Israel Hayom

איראן מתגרה: "לא נעביר מידע לסוכנות לאנרגיה אטומית"

דיוני הגרעין בסכנה: טהרן הודיעה שלא תשתף צילומים ממתקניה הגרעיניים עם סבא"א ● דובר הפרלמנט האיראני: "תוקף ההסכם עם הסוכנות פג מזמן - כל הנתונים יישארו בידינו"

-

"הדו"ח של מנכ"ל סבא"א שהתפ רסם ביום שישי מספק ראיות ברו רות לכך שהאייתוללו­ת האיראנים ממשיכים לחפש יכולות גרעיניות צבאיות. אנו קוראים לקהילה הבי נלאומית לפעול במהירות ובנחי שות בכל האמצעים, להטיל אחריות על איראן בגין מעשיה המרושעים". למרות אופטימיות מסוימת ששררה סביב חידושו של הסכם הפיקוח בין הרפובליקה האסלאמית לסבא"א, נראה כי בחירתו של אברהים ראיסי לנשיא המדינה טרפה את הקלפים. באיראן מנסים להראות כעת עמדה קשוחה יותר, ואפילו לאותת שינוי טון בזמן שמתנהל מו"מ עם המעצ מות על הסכם רחב וחשוב יותר: הסכם הגרעין המקורי משנת .2015 עם זאת, עד שראיסי ייכנס לתפקידו באוגוסט, יש לצדדים עוד זמן לנהל את השיחות ולהגיע להסכמות. ני הגרעין של איראן גורם ל"דאגה חמורה" בקרב הממשל בארה"ב. ממשרד החוץ הגיבו אתמול על ההת בטאות של קליבף: "המשטר האיראני חושף שוב את כוונותיו הממאירות, כמו גם את דרכי השקר וההונאה שלו, על ידי מניעת כל פיקוח יעיל על תוכנית הגרעין שלו", כתב דובר המ שרד, ליאור חייט, בחשבונו בטוויטר. בתיווך האו"ם, פג בחודש שעבר ול מרות מאמצי הסוכנות לדון בחידו שו - עמדתה של איראן מנעה זאת. מדובר במהמורה בדרכו של המשא ומתן בין איראן והמעצמות על חזרתה של טהרן להסכם הגר עין. ביום שישי אמר מזכיר המ דינה האמריקני, אנתוני בלינקן, כי היעדר הסכם ופיקוח על מתק מכה למשא ומתן על הסכם הג רעין: דובר הפרלמנט האירא ני, מוחמד קליבף, הודיע אתמול כי ארצו לא תעביר תיעוד ממצלמות במתקני הגרעין שלה לידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית )סבא"א(, וזאת לאחר שהתחייבה לכך במסגרת הסכם עם הארגון.

"תוקפו של ההסכם פג מזמן", אמר קליבף, "ואין לנו כוונה להעביר אף חלק מהמידע שהוקלט לידי הסוכנות לאנרגיה אטומית לעולם. כל הנתונים והתמונות יישארו בידיה של איראן". ההסכם שנחתם עם סבא"א נועד לרכך את החלטת איראן לחדול מלציית להתחייבויו­תיה במסגרת הסכם הג רעין עם המעצמות, ובהן פיקוח על מתקני הגרעין שלה. תוקף ההס כם, שנחתם לפני שלושה חודשים

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? פקחי סבא"א בסיור במתקן הגרעיני בנתנז ב 2014
צילום: אי.אף.פי פקחי סבא"א בסיור במתקן הגרעיני בנתנז ב 2014

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel