההצ לה שקיבלו כבר מאות, אם לא אלפי הצעות לע זרה דחו אותו באדיבות והס בירו לו על הסכנה הטמונה בכך. "אני גר חצי שעה נסיעה מכאן, אני אומנם לא מכיר אף אחד שהתגורר בבניין הזה אבל אני עוקב אחרי זה מיום חמישי בלילה וזה לא נותן לי מנוחה", אמר יוסף.

משלחת פיקוד העורף

בתוך כך המשלחת משותפת לצה"ל ולמשרד החוץ הגיעה אתמול למוקד האסון במיאמי. מדובר במש לחת מומחים מתחומי ההנדסה והטי פול באוכלוסייה, שמטרתה לסייע לכוחות החילוץ המקומיים. בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אל"מ )מיל'( גולן ואך, והיא כוללת את נציג משרד החוץ, גיא גלעדי, לשעבר סגן הקו נסול הכללי במיאמי, וכעשרה אנשי מילואים מפיקוד העורף, הנחשבים לטובי המומחים בתחומי ההנדסה והאוכלוסיי­ה.

לפי צה״ל, משימת המשלחת היא סיוע למאמצי הצלת החיים באמצעות מיפוי האתגרים באתר ההרס, סיוע לקהילה היהודית במיפוי הנפגעים והניצולים ותמיכה בכוחות החילוץ המקומיים. את היערכות צה״ל למ שלחת מוביל ראש מטה פיקוד העורף, תת אלוף איציק בר. המשלחת הת קבלה על ידי צוות הקונסוליה הכ ללית של ישראל במיאמי והקונסול הכללי מאור אלבז סטרינסקי, אשר מקפידים על נוכחות קבועה במקום והגיעו לאתר מייד אחרי האסון ונ תנו סיוע ראשוני בביגוד, בתרופות, במזון, בתאורת חירום ועוד.

אנדריי רויטמן ואוריאל גולדברג:

"התקשרו אלינו בצעקות שנפל בניין. חששנו להיכנס, אבל אנשים צעקו לעזרה ואי אפשר להתעלם"

אל אתר הזיכרון המאולתר הגיעו אזרחים רבים, לא רק כאלה שמתגוררים בשכונה, כוחות ההצלה קיבלו מאות הצעות לעזרה

 ??  ??
 ?? צילום: אי. פי ?? המגדל שקרס במיאמי
צילום: אי. פי המגדל שקרס במיאמי
 ?? צילום: אי. אף. פי ?? אנשי פיקוד העורף בזירת האסון
צילום: אי. אף. פי אנשי פיקוד העורף בזירת האסון
 ?? צילום: אבי כהן ?? אנדריי רויטמן ואוריאל גולדברג
צילום: אבי כהן אנדריי רויטמן ואוריאל גולדברג
 ?? צילום: דוברות מד"א ?? הבניין שקרס במיאמי
צילום: דוברות מד"א הבניין שקרס במיאמי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel