Israel Hayom

"עשרות אלפי עובדים צפויים לשוב לעבודה בשבועות הקרובים"

כך מעריכים כלכלני הפועלים בעקבות התוכנית לסיום החל"ת השבוע ● "למרות העלאות ריבית בעולם, בארץ התחזקות השקל דווקא תדחה את ההעלאה"

- ערן בר טל

"ברבעון השני צפויה בי שראל צמיחה בשיעור גבוה של כ 8% במונחים שנתיים, שתו שפע בעיקר מזינוק בצריכה הפ רטית", כך נכתב בסקירה השבו עית של בנק הפועלים.

"אנו מעריכים כי עשרות אלפי עובדים צפויים לשוב בשבועות הק רובים למעגל התעסוקה, רובם כנ ראה מתוך הקבוצה של 'נעדרים זמ נית מהעבודה'. סיום תוכנית החל"ת צפוי להפחית עומס מתקציב המדינה וגם למתן לחצים לעליית השכר, בעיקר במקצועות המאופיינים בשכר נמוך" נכתב בסקירה.

בבנק מעריכים כי הסיכון לע ליית האינפלציה יכול לבוא מתה ליך של עליות שכר, או מהתא מה של מחירי שכר הדירה לעליית מחירי הדירות. לדבריהם, "אנו צו פים אינפלציה בשיעור של 1.6% ב 12 החודשים הקרובים". בנק ישראל הציג לאחרונה תוכנית להאצת הצמיחה במשק המגדי לה את ההוצאה הציבורית ב 3.3% תוצר ומעלה את יחס החוב הציבורי לתוצר. באופן מסורתי היה זה בנק ישראל שתמיד העדיף ריסון של החוב הממשלתי, והאוצר התקשה לקצץ בתקציב.

בבנק הפועלים אומרים כי "השי נוי בעמדת בנק ישראל משקף את הרוח המנשבת בעולם: ממשלות מנצלות את הריביות הנמוכות כדי להגדיל את ההשקעות ולייצר יתרון תחרותי בעתיד".

חלק ממדינות אירופה שמחוץ לגוש היורו מתחילות לשקול שי נוי במדיניות המוניטרית על רקע עליית האינפלציה והתחממות שוק הנדל"ן. בישראל התחזקות השקל דוחה את העלאת הריבית, וזו לא צפויה להשתנות בשנה הקרובה, מעריכים בסקירת הבנק.

בתוך כך, בנק הפועלים פרסם אתמול כי הוא יעניק חסות ליריד התעסוקה של עמותת מונא, שי תקיים בכפר קאסם בשבוע הבא. היריד מיועד למחפשי עבודה מהאזור ויציע מגוון משרות בעולם ההיי טק במקצועות ההנדסה, הח שמל והאלקטרוני­קה. הבנק, בשי תוף עם ארגון "בעצמי", מפעיל את "תעסו קו" - קו סיוע טלפוני רא שוני למחפשי עבודה, המספק עזרה מותאמת אישית בתחום התעסוקה, כולל ליווי מקצועי, תמיכה רגשית, הכוונה וייעוץ.

 ?? צילום: GettyImage­s ??
צילום: GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel