Israel Hayom

מ־01 ייצא אחד: בסוכנות היהודית יבחרו יו"ר חדש

בין המועמדים המובילים בבחירות הצפויות באוקטובר הקרוב: עומר ינקלביץ' ודני דנון

- יורי ילון

בחירתו של יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, לנשיא ה־11 של מדינת ישראל הובילה לפתיחת המרוץ שבסיומו ייבחר יו"ר הסוכנות היהודית הבא.

הרצוג, שהיה יו"ר הסוכנות היהודית בשלוש השנים האחרונות, ייכנס לתפקידו כנשיא מדינת ישראל ב־7 ביולי. בורסת השמות של המועמדים להחליפו צוברת תאוצה לקראת הקמתה של ועדת מינויים שתבחר את היו"ר הבא של הסוכנות היהודית.

המועמדים המובילים לתפקיד הם דני דיין, שהיה הקונסול של ישראל בניו יורק ומקובל על יהדות ארה"ב, ושהתמודד ברשימת תקווה חדשה לכנסת; דני דנון, לשעבר שגריר ישראל באו"ם, שעשוי להיות מועמד בעל סיכויים גבוהים בזכות ניסיונו ויכולותיו; וגם שר המודיעין, אלוף (מיל') אלעזר שטרן.

מועמדת מרכזית שהצטרפה למרוץ היא עומר ינקלביץ', שרת התפוצות לשעבר, הזוכה לתמיכתו של שר הביטחון בני גנץ.

מועמדים נוספים, שעשויים להתמודד על התפקיד החשוב, הם רון פרושאור, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ, שכיהן כשגריר ישראל בבריטניה וכשגריר ישראל באו"ם, ופרופ' יפה זילברשץ, יו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה.

שמו של השר לשעבר יובל שטייניץ עלה כמועמד אפשרי, וכך גם אלוף (מיל') עמוס ידלין ושר החוץ לשעבר גבי אשכנזי, שבודק את השטח לקראת התמודדות אפשרית שלו. חברת הכנסת לשעבר עו"ד מיכל קוטלרוונש עשויה גם היא להצטרף אל רשימת המועמדים המתרחבת.

הסוכנות היהודית תקים ועדת מינויים בראשותו של יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, שבה יהיו עשרה חברים.

הוועדה תכלול נציגים של שלושת הארגונים המרכיבים את הסוכנות היהודית: ההסתדרות הציונית העולמית, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וקרן היסוד. לצד זה, הנהלת הסוכנות היהודית צפויה להתכנס היום כדי למנות יו"ר זמני לסוכנות היהודית במקומו של הרצוג. זאת עד לבחירת יו"ר הסוכנות היהודית, שצפויה להיות במהלך אוקטובר, סמוך למועד כינוס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית ב־62 באוקטובר.

"לחוסן העם היהודי"

מקור בכיר המעורה בתהליך בחירת יו"ר הסוכנות היהודית הבא אמר ל"ישראל היום" כי "הוועדה בוחרת את האיש הטוב והמתאים ביותר, גם אם יש לחצים כאלה ואחרים". בסוכנות היהודית הדגישו כי "הוועדה תפעל בתהליך מסודר כדי לבחור את יו"ר הסוכנות היהודית הבא ואת המועמד הטוב ביותר, שיפעל למען חיזוק חוסנם של העם היהודי ושל מדינת ישראל".

בסוכנות היהודית התייחסו לשנותיו של הרצוג כיו"ר הסוכנות והבהירו כי "הרצוג הנהיג את הסוכנות היהודית והוביל את פעילותה למען אחדות העם היהודי, להבטחת ביטחונן של הקהילות היהודיות בעולם, למאבק בגילויי האנטישמיות, להגברת העלייה לישראל ולצמצום פערים בחברה הישראלית. כל זאת בתוך תקופה מורכבת של מגיפה עולמית".

מנכ"לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ: "אני בטוחה שיצחק הרצוג ימשיך לממש את המחויבות העמוקה שלו לחיזוק לכידותו של העם היהודי".

 ?? צילום: כפיר זיו ?? דני דנון
צילום: כפיר זיו דני דנון
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? עומר ינקלביץ'
צילום: אורן בן חקון עומר ינקלביץ'

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel